No, Heikki ei saanut sitä kevyemmän auton taktiikkaa toimimaan. Kovempaa olisi pitänyt päästä. Hamilton pääsi loppustinteillä kevyellä autolla alle 1.29, mihin Heikki ei päässyt. Heikki sanoi itsekin kisan jälkeen, että oli tiedossa, että Lewis saatta päästä edelle, koska kevyen auton taktiikalla on olennaista ohittaa radalla, eika saa jäädä hitaampien taakse jumiin.
Ja vastoin kaikkia odotuksia Lewis onnistui vetämään pehmeillä renkailla puoli kisaa, niitä tuhoamatta ja säilyttäen tasaiset kierrosajat.
Hippi analysoi tässä ketjussa aikaisemmin:
Pettymys on myös, että Heikki oli tällä kertaa selvästi McLarenin hitaampi kuski. Heikin nopeimmat kierrokset olivat viisi tai kuusi kymmenystä Lewisin nopeimpia kierroksia hitaampia.
On tietysti mahdollista, että Kovis olisi vielä pystynyt iskemään viimeisellä ajojaksollaan muutaman nopeamman kierrosajan pehmeillä kumeilla ellei McLaren olisi säätänyt juuri viimeiselle stintille kierroksia Heikin autossa matalammalle tasolle moottorin säästämiseksi. Mutta faktahan on, ettei Heikki saanut kurottua kahden ensimmäisen ajojaksonsa aikana riittävästi eroa tallikaveriinsa, ja niinpä Hämis pääsikin vaivatta livahtamaan ohitse Heikin toisen varikkokäynnin aikana. Siinä vaiheessa olikin sitten jo McLaren-kuljettajien keskinäinen marssijärjestys Turkin GP:ssa ratkaistu. Lewis ajoi kyllä kovemmillakin kumeilla pari kierrosta alle 1.29:n, mihin Heikki ei kyennyt kummallakaan rengastyypillä.