Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Eiköhän, koska osaamme katsoa muutakin kuin tuloslistaa.
blääh... osaatte kattoo siitä tuloslistasta sen siniristilipun, joka sumentaa arvostelukyvyn. Minkä takia saksalainen hehkuttaisi sitä sinivalkoista lippua? Sillä ei ole syytä!

Ei, Heikki ei ole niin huono kuin mitä status antaa ymmärtää.

Kyllä, Heikin status on aika pohjassa.

Miten siis huonon statuksen omaava kuljettaja päätyy huipputalliin, jos tarjolla on seitsenkertaisia maailmanmestareita, nuoria lupauksia sekä tasaisia ja varmoja puurtajia?

sinivalkolaseja veke jo pikkuhiljaa!

edit: niin mutta Rellulle saattaa päästäkin, sikäli mikäli säilyy ranskalaisjohdossa pytinki. Niillä on kuitenkin kokemusta kuskista.
 
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
blääh... osaatte kattoo siitä tuloslistasta sen siniristilipun, joka sumentaa arvostelukyvyn. Minkä takia saksalainen hehkuttaisi sitä sinivalkoista lippua? Sillä ei ole syytä!
Kansallisuudella ei ole pahemmin väliä Mersullekaan, koska kiintiösaksalainen on jo tallissa. Kuten monissa paikossa onkin ollut jo juttua, Mersu ei välttämättä halua imagosyistä molempien kuskien olevan saksalaisia, koska se nyt ei vaikuta erityisen kansainväliseltä.

Miten siis huonon statuksen omaava kuljettaja päätyy huipputalliin, jos tarjolla on seitsenkertaisia maailmanmestareita, nuoria lupauksia sekä tasaisia ja varmoja puurtajia?
Jos seitsenkertainen maailmanmestari päättää palata, ei tietenkään Kovalainen tai kukaan muukaan saa tallipaikkaa hänen nenän edestään. Mutta Kovalainen on 3 kautta ajaneena nimenomaan nuori lupaus ja tasaisen varma puurtaja (ks. vaikkapa Fernandesin tuoreet kommentit Turun Sanomissa).

Renaultilla tiedetään Kovalaisen todelliset taidot 2v kokemusten perusteella. Mercedeksellä tiedetään Kovalaisen todelliset taidot 2v kokemusten perusteella. Tältä pohjalta Heikki varmastikin on näiden tallien harkintalistalla. Aika näyttää, mihin kuskeihin ko. tallit päätyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Kansallisuudella ei ole pahemmin väliä Mersullekaan, koska kiintiösaksalainen on jo tallissa. Kuten monissa paikossa onkin ollut jo juttua, Mersu ei välttämättä halua imagosyistä molempien kuskien olevan saksalaisia, koska se nyt ei vaikuta erityisen kansainväliseltä.



Jos seitsenkertainen maailmanmestari päättää palata, ei tietenkään Kovalainen tai kukaan muukaan saa tallipaikkaa hänen nenän edestään. Mutta Kovalainen on 3 kautta ajaneena nimenomaan nuori lupaus ja tasaisen varma puurtaja (ks. vaikkapa Fernandesin tuoreet kommentit Turun Sanomissa).

Renaultilla tiedetään Kovalaisen todelliset taidot 2v kokemusten perusteella. Mercedeksellä tiedetään Kovalaisen todelliset taidot 2v kokemusten perusteella. Tältä pohjalta Heikki varmastikin on näiden tallien harkintalistalla. Aika näyttää, mihin kuskeihin ko. tallit päätyvät.
Ajanu kolme vuotta, ei tarkoita välttämättä nuorta lupausta! Heikillähän on ikää jo lähemmäs 30 vuotta (28 jos oikein muistan)... tuolla on nuorempiakin lupauksia tarjolla.

mersu on kaks vuotta kattonu kun heikki EI pärjää... Ja syitä en nyt erittele, mutta faktahan on se, että Heikki ei pärjännyt. Sillä ei ole mitään väliä toimiko auto huonosti Heikille vai ei. Siellä nääs on joitain muita joilla on parempi status. Muun muassa Heidfeld.

Ja luvataanpa vielä että juoksen maratonin ja syön paskaa samalla mikäli Heikki mersulle menee :)
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
mersu on kaks vuotta kattonu kun heikki EI pärjää... Ja syitä en nyt erittele, mutta faktahan on se, että Heikki ei pärjännyt. Sillä ei ole mitään väliä toimiko auto huonosti Heikille vai ei.
Ainoastaan Mercedeksellä ja Renaultilla on todellista tietoa Heikin kyvyistä (telemetriat yms.). Kaikkien meidän muiden arviot ovat valistuneita arvauksia suuntaan taikka toiseen. Ja sinun vähemmän valistunut käsityksesi näyttää olevan, että Heikki on ollut täysi floppi joka ei väläytellyt mitään kahden McLaren-vuotensa aikana. Aih ja voih. :nope:

Joten summa-summarum: täältä katsomon puolelta ei todellakaan voi sanoa varmana asiana, etteivätkö ko. tallit olisi kiinnostuneita Heikistä.

Siellä nääs on joitain muita joilla on parempi status. Muun muassa Heidfeld.
Jälleen sinun Dwayne on syytä palata hieman taaksepäin F1-historiassa, lue vaikka Wikipediaa ja vanhoja viestejä täältä, niin osaat ehkä hahmottaa tuo Heidfeld-Kovalainen -parivaljakon paremmin. Ei se Heidin statuskaan aikoinaan erityisen hyvä ollut ja mies oli monta kertaa tippumassa pois ykkösistä. Joten hieman perspektiiviä noihin status-juttuihin :rolleyes: Tuolloin olisit taatusti ollut tyrmäämässä Heidiä yhtä kovasti kuin nyt Heikkiä. Eli perinteiseen tyyliin vain viimeiset kisasi muistetaan suuren yleisön silmissä..

Ja luvataanpa vielä että juoksen maratonin ja syön paskaa samalla mikäli Heikki mersulle menee :)
:thumbup:
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Jälleen sinun Dwayne on syytä palata hieman taaksepäin F1-historiassa, lue vaikka Wikipediaa ja vanhoja viestejä täältä, niin osaat ehkä hahmottaa tuo Heidfeld-Kovalainen -parivaljakon paremmin. Ei se Heidin statuskaan aikoinaan erityisen hyvä ollut ja mies oli monta kertaa tippumassa pois ykkösistä. Joten hieman perspektiiviä noihin status-juttuihin :rolleyes: Tuolloin olisit taatusti ollut tyrmäämässä Heidiä yhtä kovasti kuin nyt Heikkiä. Eli perinteiseen tyyliin vain viimeiset kisasi muistetaan suuren yleisön silmissä..
Joo tiedän kyllä että Heidi oli monta kertaa tippumassa fykkösistä, mutta mikä kertoo että kaikille käy samalla tavalla?
Mä uskon kyllä että Heikki ajaa fykkösissä, mutta en usko että Mersulla.

Niin ja Heikki väläytteli aika vähän, ja vastapainoksi paljon huonoja sijoituksia.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Pahinta on et Kovalaisen nopeus on todistettu vain ajoittaisesti. Yleensä miehel on ollu joku ongelma joka viikonloppuna.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
siis vieläkö täällä optimistisesti uskotaan heikin mahdollisuuksiin renaultille:)rolleyes:) tai varsinkin mercedes-benzille ? :)D)
Olen ajatellut tähän asti, ettei Heikki saa mistään paikkaa, mutta ainakin tuo yksi ranskalaislähde näyttää vievän Heikkiä Rellulle.

En usko enää mihinkään, ennen kuin asiat varmistuu.:wink:
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Olen ajatellut tähän asti, ettei Heikki saa mistään paikkaa, mutta ainakin tuo yksi ranskalaislähde näyttää vievän Heikkiä Rellulle.

En usko enää mihinkään, ennen kuin asiat varmistuu.:wink:
Jos Kubicaltakin ottaa turpaan niin sitten kyllä Heikin tie F1:ssä on käyty loppuun.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Joo no Rellu olisi hyvä paikka Heikille kun kaikki on tuttua ,mutta eilisyönä kun Lotus piti lehdistötilaisuuden niin tiimin päälikkö näyttäisi olevan kiinostunut Heikistä ,mutta todennäköistä se on vasta jos Rellu vetäytyy ja Kobayashi-Sato tai Fauzy ei mene sponsorirahalla ohitse... Ja jos näin käy niin sitten ei ole kuin Sauber, Virgin tai USF1 enää jäljellä joten Heikillä on kuumat paikat tiedossa...:eek: se ois paha paikka se jos mies ei ajaisi etenkin Maikkarin kanavapomoille:D.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Joo no Rellu olisi hyvä paikka Heikille kun kaikki on tuttua ,mutta eilisyönä kun Lotus piti lehdistötilaisuuden niin tiimin päälikkö näyttäisi olevan kiinostunut Heikistä ,mutta todennäköistä se on vasta jos Rellu vetäytyy ja Kobayashi-Sato tai Fauzy ei mene sponsorirahalla ohitse... Ja jos näin käy niin sitten ei ole kuin Sauber, Virgin tai USF1 enää jäljellä joten Heikillä on kuumat paikat tiedossa...:eek: se ois paha paikka se jos mies ei ajaisi etenkin Maikkarin kanavapomoille:D.
Niinpä. Maikkarin kannattaisi jo yksi miljoona sujauttaa Lotuksen tilille, että Heikin tallipaikka varmistuisi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Niinno aikoinaanhan Kekekin varmisti Häkän ajot Lotuksella ja etenkin kun vuonna 92 Marlboro veti tuen pois niin pahimmillaan Kekellä oli 7 miljoonaa omaa rahaa pelissä eli markkoina taisi tämä hinta olla mutta en tiedä... Pahaa pelkään ,että Malesian öljyvoidellut fyrkat kyllä mielyttävät enemmän Lotus-pomoa kuin että Heikki saisi paikan edes alipalkattuna...:dunno: Mutta aika saa sen näyttää...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15013
Sauberille Heikki voisi hyvin päästäkin ,mutta ongelmia toisi Ferrari-kytkös jolloin muuan Fisichella saattaisi päästä ajamaan ja huhujen mukaan toiseksi kuskiksi tulisi joku nuori kuljettaja joka oletettavasti olisi Neel Jani... Mutta nämä ovat vielä vahvistamatonta tietoa ,mutta muuten en itse ainakaan näkisi esteitä siinä kaupassa ja kyllä se vankemmalta vaikuttaa kuin esimerkiksi Virgin tai USF1.:)
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ainoastaan Mercedeksellä ja Renaultilla on todellista tietoa Heikin kyvyistä (telemetriat yms.). Kaikkien meidän muiden arviot ovat valistuneita arvauksia suuntaan taikka toiseen. Ja sinun vähemmän valistunut käsityksesi näyttää olevan, että Heikki on ollut täysi floppi joka ei väläytellyt mitään kahden McLaren-vuotensa aikana. Aih ja voih. :nope:
Sä katsot tätä asiaa nyt niin sinivalkoisten lasien läpi kuin olla ja voi. Telemetriat Heikin kyvyistä ovat tiedossa, mutta niillä ei ole mitään merkitystä. Autoa ajetaan radalla ja telemetriat muuten kertovat samaa kuin mitä me silmällä näemme, epätasaista puurtamista ja lähes aina Hamiltonia hitaampaa. Se on aivan sama mitä tietokone näyttää mutkan keskiosan nopeudeksi tms. jos tulosta ei millään synny, oli syy sitten miehessä tai ei. Vaikka Heikki olisikin hyvä, ei hänen palkkaamisensa vaikuta kannattavalta koska näköjään homman natsaaminen on hänen kohdallaan hyvin pienestä kiinni.

Toivotaan kuitenkin että Heikki saa uuden näytönpaikan esim. Sauberilla.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Sä katsot tätä asiaa nyt niin sinivalkoisten lasien läpi kuin olla ja voi. Telemetriat Heikin kyvyistä ovat tiedossa, mutta niillä ei ole mitään merkitystä. Autoa ajetaan radalla ja telemetriat muuten kertovat samaa kuin mitä me silmällä näemme, epätasaista puurtamista ja lähes aina Hamiltonia hitaampaa.
Lasien sävyllä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin, "Kaikkien meidän muiden arviot ovat valistuneita arvauksia suuntaan taikka toiseen." Se, että mielestäsi telemetriatiedot kertovat vain saman mitä penkkiurheilija näkee televisioruudusta, kertoo lähinnä siitä, että sinun kannattaisi nopeasti hankkia edes jonkinlaiset lasit silmillesi.

Heikki menetti paikkansa paremmalle (ja ansioituneemmalle ja pr-arvoltaan kovemmalle) kuskille, koska kaksi McLaren-kautta olivat epätasaisia + tarjolla oli ainakin 2 maailmanmestaria miehen tilalle. Mutta toisaalta Heikki on myös väläytellyt 3 vuoden aikana aina välillä ja muun muassa tulokaskautensa perusteella miestä arvostettiin korkealla nimenomaan suoritusvarmuudestaan.

Kuten sanoin, me täällä katsomon puolella emme tiedä koko totuutta ja kaikkia muuttujia Heikin menestysten ja menestymättömyyksien osalta. Se tieto löytyy Mersulta ja Renaultilta, joten me emme voi varmaksi sanoa, kuinka korkealla Heikki on ko. tallien kuskiehdokaslistalla. Ja sillä tosiasialla ei ole mitään tekemistä lasien sävyn kanssa.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
niin mutta Rellulle saattaa päästäkin, sikäli mikäli säilyy ranskalaisjohdossa pytinki. Niillä on kuitenkin kokemusta kuskista.
Se ranskalaisjohto ei välttämättä ole edellytys. Jos Renaultin F1-touhu kaatuu David Richardsin syliin niin hän varmaan autourheilumiehenä (rallitausta yms.) saattaa harkita suomalaista kuljettajaa.

Mielestäni isoin este Kovalaisen jatkolle on tällä hetkellä tallien kulurakenteen muutos. Uudet tallit istuttavat autoon erittäin mielellään maksukuskeja. Vanhat tallit eivät maksa enää yhtä tähtitieteellisiä palkkoja kuin aikaisemmin ja selkeästi keskivertoa paremmat, jo kykynsä todistaneet kuljettajat (Kubica, Rosberg) saavat tyytyä siihen mitä tarjotaan. Heikille jää McLaren-kausien näytöillä jämäpaikka jos on jäädäkseen, markkinoilla on nyt niin paljon tunkua.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mutta toisaalta Heikki on myös väläytellyt 3 vuoden aikana aina välillä ja muun muassa tulokaskautensa perusteella miestä arvostettiin korkealla nimenomaan suoritusvarmuudestaan.
Njoo, formuloissa harvoin ajatellaan mitä ollaan saatu aikaan 2 vuotta sitten kun 2 tuoreinta kautta mennyt penkin alle.
 
Viimeksi muokattu:

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Njoo, formuloissa harvoin ajatellaan mitä ollaan saatu aikaan 2 vuotta sitten kun 2 tuoreinta kautta mennyt penkin alle.
Vituttaa et hävis Hamiltonille niin selvästiku Rellulla asiat alko näyttää jo tosi hyviltä.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kovalainen sai potkut siksi, ettei kakkoskuskin roolissaan pystynyt varmistamaan tallilleen mestaruutta 2008 ja hankaloitti pronssitilan saamistasta tänä vuonnakin. Aivan sama vaikka kalusto olisi B-luokkaa, jos pisteitä ei tule.

Barrichelloa ei ehkä arvosteta pätkääkään, mutta ainakin hän pystyi tasaisiin podiumsijoituksiin ja merkkimestaruuksien varmistamisiin Schumin juhliessa korkeimmalla korokkeella.
Heikki saavutti tänä vuonna 45% Hamiltonin pisteistä ja viime vuonna 54%. Siis toki selkeästi heikommat pisteet kuin tallikaverilla. MUTTA ohessa hieman statistiikkaa:

1990: Tallimestaruus McLarenille, Bergerin saavuttaessa 55% Sennan pisteistä.
1991: Tallimestaruus McLarenille, Bergerin saavuttaessa 45% Sennan pisteistä.
1992: Tallimestaruus Williamsille, Patresen saavuttaessa 52% Mansellin pisteistä.

1993: Tallimestaruus Williamsille, Hillin saavuttaessa 70% Prostin pisteistä.
1994: Tallimestaruus Williamsille, DC:n & Manselin saavuttaessa yhteensä 29% Hillin pisteistä.
1995: Tallimestaruus Benettonille, Herbertin saavuttaessa 44% Schumin pisteistä.

1996: Tallimestaruus Williamsille, Villeneuven saavuttaessa 80% Hillin pisteistä.
1997: Tallimestaruus Williamsille, Frenzenin saavuttaessa 52% Villeneuven pisteistä.
1998: Tallimestaruus McLarenille, DC:n saavuttaessa 56% Mikan pisteistä.

1999: Tallimestaruus Ferrarille, Schumin ja Salon saavuttaessa 73% Irvinen pisteistä.
2000: Tallimestaruus Ferrarille, Rubensin saavuttaessa 57% Schumin pisteistä.
2001: Tallimestaruus Ferrarille, Rubensin saavuttaessa 46% Schumin pisteistä.
2002: Tallimestaruus Ferrarille, Rubensin saavuttaessa 53% Schumin pisteistä.

2003: Tallimestaruus Ferrarille, Rubensin saavuttaessa 70% Schumin pisteistä.
2004: Tallimestaruus Ferrarille, Rubensin saavuttaessa 77% Schumin pisteistä.
2005: Tallimestaruus Renaultille, Fisicon saavuttaessa 44% Alonson pisteistä.
2006: Tallimestaruus Renaultille, Fisicon saavuttaessa 54% Alonson pisteistä
.
2007: Tallimestaruus Ferrarille, Massan saavuttaessa 85% Kimin pisteistä.
2008: Tallimestaruus Ferrarille, Kimin saavuttaessa 77% Massan pisteistä.
2009: Tallimestaruus Brawnille, Rubensin saavuttaessa 81% Buttonin pisteistä.

Lihavoituna kaudet, joina mestaruustallin heikomman pistepotin kartuttaneen kuskin suhteellinen suoritustaso oli samaa luokkaa kuin Heikillä 2007 ja 2008. Esimerkiksi Rubens voitti ensimmäiset 3 tallimestaruuttaan Heikin suoritustasolla. (Pistelaskujärjestelmän muutosta ei luonnollisestikaan ole otettu näissä vertailuissa huomioon)
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös