Heikillä on kieltämättä usein käsittämättömän heikkoihin kisasuorituksiin nähden melko kohtalaisen onnistuneet aika-ajot, mutta kun sitä kisavauhtia ei ole koko uran aikana pahemmin näkynyt on kohtalo sama kuin Trullilla, eli keskikastin ja jopa voittoon pystyvien tiimien kautta jämätalliin. Trulli tosin tekee uraa "hieman" pidemmän kaavan mukaan kuin Heikki, mutta tässä vaiheessa uraa ovat jo samassa pisteessä.
Ei kuitenkaan lähelläkään vaikka Heidfeldin tasoa joka neuvottelee vielä mersulle. Tässä parin viikon sisällä kun sanoin 100 % faktana että Heikki ei ainakaan mene Mercedekselle tai Renaultille joku tuli joku valistamaan että Heikki on mersun ykkösvaihtoehto kun on paras markkinoilla olevista kuljettajista. Kuinkas sitten kävikään ja kuka oli (jälleen kerran) oikeassa?
Heidfeld pelaa riskipeliä nyt. Jos Schumi palaa, Heidfeldin ura oli siinä. Heikin kisavauhti oli hukassa McLarenilla, ei koko uralla. Heikki on tunnettu ennen nimenomaan vahvoista kisoista, mutta McLarenilla ei vaan kulkenut. Jos Trulli ja Heikki ajavat nyt samassa tallissa, ei se tarkoita, että Heikin ura päättyy... Onkos Nicon ura sitten päätöspisteessa jos Schumi tulee Mersulle.
Kovalaisella on voinut olla mahdollisuuksia Renaultille, mutta haluaako kukaan tässä vaiheessa sinne, koska tallin tulevaisuudesta ei ole pienintäkään taetta. Ettei kävisi kuin Toyotalle... Itseasiassa Red Bull ei ole tainnut edes vahvistaa moottoritoimittajaa?
Minusta nykyinen tilanne kertoo karua kieltä, ettei edes Kimi Räikköselle löytynyt paikkaa sirkuksesta kärkitiimistä. Pari kolme vuotta sitten olisi löytynyt. Esimerkiksi kohtuullisen kauden ajanut Glock on samassa asemassa kuin Kovalainen, tulokastiimissä ajetaan. Monet pitävät Manor Virginiä jopa huonompana vaihtoehtona, totuutta ei kukaan tiedä eikä varsinkaan voi puhua 100% faktana.