Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Tuo ensi vuoden sääntö, jossa kielletään tankkaukset on kyllä onnistunut. Selkeästi poistaa yhden vaaramomentin, kun kuljettavat eivät enää vedä mekaanikkoja kumoon tuolla letkulla ja sen jälkeen yritä polttaa vielä koko varikkosuoraa. Ihan liikaa jo nähty näitä.
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22

:D

Hyvä heikki kyllä sä vielä ohitat!!! :D
 

Jenni

Active member
Liittynyt
15.10.2009
Viestit
35
En kyllä usko että McLaren haluaisi pitää Heikin tallissa vielä ensi kaudella, niin huonoa tulosta on tullut. Vaikka McLaren kuinka suosisi Hamiltonia antamalla paremmat taktiikat jne, niin silti kyllä Heikin olisi pitänyt saada parempaa tulosta aikaan :thumbdown harmi sinänsä, mukava kaveri ja varmasti potentiaalia olisi parempiin suorituksiin, mutta kyllä Heikin ura on mennyt alamäkeä koko McLaren-aikana. Olis hyvä jos menis johonkin muuhun talliin.

TS:n mukaan Glock on erittäin lähellä sopimusta Renaultin kanssa. Joten yksi paikka vähemmän Heikille. Mitä on jäljellä? Toyota?
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Mutta mihin menee Heikki, jos nyt Renaultin molemmat paikat on menny käytännössä, Toyota tai joku uusi talli. Eikai mäkki sentäään enää
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
olen nähnyt tilanteita joissa pit crew'n tikkumies päästää kuskin liian aikaisin letku autossa kiinni, mutta kuski huomaa tämän peileistä ja pysäyttää auton lähes heti.
Turha tälläisiä on edes kommentoida, alkaa menemään jo todellakin kaukaa hakemisen puolelta. Itse en , kuten Bobakki sanoi, todellakaan usko, että kuljettajat näkee peileistä tilannetta. Kuljettaja keskittyy ainoastaan tikkariin ja sitten kaasu pohjaan. Siinä vaiheessa tuskin vilkuilee, miten varikolla kävi. Heikki ei ole ensimmäinen varikolla sekoilija, muttei viimeinenkään.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Turha tälläisiä on edes kommentoida, alkaa menemään jo todellakin kaukaa hakemisen puolelta. Itse en , kuten Bobakki sanoi, todellakaan usko, että kuljettajat näkee peileistä tilannetta. Kuljettaja keskittyy ainoastaan tikkariin ja sitten kaasu pohjaan. Siinä vaiheessa tuskin vilkuilee, miten varikolla kävi. Heikki ei ole ensimmäinen varikolla sekoilija, muttei viimeinenkään.
Samaa mieltä. Kyllähän tässä parilla kirjoittajalla tiettyä ajojahtia on käynnissä Heikkiä kohtaan. Tavallaan lyödään lyötyä. Kuljettajan tulee luottaa siihen, kun tikkari nousee niin kaikki on kunnossa ja hän keskittyy ajamiseen. Siinä kun alat peiliin vilkuilemaan vielä, niin menetät ne muutamat kymmenykset, jotka saattavat ratkaista sijoituksen. Tottakai varmasti on tullut tilanteita, joissa kuljettaja vielä katsoo peileihin tikkarin noston jälkeen, mutta nämä ovat niitä tilanteita, joita ennen on saattanut vaikka samassa kilpailussa tapahtua samanlainen tilanne, kuin Heikin kanssa Brasiliassa. Aivan varmasti Heikki seuraavalla stopilla katsoi peileihin tikkarin jo noustua. Varikolla kuljettaja keskittyy vain tiukasti tikkarin katsomiseen ja sillä selvä.

Ei sitä Heikkiä tarvitse kaikesta syyttää, vaikka kaikkea tapahtuukin.

Lotus voisi olla Heikin talli.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
11. Felipe Massa 22
12. Heikki Kovalainen 22

:D

Hyvä heikki kyllä sä vielä ohitat!!! :D
Abu Dhabissa voidaan seurata ainakin seuraavia asioita:

Kumpi on MM-sarjan kakkonen: Vettel (74p) vai Barrichello (72p)?
Kumpi on MM-sarjan vitonen: Hamilton (49p) vai Räikkönen (48p)?
Kumpi on MM-sarjan kolmonen: Mclaren (71p) vai Ferrari (70p)?

Ja pääseekö Kovalainen Massan ohi pisteissä? :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Lotus voisi olla Heikin talli.
No toivottavasti ei sentään ihan niin huonosti käy. Näistä uusista talleista ei osaa etukäteen paljon sanoa, paitsi että harvoinpa uusi talli on heti alusta asti menestynyt. Brawn GP onnistui niin tekemään, mutta nehän pääsivätkin jatkamaan suoraan Hondan edellisellä kaudella tekemää hyvää kehitystyötä.

Ainakin Toyotalla ja Force Indialla pitäisi vielä olla tilaa, ja molemmilla on tällä kaudella ollut menestyksekkäitä kisoja. Jompaan kumpaan näistä ennustaisin Heikin tien vievän -- ellei sitten McLaren päätä kuitenkin palkata Kovista vielä ensi kaudeksikin. Tällä kaudella on kyllä tullut aika selväksi, ettei Heikki pysy kisoissa Lewis Hamiltonin vauhdissa. Tosin jos Heikki jatkaa McLarenilla, niin ensi kaudella saattaisi Lewisin ja Heikin ero vähän tasoittuakin, kun talli ei pääse enää kikkailemaan bensastrategioilla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/979732

Barrichello epäili rengassabotointia

Brasilialaiskuljettaja Rubens Barrichello on kohdistanut syyttävän sormensa edustamaansa Brawn-tallia kohtaan tappiollisessa MM-taistossaan, väittää espanjalaislehti AS.

Lehden mukaan Barrichello epäili Brasilian GP:n jälkeen, että hänen autonsa rengaspaineet laitettiin ensimmäisellä varikkokäynnillä pieleen.

Barrichello lähti matkaan paalupaikalta ja johti ensimmäiseen varikkokäyntiinsä asti, mutta putosi sen jälkeen kärkitaistosta. Barrichellon kierrosajat hidastuivat selvästi varikkokäynnin jälkeen, vaikka rengasseos pysyi samana. Kilpailun tv-lähetyksessä kuultiin Barrichellon kysyvän radiolla talliltaan "mitä autolleni on tapahtunut?"
Itse epäilin tätä myös kisan aikana. Eipä tuohon mitään Einsteinia tarvitakaan. Onhan tuo tavallaan aika uskomatonta jos on totta, mutta toisaalta, Ross Brawnilla lienee kokemusta näistä asioista, ja vieläpä juuri Rubensin kanssa. Talli vaan oli eri. Voi toki olla täysin pötypuhettakin, mutta kun todella suurista rahoista on kyse, voi moraali vähän löystyä, onhan se nähty F1:ssä. Ja jos Rossilla on tästä aiempaa kokemusta, ei ole kynnys eikä mikään tehdä sitä nyt. Eka kerta olisi ollut se vaikein paikka.

Ja miksi laitoin tämän Heikki Kovalainen -ketjuun? Koska tässä on yksi keino jolla McLaren on voinut vaikuttaa Heikin vauhtiin. Varsinkin on ollut erikoista kuinka Heikki on välillä loistanut aika-ajoissa mutta kisoissa ollut välillä niin vaisu ettei moista oikein ole nähtykään aiemmin, ainakaan viime vuosina. Eikä Heikki ole tällaista esittänyt aiempina kilpavuosinaan muissa talleissa ja luokissa. Syitä voidaan toki hakea vaikka mistä muualtakin, mutta onhan se nähty että McLaren on ihan kisojen aikana pyrkinyt järjestelemään Lewisin ja Heikin keskinäistä asemaa, mm. Hockenheimissa viime vuonna, oliko myös Ranskassa, tänä vuonna Kiinassa, mitä nyt mieleen tulee. Miksei siis myös vähän näkymättömämmin keinoin kuten esim. rengaspainein. Esim. Monzassa tänä vuonna on pieni epäilys, että McLaren olisi halunnut Heikin jäävän tulpaksi kaikille takana tuleville. Ehkä luotettiin että Heikki kuitenkin pitää muut takanaan vaikka vauhtia vähän hidastettiinkin. Tässä skenaariossa Lewis olisi ollut matkalla helppoon voittoon.

Onhan tämä X-files juttuja, mutta ei mahdotonta lain.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Tuli tässä mieleen, että tuonkin voisi periaatteessa tutkia telemetriatiedoista, että missä ne rengaspaineet on varikkokäynnin jälkeen. Rohkeesti Barrichello vaan FIA:n juttusille, kun kausi on ohi ja "potkut" tallista hankittu :thumbup:

Vaikka itse tunnetusti brasseja sympatisoin, niin miksi brasilialaiset tuntuvat aina ottavan tappion noin raskaasti? Toisaalta ymmärtäähän sen, jos jatkuvasti kustaan silmään :)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kovalainen ja Barrichello ensi kaudella samaan talliin, siellä saisivat puida salaliittoteorioita :D
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Onhan noita kummallisuuksia ollut ennenkin, mm. Heikin eturenkaiden pyörimissuunnat väärinpäin, ja eikös Alonsokin maccikaudella noista rengaspaineista jotain mouhonnut.
Mut olisi tosiaan mielenkiintoista jos Kovalainen ja Barrichello olisvat molemmat vaikka Williamsilla. :thumbup:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/979732



Itse epäilin tätä myös kisan aikana. Eipä tuohon mitään Einsteinia tarvitakaan. Onhan tuo tavallaan aika uskomatonta jos on totta, mutta toisaalta, Ross Brawnilla lienee kokemusta näistä asioista, ja vieläpä juuri Rubensin kanssa. Talli vaan oli eri. Voi toki olla täysin pötypuhettakin, mutta kun todella suurista rahoista on kyse, voi moraali vähän löystyä, onhan se nähty F1:ssä. Ja jos Rossilla on tästä aiempaa kokemusta, ei ole kynnys eikä mikään tehdä sitä nyt. Eka kerta olisi ollut se vaikein paikka.
Tämä tulee nyt täysin offtopicina, mutta miksi ihmeessä Brawn olisi tarkoituksellisesti menettänyt voiton? Puhut suurista rahoista, mutta en oikein näe miten Brawn tekee enemmän rahaa pilaamalla kuskinsa mahdollisuudet.
Ja mistä helvetistä näitä uutisia suoltaa, jos kepulipeliä pelattaisiin niin miksi ihmeessä Barrichello olisi saanut voittaa sitten Italiassa. AS:n paskapuhetta sanon minä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tämä tulee nyt täysin offtopicina, mutta miksi ihmeessä Brawn olisi tarkoituksellisesti menettänyt voiton? Puhut suurista rahoista, mutta en oikein näe miten Brawn tekee enemmän rahaa pilaamalla kuskinsa mahdollisuudet.
Ja mistä helvetistä näitä uutisia suoltaa, jos kepulipeliä pelattaisiin niin miksi ihmeessä Barrichello olisi saanut voittaa sitten Italiassa. AS:n paskapuhetta sanon minä.
Kumpi oli tärkeämpää, voittaa yksi kisa vai varmistaa ettei kuljettajien mestaruus mene tallin jättävälle kuskille? Sitä paitsi voitto olisi mennyt joka tapauksessa Webberille/Bullille, Rubenskin tämän myönsi ja se oli selvää kelle hyvänsä joka kisaa seurasi että Webber menisi stoppien jälkeen edelle.

Ei sillä että itsekään välttämättä uskon Barrichelloa (tai oikeastaan tätä lähdettä), mutta toin asian esille koska uskon monenkin ajatelleen jo kisan aikana että onkohan rengaspaineet Rubensilla pielessä ekan stopin jälkeen. Lisäksi tässä on ihan oikeasti melko näkymätön tapa jolla tallit voivat järjestellä ykkös- ja kakkoskuskiensa sijoituksia ja Heikin kisavauhti on välillä ollut niin vaisua ettei sellaista ole oikein muilta nähty. Miten ihmeessä Heikki nyt yhtäkkiä (siis McLarenilla) olisi niin surkea kun ei ole sellaista aiemmin esittänyt? Tarkoitan siis että muutkin kuin viralliset meriselitykset tulevat kyseeseen.
 

GFarina

Well-known member
Liittynyt
14.9.2009
Viestit
153
Kyllähän tässä parilla kirjoittajalla tiettyä ajojahtia on käynnissä Heikkiä kohtaan.

Lotus voisi olla Heikin talli.
En itse harrasta minkäälaista jahtitoimintaa, mutta Kovalaisen suoritukset varsinkin kahden viimeisen kauden aikana ovat olleet huonoakin huonompia. On erittäin vaikea nähdä, että Kovalainen pääsisi enää ajamaan sarjan kärkitalleissa muuten kuin selvänä kakkoskuskina.

Massan ja Kovalaisen pistetilanne kuvaa hyvin Heikin tulostasoa. Ikävintä tässä on se, että Heikki on itse tehnyt selviä virheitä. Hidas ja virhealtis on aika huono yhdistelmä... :(
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
En itse harrasta minkäälaista jahtitoimintaa, mutta Kovalaisen suoritukset varsinkin kahden viimeisen kauden aikana ovat olleet huonoakin huonompia. On erittäin vaikea nähdä, että Kovalainen pääsisi enää ajamaan sarjan kärkitalleissa muuten kuin selvänä kakkoskuskina.
Uskon, että Heikissä on piilossa varsin hyvä rattimies mutta jostain syystä yhdistelmä McLaren ja Heikki ei toimi. Ehkä vertailukohtakin on aika kova sillä Hamilton taitaa olla Kimin ohella yksi lajin kautta-aikain lahjakkaimmista kuljettajista (vaikka kiiltokuva tuote onkin). Olisihan siellä varmaan kiva ajella mutta aikamoista itsensä nöyryyttämistä se olisi varmaan jatkossakin ja totuus lienee että ellei pysty kamppailemaan jatkuvasti Lewisin kanssa tasapäisesti niin joutuu tyytymään kakkosviuluun.

Lisäksi pidän ihmeenä jos McLarenin johto ei tajua että päävastustajalla eli Ferrarilla on niin kova kuskipari että tallimestaruuteen ei ole mitään saumaa ellei heillä ole molemmat kuljettajat vähintään vastaavan tasoisia.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Juurikin näin. Heikki on sellainen Gerhard Berger-Jean Alesi tasoinen kaveri. Buttonin tapaan ajaa hyvällä autolla mestaruudesta (kunhan on tiimin ykköskuski), mutta näyttää hitaalta kun vierellä on superlahjakas kaveri. Gerhard oli kans monesti "also ran" kun Senna veteli sisarautolla voittoja.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Juurikin näin. Heikki on sellainen Gerhard Berger-Jean Alesi tasoinen kaveri. Buttonin tapaan ajaa hyvällä autolla mestaruudesta (kunhan on tiimin ykköskuski), mutta näyttää hitaalta kun vierellä on superlahjakas kaveri. Gerhard oli kans monesti "also ran" kun Senna veteli sisarautolla voittoja.
Gerhard ei koskaan hävinnyt Sennalle noin pahasti kuin Heikki Hämäläiselle, Alesi ei myöskään hävinnyt uransa aikana kenellekään tallikaverille kovinkaan selkeästi, ei ainakaan Heikkiin verrattavasti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös