Väität siis että telemetria yms. tiedot ovat arvokkaampia kuin kilpailujen ja aika-ajojen tulokset, eli tärkeää onkin miten kovaa Heikki todellisuudessa ajaa mutkan keskivaiheen tai jarruttaa mutkaan, ei se että tuloksia ei tullut voittaja-autolla? Eli epäonnistumisien takana onkin joku muu kuin mies itse, eli hän kyllä osaa ajaa mutta Mclaren on piilottanut hänen taitonsa ja nyt Mersulla ja Renaultilla nähdäänkin että apex-nopeudet ovat hyviä ja palkataan mies? Kuulostaa hyvin kaukaa haetulta, sen voin ymmärtää että Renault tuntee miehen ja uskoo että hän voisi vielä onnistua mutta ei se mihinkään telemetriaan perustu.Lasien sävyllä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Kuten sanoin, "Kaikkien meidän muiden arviot ovat valistuneita arvauksia suuntaan taikka toiseen." Se, että mielestäsi telemetriatiedot kertovat vain saman mitä penkkiurheilija näkee televisioruudusta, kertoo lähinnä siitä, että sinun kannattaisi nopeasti hankkia edes jonkinlaiset lasit silmillesi.
Heikki menetti paikkansa paremmalle (ja ansioituneemmalle ja pr-arvoltaan kovemmalle) kuskille, koska kaksi McLaren-kautta olivat epätasaisia + tarjolla oli ainakin 2 maailmanmestaria miehen tilalle. Mutta toisaalta Heikki on myös väläytellyt 3 vuoden aikana aina välillä ja muun muassa tulokaskautensa perusteella miestä arvostettiin korkealla nimenomaan suoritusvarmuudestaan.
Kuten sanoin, me täällä katsomon puolella emme tiedä koko totuutta ja kaikkia muuttujia Heikin menestysten ja menestymättömyyksien osalta. Se tieto löytyy Mersulta ja Renaultilta, joten me emme voi varmaksi sanoa, kuinka korkealla Heikki on ko. tallien kuskiehdokaslistalla. Ja sillä tosiasialla ei ole mitään tekemistä lasien sävyn kanssa.
Telemetriatiedot kertovat myös syyt tulosten taustalla. Tottakai ne ovat arvokkaampia kuin pelkät tulokset.Väität siis että telemetria yms. tiedot ovat arvokkaampia kuin kilpailujen ja aika-ajojen tulokset,
Sisälukutaito on jalo taito. En väitä mitään muuta kuin että Renault ja Mercedes tietävät Heikin todellisista taidoista ja potentiaalista (tai niiden puutteesta) taatusti enemmän kuin me TV-ruutuja tuijottavat pulliaiset. Siinäpä se pihvi.Väität siis että telemetria yms. tiedot ovat arvokkaampia kuin kilpailujen ja aika-ajojen tulokset, eli tärkeää onkin miten kovaa Heikki todellisuudessa ajaa mutkan keskivaiheen tai jarruttaa mutkaan, ei se että tuloksia ei tullut voittaja-autolla?
Mun mielestä toi aika loogista... tuoreemmalla taidonosoittamisella on ainakin kaikkialla muualla enemmän hyötyä kuin vanhalla.Njoo, formuloissa harvoin ajatellaan mitä ollaan saatu aikaan 2 vuotta sitten kun 2 tuoreinta kautta mennyt penkin alle.
En sitä väitäkkään vaan että erityisesti katsotaan mitä siellä radalla on saatu aikaan, muut tiedot ovat sitten lisäanalyyseja varten. Telemetriat yms järjestelmät ovat erittäin hyödyllisiä mutta yhä käytännön tulokset ovat mielestäni kaikkein tärkeimpiä ja ne ovat myös tällaisen tavallisen pulliaisen nähtävissä. Ei se mitään avaruustiedettä ole, joko tuloksia tulee tai ei. Heikkihän ilmeisesti koitti tallin kanssa analysoida kaikkea mahdollista mutta ei vaan natsannut. Jossain muualla kenties? Tietotekniikasta puheenollen, on mielenkiintoista etteivät tallit vieläkään edes luota hyvinkin kehittyneisiin CFD-simulaatioihin vaan kokeilevat kaiken käytännössä radalla eli tuulitunnelissa, joten eiköhän tulokset radalla ole itse ajamisessakin kaiken a ja o.Telemetriatiedot kertovat myös syyt tulosten taustalla. Tottakai ne ovat arvokkaampia kuin pelkät tulokset.
Pitää nyt muistaa, että Heikki on alta 30v aktiiviurheilija kun nuo kaikki vertaamasi eilisen tähden taas ovat reilusti päälle nelikymppisiä (Gretkzy lie listan nuorin, 48v) uransa jo aikoja sitten lopettaneita. Sikäli todella ontuva vertaus.Mun mielestä toi aika loogista... tuoreemmalla taidonosoittamisella on ainakin kaikkialla muualla enemmän hyötyä kuin vanhalla.
Eihän mikään NHL-joukkuekaan enää palkkaisi Gretzkyä pelaamaan, vaikka sillä on eniten pisteitä kautta aikojen. Eikä mikään formulatalli palkkaisi Niki Laudaa tai Jacq... eikun siis jotain muuta vanhaa jonka nykytaidoista ole mitään takeita.
Myönnetään että oli karrikoitu vertaus, mutta ajatus on täysin oikea. Ei kukaan voi olettaa että Heikin taidot on samat kuin Renault-aikana. on tullut jos jonkinlaista sääntöuudistusta ynnämuuta siinä välissä. Sen takia tuoreet tulokset on aina tärkeämpiä. Niinhän se menee työelämässäkin.Pitää nyt muistaa, että Heikki on alta 30v aktiiviurheilija kun nuo kaikki vertaamasi eilisen tähden taas ovat reilusti päälle nelikymppisiä (Gretkzy lie listan nuorin, 48v) uransa jo aikoja sitten lopettaneita. Sikäli todella ontuva vertaus.
No nyt olen samaa mieltä. Heikillä oli varmasti enemmän ottajia Renault-kauden jälkeen, kuin nyt.Myönnetään että oli karrikoitu vertaus, mutta ajatus on täysin oikea. Ei kukaan voi olettaa että Heikin taidot on samat kuin Renault-aikana. on tullut jos jonkinlaista sääntöuudistusta ynnämuuta siinä välissä. Sen takia tuoreet tulokset on aina tärkeämpiä. Niinhän se menee työelämässäkin.
Totuus tulee isin suusta. Sanoihan se Massankin isä joku viikko ennen uutisen julkistamista että "ensi kaudella kun Felipe ajaa Alonson kanssa."Maikkarin mukaan Heikki Kovalaisen isä Seppo Kovalainen uskoo poikansa jatkoon Formula ykkösissä ja vihjaa tietävänsä asiasta enemmän kuin mitä paljastaa.
Olisihan se aika tyhmää vihjailla julkisesti omista sisäpiiritiedoistaan, jos sitten myöhemmin kävisi ilmi ettei mitään tietoa ollutkaan. En usko Seppo Kovalaisen olevan tyhmä, joten hänellä on todennäköisesti ihan oikeasti tietoa siitä, että Heikki tulee jatkamaan uraansa F-ykkösissä ensi kaudella.
Olen kyllä edelleen eri mieltä. Jos minun pitäisi valita kuski joko pelkän telemetrian tai pelkän tulosliuskan perusteella, niin valitsisin telemetrian (olettaen, että osaisin sitä lukea). Jos kuski A häviää kuskille B viisi kisaa kuudesta, niin telemetria voi silti osoittaa, että A on tosiasiallisesti ajanut joka kisassa paremmin, mutta vika on ollut autossa.En sitä väitäkkään vaan että erityisesti katsotaan mitä siellä radalla on saatu aikaan, muut tiedot ovat sitten lisäanalyyseja varten. Telemetriat yms järjestelmät ovat erittäin hyödyllisiä mutta yhä käytännön tulokset ovat mielestäni kaikkein tärkeimpiä ja ne ovat myös tällaisen tavallisen pulliaisen nähtävissä.
No, ensi kaudellahan se nähdään miten hyvin Virgin on onnistunut tekemään auton pelkällä CFD:llä.Tietotekniikasta puheenollen, on mielenkiintoista etteivät tallit vieläkään edes luota hyvinkin kehittyneisiin CFD-simulaatioihin vaan kokeilevat kaiken käytännössä radalla eli tuulitunnelissa, joten eiköhän tulokset radalla ole itse ajamisessakin kaiken a ja o.
OK, pelkkä tuloslistan tarkastelu lyhyellä aikavälillä ei välttämättä kerro totuutta mutta tässä Mäkki/Heikki hommassa kahden vuoden tulokset antavat luotettavan kuvan siitä mitä tapahtui: Heikki epäonnistui karkeasti, valitettavasti. Eivätkö foorumilaiset voisi millään lopettaa tekosyiden etsiskelyä, mikään syy ei selitä näitä kahden vuoden huonoja tuloksia.Olen kyllä edelleen eri mieltä. Jos minun pitäisi valita kuski joko pelkän telemetrian tai pelkän tulosliuskan perusteella, niin valitsisin telemetrian (olettaen, että osaisin sitä lukea). Jos kuski A häviää kuskille B viisi kisaa kuudesta, niin telemetria voi silti osoittaa, että A on tosiasiallisesti ajanut joka kisassa paremmin, mutta vika on ollut autossa.
No, ensi kaudellahan se nähdään miten hyvin Virgin on onnistunut tekemään auton pelkällä CFD:llä.
Harvoinpa maailma on noin mustavalkoinen. Syitä on useita, ja niitä on aika kaikenkattavasti käyty tässäkin toikissa läpi, myös Heikin omat mokat. Mutta sinun teoriasi mukaan syy tuloksiin on ilmeisesti 100% Heikki, tai 100% jokin muu yksi syy?OK, pelkkä tuloslistan tarkastelu lyhyellä aikavälillä ei välttämättä kerro totuutta mutta tässä Mäkki/Heikki hommassa kahden vuoden tulokset antavat luotettavan kuvan siitä mitä tapahtui: Heikki epäonnistui karkeasti, valitettavasti. Eivätkö foorumilaiset voisi millään lopettaa tekosyiden etsiskelyä, mikään syy ei selitä näitä kahden vuoden huonoja tuloksia.
Lähinnä tarkoitan sitä että pitäisi fanienkin myöntää että Heikki itse epäonnistui eikä syypäitä olleet muut, vaikka lieventäviä asianhaaroja olikin. Täällä kun on nyt otettu taas nämä teoriat siitä että jossain muualla näkyy se Heikin nopeus ja "todelliset" taidot eivät näkyneetkään Mäkillä. Mielestäni Kovalaisen todelliset taidot ajaa sitä Mclarenia maailman kovimman kuljettajan tallikaverina kyllä tulivat esiin. Epäonnistumista voi seurata onnistuminen ja toivotaan että näin käy.Harvoinpa maailma on noin mustavalkoinen. Syitä on useita, ja niitä on aika kaikenkattavasti käyty tässäkin toikissa läpi, myös Heikin omat mokat. Mutta sinun teoriasi mukaan syy tuloksiin on ilmeisesti 100% Heikki, tai 100% jokin muu yksi syy?
Jos minun pitäisi valita kuski joko pelkän telemetrian tai pelkän tulosliuskan perusteella, niin valitsisin telemetrian (olettaen, että osaisin sitä lukea). Jos kuski A häviää kuskille B viisi kisaa kuudesta, niin telemetria voi silti osoittaa, että A on tosiasiallisesti ajanut joka kisassa paremmin, mutta vika on ollut autossa.
Telemetriasta selviää kuitenkin sen kaltaisia seikkoja, kuten tyyli ajaa sisään/apex/ulos mutkasta (nopeudet) jotka saattavat perehtyneelle kertoa siitä, että tästä kyseisestä autosta ei saada parasta irti kyseisellä tyylillä. Toisenlaisen ajotyylin vaativassa autossa kyseisen kuskin tyyli saattaa taas toimia hyvinkin.OK, pelkkä tuloslistan tarkastelu lyhyellä aikavälillä ei välttämättä kerro totuutta mutta tässä Mäkki/Heikki hommassa kahden vuoden tulokset antavat luotettavan kuvan siitä mitä tapahtui: Heikki epäonnistui karkeasti, valitettavasti.
Telemetriasta selviää kuitenkin sen kaltaisia seikkoja, kuten tyyli ajaa sisään/apex/ulos mutkasta (nopeudet) jotka saattavat perehtyneelle kertoa siitä, että tästä kyseisestä autosta ei saada parasta irti kyseisellä tyylillä. Toisenlaisen ajotyylin vaativassa autossa kyseisen kuskin tyyli saattaa taas toimia hyvinkin.
Jos sopii vertaus toiseen lajiin, niin jääkiekossa ammattilaiset tarkkailevat pelaajia seuraamalla pelaajien luistelutaitoa, tasapainoa, pelinlukua, laukausta yms. Kokoavat tästä sitten infopaketin, jonka perusteella pyrkivat hankkimaan kyseisen pelaajan tai olemaan hankkimatta. Matti Virmanen taas katsoo teksti-tv:ltä kuka on pistepörssin kärjessä ja pyrkii hankkimaan hänet. Tulosten takana on aina paljon muutakin, eikä aiemmista hyvistä tuloksista automaattisesti seuraa tulevaisuudessa hyviä tuloksia, ja päinvastoin.
Mutta tuon näkee nimenomaan telemetriasta jos noin on, ei tuloksista, tuloksista syitä voi vain arvailla.Kyse ei ole siinä sopiiko auto Heikille ja Heikin ajotyylille vai ei. Heikkihön osoitti hetkittäin erittäin hyvillä aika-ajosuorituksilla että osaa viedä McLarenia.
Asian ydin on se että mihin Heikki kadotti vauhtinsa kisoissa joka tapahtui erittäin usein.
Ja kuski jonka ajotaidot sopivat vain veitsenterävän hienolla alueella viritetylle autolle ei ole kovinkaan hoikutteleva kuski.
Otin kantaa yleisellä tasolla. Olen kyllä sitä mieltä, että Heikki häviää Lewisille vaikka molemmilla auto toimisi yhtä hyvin, mutta Heikin telemetriatiedot paljastavat ainakin rengasongelmat, mitkä osittain korostivat nopeuseroa.OK, pelkkä tuloslistan tarkastelu lyhyellä aikavälillä ei välttämättä kerro totuutta mutta tässä Mäkki/Heikki hommassa kahden vuoden tulokset antavat luotettavan kuvan siitä mitä tapahtui: Heikki epäonnistui karkeasti, valitettavasti. Eivätkö foorumilaiset voisi millään lopettaa tekosyiden etsiskelyä, mikään syy ei selitä näitä kahden vuoden huonoja tuloksia.