Tulihan tuossa Erkki Mustakarin tuoreimmassa lausunnossa sentään pari tavallista luotettavamman oloista tiedonjyvää, kun Heikki on itse ollut kovin vaitonainen tekemisistään sen jälkeen kun McLaren-jatkopesti kariutui lopullisesti. Ensinnäkin sanavalinnoista voisi päätellä Mustakarin saaneen tietonsa Heikiltä tai hänen taustajoukoiltaan, ja näissä tiedoissa Heikin ensisijaiset tavoitteet ensi kaudelle tuntuvat tällä hetkellä olevan Renault ja Sauber. Sinänsä näissä tavoitteissa ei ole mitään yllättävää koska Heikki on jo aiemmin todennut etteivät pikkutallit häntä kiinnosta, eikä isommissa talleissa ole kovin montaa vaihtoehtoa jäljellä.
Renaultin jatkoa pidetään yleisesti edelleen epävarmana ja mikäli talli jatkaa F-ykkösissä, saattaa se pestata kuljettajan joka tuo talliin mukanaan sponsorirahoitusta (eli Petrovin tai Kobayashin). Toisaalta Heikin suunnalta ei varmaankaan mainittaisi Renaultia vaihtoehtona, jos Renault olisi jo sulkenut Heikin pois mahdollisten kuljettajien listaltaan. Sauberin mahdollisuudet päästä mukaan ensi kaudelle vaikuttavat vähintäänkin epävarmoilta mikäli tiedot rahoitussotkuista pitävät paikkansa, mutta tähän asiaan pitäisi tulla selkoa tämän kuun loppuun mennessä, jolloin FIA:n odotetaan julkaisevan lopullisen luettelon ensi kauden F1-talleista. Renaultin mahdollinen jatko F-ykkösissä selvinnee tämän vuoden joulukuussa.
Kaikkein myönteisin tiedonmurunen Mustakarin kommentissa on se, että Heikki ei joudu neuvottelemaan F1-jatkostaan omin nokkinensa, vaan hänen puolestaan työskennellään peräti kahden manageritoimiston voimin. Toisaalta Heikille etsivät pestiä F-ykkösissä kaksi manageria, jotka aiemmin työskentelivät Flavio Briatoren firmassa. Toisaalta Heikkiä tuntuisi myös epävirallisesti avustavan Cotonin ja Häkkisen Aces Management Group.
Toivotaan että Renault jatkaa F-ykkösissä ja palkkaa Koviksen Kubican tallikaveriksi. Kubica olisikin tavallaan luonteva seuraava askel Heikin ajotaitojen mittaamisessa, koska Heikki päihitti ensimmäisenä F1-vuotenaan Fisichellan mutta hävisi sitten kahtena kautena peräkkäin Hamiltonille. Ja ainakin alustavasti saattaisi olettaa, että Renaultin auto sopisi paremmin Heikin ajotyyliin kuin McLaren, jota kehitettiin Hamiltonin ajotyylille sopivaksi.