Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Oli miten oli, Fia on ainakin osittain samaa mieltä kanssani Heikki Kovalaisen käyttäytymisestä varikkosuoralla kun antoi hänelle 25 sekunnin aikasakon joka pudotti sijoitusta ansaitusti 12. sijalle.

Kuten huomaatte, lisenssikommentti on kirjoitettu heti tapahtuman jälkeen tunnekuohussa johon liittyi myös webberin kiilailut jolloin en edes tiennyt kuka oli syyllinen tapahtumaan. olin raivoissani kimin puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Heikki menetti McLarenin mukaan kuuden-seitsemän kierroksen bensat varikkotoheloinnissa.
Tämänsuuntaisesti voisi myös päätellä Heikin Maikkarille antamasta kommentista. Ilman varikkotunarointia bensaletkun kanssa Heikki olisi saattanut hyvinkin tedä yhden pysähdyksen vähemmän, jolloin taktiikka olisi ehkä voinut toimiakin.

[url=http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/977514]MTV3[/url] sanoi:
Auto tuntui ihan mukavalta, mutta ei vaan vauhti ihan purrut kuten olisin toivonut. Jouduin sekä ensimmäisellä että toisella stintillä ajelemaan Lewis Hamiltonin takana ja siinä se kisa meni pieleen. Kun jouduin heti alussa käymään varikolla ja täällä ei vaan kahdella stopilla meidän lähtöpaikasta onnistunut tämän paremmin. Olisi pitänyt vetää yhdellä stopilla, mutta se ei vaan nyt onnistunut, Kovalainen kommentoi.
"Olisi pitänyt vetää yhdellä stopilla" kai tarkoittaa käytännössä kahta stoppia, kun se alkukierrosten varikkokäynti ei ollut mukana ennakkolaskelmissa. Nyt Heikin piti ilmeisesti tulla varikolle tankkaamaan yhden kerran liikaa koska tikkarimies oli liian hätäinen, eikä bensaa ennättänyt mennä autoon koko loppumatkan tarpeisiin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Oli miten oli, Fia on ainakin osittain samaa mieltä kanssani Heikki Kovalaisen käyttäytymisestä varikkosuoralla kun antoi hänelle 25 sekunnin aikasakon joka pudotti sijoitusta ansaitusti 12. sijalle.
Normikäytäntö: vaikka vika on tikkarimiehen, kuski saa silti rankun. Ei liity Heikin käyttäytymiset siihen mitenkään.

Kuten huomaatte, lisenssikommentti on kirjoitettu heti tapahtuman jälkeen tunnekuohussa johon liittyi myös webberin kiilailut jolloin en edes tiennyt kuka oli syyllinen tapahtumaan. olin raivoissani kimin puolesta.
Sulle tosiaankin riittää tunnekuohuun ja raivon valtaan pääsemiseen pelkästään se että huomaat TV-ruudussasi Kovalaisen Heikin ajavan formuloita, joten älä vähättele itseäsi lain. Ei sinua ennenkään ole estänyt se ettet tiedä kuka on syyllinen.
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
No joo mitäpä tässä oikein sanoisi Heikin kisasta, ei niin suuresti yllättänyt kun näki eka mutkan jälkeen hopeisen mclarenin kyntävän nurmikkoa, heikkihän se siellä.

Hyvä ettei sentään kokonaan grillannut kimin silmiä tuossa varikko mokassa joka kylläkin oli tikkari miehen aikaan saanoksia. Heikin kommentit oli taas sitä perus kauraa, auto oli ihan ok, oma vauhti ihan ok, taktiikka väärä. Niin just... Eipä se oikein taida riittää jos kaudessa on vaan yksi kisa jossa Heikin kisa vauhti on OK. Hankala kuvitella kuka haluaisi kovalaisen ajamaan autoa ensi kaudella..
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
ero McLaren-kuskien kisavauhdeissa oli Brasilian GP:ssa kaiken kaikkiaan yllättävän pieni.
No tiedä sitten oliko toi vauhti parempaa kuin ennen. Mielestäni ei näitä kierrosaikoja nytkään voi ihan yks- yhteen verrata, kun Hämis oli yhden ja Kovis kahden stopin taktiikalla. Hämis kun ajeli raskaalla kuormalla ja kovilla renkailla, niin hiihti perässä huomattavasti kevyemmällä autolla ja pehmeillä renkailla.

Ihan turha taas jossitella sitä, missä Heikki olisi ollut, jos bensaa olisi mennyt tarpeeksi. Mitä luultavimmin ero olisi ollut vieläkin suurempi, kun Heikkikin olisi joutunut ajamaan säiliöautoa. Eikä Heikki itte äksidentissä( tai nurmikon ajossaan :thumbup: ) hävinnyt Hämikselle juurikaan, sillä siinä ajettiin turva-auton takana ja Heikki sai ton kyntämisen siinä anteeksi. Kisavauhti se oli mikä oli taas ala-arvoista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Heikki on Heikki. Ei sitä voi tuurihaukaks kutsua. Nää on näitä perinteisiä mitä viime aikoina on McLarenin kakkoskuskin kohdalla nähty. Viime kaudella oli renkaat väärinpäin, yms. Tällä kertaa tohelletaan muuten.

Onhan tuo vähän hassua jo. Kyllä se olis ihan Heikin kannalta paras, että ura jatkuu jossain pienemmässä tallissa missä saa tasa-arvoisen kohtelun. Heikki on vaan liian kiltti ja yrittää sit epätoivoisesti paikata sitä radalla.

Homma vaan ei oikein toimi noin. Kun se arvostuksen puute muidenkin kuskien joukossa tekee sen, että Heikkiä ei väistetä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
No tiedä sitten oliko toi vauhti parempaa kuin ennen. Mielestäni ei näitä kierrosaikoja nytkään voi ihan yks- yhteen verrata, kun Hämis oli yhden ja Kovis kahden stopin taktiikalla. Hämis kun ajeli raskaalla kuormalla ja kovilla renkailla, niin hiihti perässä huomattavasti kevyemmällä autolla ja pehmeillä renkailla.

Ihan turha taas jossitella sitä, missä Heikki olisi ollut, jos bensaa olisi mennyt tarpeeksi. Mitä luultavimmin ero olisi ollut vieläkin suurempi, kun Heikkikin olisi joutunut ajamaan säiliöautoa. Eikä Heikki itte äksidentissä( tai nurmikon ajossaan :thumbup: ) hävinnyt Hämikselle juurikaan, sillä siinä ajettiin turva-auton takana ja Heikki sai ton kyntämisen siinä anteeksi. Kisavauhti se oli mikä oli taas ala-arvoista.
Ilman muuta Heikin vauhti oli Brasiliassa parempaa kuin aiemmissa kilpailuissa. Eipä ole tainnut viime aikoina olla yhtään kilpailua, jossa Heikillä olisi kisan jälkeen nopeampi kierrosaika kuin Lewisilla. Mutta nyt Heikki ajoi parhaimmillaan nopeammin kuin Lewis.

Eikä kisan alkupuoliskon raskas bensalastikaan ollut Lewisille sellainen rasite kuin annat ymmärtää. Heikkihän ajeli ensimmäiset 29 kierrosta Lewisin takana, joten ainakaan Heikki ei päässyt hyödyntämään kevyempää autoaan ajamalla Lewisilta karkuun. Saattaa tietysti olla, että kevyt auto auttoi Heikkiä pysymään Lewisin vauhdissa mukana, mutta ainakin ennen Heikin toista stoppia Lewis oli selvästi tien tukkona Heikin edessä. Kevyemmästä autostahan ei ole isommin etua, jos juuttuu jonon jatkoksi ajelemaan painavamman auton takana.

Ja kun molemmilla McLaren-miehillä oli lisäksi siinä vaiheessa vielä edessä päin samanlainen kolmenkymmenen kierroksen mittainen stintti (eikä Heikkiä tietenkään voinut tankata enää vihoviimeiselle stintille yhtään Lewisia kevyemmäksi), niin oikeastaan Heikki hyötyi McLarenin strategisista kiemuroista ja kömmähdyksistä Lewisiin verrattuna ainoastaan siten, että sai uudet pehmeät kumit viimeisille yhdelletoista kierrokselle. Ja Lewis puolestaan hyötyi siten, että joutui tekemään yhden varikkostopin vähemmän kuin Heikki. Tällä viimeisellä stintillä Heikki kyllä sitten ajoikin nopeimman kierrosaikansa ja kuroi Lewisin etumatkaa kiinni keskimäärin 0,251 sekuntia per kierros.

Rengasvalinnoista vielä sen verran, että Heikki sai pehmeämmät kumit kestämään 30 kierrosta, mutta Lewis ajeli 29 kierrosta kestäneen viimeisen stinttinsä kovemmilla kumeilla. Tuskinpa McLarenin strategianerot kuitenkaan ovat Lewisia huonommilla kumivalinnoilla ajattaneet. Joko Heikki sai pehmeämmän rengasseoksen kestämään Lewisia paremmin, tai sitten kovempi rengasseos oli pidemmillä vedoilla se nopeampi vaihtoehto.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Oli miten oli, Fia on ainakin osittain samaa mieltä kanssani Heikki Kovalaisen käyttäytymisestä varikkosuoralla kun antoi hänelle 25 sekunnin aikasakon joka pudotti sijoitusta ansaitusti 12. sijalle.

Kuten huomaatte, lisenssikommentti on kirjoitettu heti tapahtuman jälkeen tunnekuohussa johon liittyi myös webberin kiilailut jolloin en edes tiennyt kuka oli syyllinen tapahtumaan. olin raivoissani kimin puolesta.
Muiden pointti taitaa olla se, että HEIKKI KOVALAISEN käyttäytymisessä ei ollut poikkeavaa, vaan VODAFONE MCLAREN MERCEDEKSEN. Edelleen syyllistät Heikkiä, vaikka tunne kuohukin olisi pitänyt laskea tuntien jälkeen kisasta.
 

tehdaskuski

Ei se siitä...
Liittynyt
25.8.2008
Viestit
30
Hehheh..

kohta nämä Heikkiä mäkkäriltä pois lobbaavat on tässä samassa ketjussa hehkuttamassa että nyt on Kovikselle tulossa se läpimurtokausi. Mäkillä tietty :D

Männeenä vuonnahan opittiin miten heikki niitä renkaita käyttää, säännöt muuttuu Heikin eduksi kun tankkaus poistuu jne jne..

Ite toivon et se jatkaa, ei tosin haittaa jos Kimiz tulee tilalle.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Oli miten oli, Fia on ainakin osittain samaa mieltä kanssani Heikki Kovalaisen käyttäytymisestä varikkosuoralla kun antoi hänelle 25 sekunnin aikasakon joka pudotti sijoitusta ansaitusti 12. sijalle.
Tää nyt jäi vielä epäselväksi että mitä väärää Heikki mielestäsi on tehnyt?
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Tää nyt jäi vielä epäselväksi että mitä väärää Heikki mielestäsi on tehnyt?
olen nähnyt tilanteita joissa pit crew'n tikkumies päästää kuskin liian aikaisin letku autossa kiinni, mutta kuski huomaa tämän peileistä ja pysäyttää auton lähes heti.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
OT: On muuten hienoa että Brawnin pojat kävivät repimässä letkun irti kovalaisen autosta.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
olen nähnyt tilanteita joissa pit crew'n tikkumies päästää kuskin liian aikaisin letku autossa kiinni, mutta kuski huomaa tämän peileistä ja pysäyttää auton lähes heti.
Joo, yleensä sitä pysähtyy, kun se tikkari kolahtaa kypärään. Ei tainnu Massakaan pahemmin pysähtyä...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Joo, yleensä sitä pysähtyy, kun se tikkari kolahtaa kypärään. Ei tainnu Massakaan pahemmin pysähtyä...
Massallahan ei tikkaria ollutkaan. Sikäli kuitenkin hyvä huomio, että tikkarimiehen toiminnasta ei Heikin kohdalla mitenkään välittynyt touhun olevan vielä pahasti kesken. AksuPaksun juttuja siitä, että kuski peilistä huomaisi yhtään mitään en usko pätkääkään - melkoisen heikko luotto omaan varikkohenkilöstöön tai sitten huomio täysin väärissä asioissa, jos taustapeiliä varikkokäynnillä tihrustaa. Eiköhän tikkarimiehen hätä ole noissa tilanteissa ollut se, mikä on kuskin pysähtymään saanut.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9278
Ensi vuonna tankkaukset kielletään, joten sikäli siitä ei olisi mitään hyötyää enää paitsi Abu Dhabissa, mutta olisi pitänyt tuohon standardi-ECUun tehdä sellainen asetus että vaihdetta ei saa päälle jos tankkausletku on kiinni autossa. Ehkä muutaman kymmenyksen hidastaisi stoppeja mutta se olisi sama kaikille.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös