Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos Cosworth uutena moottorina on vapaa lierroslukurajoituksesta,
Ei ole.
on se todennäköisesti tehokkain. Mutta ajettavuus ja varsinkin polttoaineenkulutus on suurempaa, jolloin täyttä tehoa ei välttämättä voi kaikissa kisoissa käyttää, jollei auton tankki vedä tarpeeksi. Myös kestävyys on todennäköisesti paljon huonompi, kuin muissa moottoreissa.
Cosworthista on epäilty ainakin painoa, tehoa, kulutusta ja kokoa, mutta positiivisiakin huhuja on liikkunut. Ota niistä nyt selvää mihin uskoa ja mihin ei. En kuitenkaan usko, että se kaikilla osa-alueilla häviäisi, kun kerran on päässyt moottoriaan muista poiketen kehittämään.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Niin no, ei kai tuo Cosworth voi kovin paska kone olla, jos Red Bull on harkinnut palaavansa Cossun käyttäjäksi. :D

Kyllähän tuosta Cosworthin moottorista on vähän ristiriitaista tietoa. Joissain lähteissä sanotaan, että tehoja on paljon, mutta luotettavuutta ei nimeksikään ja toisessa taas toisinpäin. :eek:

Totuus nähdään kuitenkin vasta ensi kaudella.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Lisäkommenttina tuosta parhaasta mahdollisesta tallista: jäljellä oli Renault, Sauber, Lotus ja USF1. Muiden tallien paikat on jo täytetty. Mikä noista on sitten parempi kuin Lotus?
Naulankantaan:thumbup:

Kuten Iltalehdessäkin luki "onhan Lotus paras vaihoehto, jos se on ainoa vaihtoehto"

Heikin puheista sai toki eri kuvan, kun sanoi että kysyntää olis ollut vaikka kuinka, mutta valitsi niistä parhaan :rolleyes:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Luepa minun Cosworth kommentti uudelleen, ennen kuin alat laittamaan tuollaista listaa. Itse sanoin, ettei moottorin tehoista tiedä kukaan. Toiset sanoo, että Cosworth on surkea, toiset taas kilpailukykyinen. Mitä minä olen itse väittänyt?

Lisäkommenttina tuosta parhaasta mahdollisesta tallista: jäljellä oli Renault, Sauber, Lotus ja USF1. Muiden tallien paikat on jo täytetty. Mikä noista on sitten parempi kuin Lotus? Renault tallin tulevaisuus on hämärän peitossa, Sauberin ympärillä on enemmän kuin yksi kysymysmerkki ja USF1 tuskin osallistuu ensikaudella. Minusta ainakin Heikin valinta oli ihan ok, ellei jopa paras.
Renaultilla ja Sauberilla oli tällä kaudella autot jotka joissain kisoissa olivat jopa alle sekunnin hitaampia kuin kaikkein nopein auto. Meinaat että Lotus tekee suoraan tommoisen auton heti kylmiltään?
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Naulankantaan:thumbup:

Kuten Iltalehdessäkin luki "onhan Lotus paras vaihoehto, jos se on ainoa vaihtoehto"

Heikin puheista sai toki eri kuvan, kun sanoi että kysyntää olis ollut vaikka kuinka, mutta valitsi niistä parhaan :rolleyes:
Minä taas ymmärsin, että Heikki neuvotteli useamman tallin kanssa. Ja uskonkin tähän. Jotkut kuskit eivät kelvanneet millekään tallille. :eek:
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Minä taas ymmärsin, että Heikki neuvotteli useamman tallin kanssa. Ja uskonkin tähän. Jotkut kuskit eivät kelvanneet millekään tallille. :eek:
Kaikkien kanssa voi aina neuvotella tai ainakin antaa kuva että neuvottelisi,,että olisi kovakin kysyntä:doubtful: No hyvä Heikille että meni Lotukselle eikä päätyny "Renulle",,,,mutta turha kai sitä on odottaa kauheeta suomalais juhlaa ensikaudesta(jos Nicoa ei lasketa)...Toivoin itse että kovalainen olisi kelvannu Mersulle,mutta kun ei niin ei:jaska:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lisäkommenttina tuosta parhaasta mahdollisesta tallista: jäljellä oli Renault, Sauber, Lotus ja USF1. Muiden tallien paikat on jo täytetty. Mikä noista on sitten parempi kuin Lotus? Renault tallin tulevaisuus on hämärän peitossa, Sauberin ympärillä on enemmän kuin yksi kysymysmerkki ja USF1 tuskin osallistuu ensikaudella. Minusta ainakin Heikin valinta oli ihan ok, ellei jopa paras.
Sauber osaa rakentaa kohtuullisen auton. Taloudellinen puoli kestänee ainakin toistaiseksi. Mielestäni paras vaihtoehto.

Renault osaa myös rakentaa kohtuullisen auton. Tulevaisuus epävarma, mutta todennäköisesti toiminta jatkuisi Renaultin vetäytyessäkin.

Lotus saanee räpellettyä jonkinlaisen auton avauskisaan mennessä. Talouspuoli uskoakseni kunnossa, ja ainakin tallin kilpaileminen vaikuttaa mahdolliselta.

Oli ensimmäisenä liikkeellä uusista mutta paljon mitään ei ole kuulunut nyt kun pitäisi alkaa olla valmista. Osallistuminen epävarmaa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kaikkien kanssa voi aina neuvotella tai ainakin antaa kuva että neuvottelisi,,että olisi kovakin kysyntä:doubtful: No hyvä Heikille että meni Lotukselle eikä päätyny "Renulle",,,,mutta turha kai sitä on odottaa kauheeta suomalais juhlaa ensikaudesta(jos Nicoa ei lasketa)...Toivoin itse että kovalainen olisi kelvannu Mersulle,mutta kun ei niin ei:jaska:
Niin tuo "paras vaihtoehdon" voi tulkita monella tavalla. Toinen asia on jos ei kelpaa Mersulle tai Sauberille niin sittenhän se on "paras vaihtoehto", sen ymmärrän ettei Rellulle lähtenyt. Ite oon aina pitänyt Force Indiaa jämäkuskien ja häntäpään tallina mutta nyt Heikki on mennyt vielä taaksemmas kuin Force India... :frank:
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Sauber osaa rakentaa kohtuullisen auton. Taloudellinen puoli kestänee ainakin toistaiseksi. Mielestäni paras vaihtoehto.

Renault osaa myös rakentaa kohtuullisen auton. Tulevaisuus epävarma, mutta todennäköisesti toiminta jatkuisi Renaultin vetäytyessäkin.

Lotus saanee räpellettyä jonkinlaisen auton avauskisaan mennessä. Talouspuoli uskoakseni kunnossa, ja ainakin tallin kilpaileminen vaikuttaa mahdolliselta.

Oli ensimmäisenä liikkeellä uusista mutta paljon mitään ei ole kuulunut nyt kun pitäisi alkaa olla valmista. Osallistuminen epävarmaa.
siis minkä osallistuminen on epävarmaa?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Lotus ei välttämättä pärjää Renaultille ja Sauberille vielä ensi kaudella, mutta Lotus tulee kohtalaisen varmasti jatkamaan F-ykkösissä myös kaudella 2011, jolloin Lotukselta voi jo odottaa menestystä kilpailuissakin. Renaultin ja Sauberin jatkoa taas ei oikein voi ennustella useamman vuoden päähän. Lyhyellä tähtäimellä (pelkästään ensi kautta ajatellen) Lotus on huono valinta -- mutta pidemmällä tähtäimellä (kautta 2011 ajatellen) Lotus vaikuttaa vähintään yhtä hyvältä vaihtoehdolta kuin Renault, Sauber tai Force India, mahdollisesti paremmaltakin.

Ja jos ajatellaan vieläkin useamman vuoden tähtäimellä (jolloin Heikki Kovalainen ei välttämättä aja enää Lotuksella), niin Lotuksella on suunnitelmissa kehittyä tehdastalliksi, joka valmistaa omat moottorinsa. Lotukselle voi siis ennustella vaikeaa aloitusvuotta, mutta silti valoisaa tulevaisuutta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Ja saattaa siellä Lotus-sopimuksessa olla jotain sellaistakin, että Heikki pääsisi halutessaan kokeilemaan kausien välillä rallin ajamista.
Öhöm, öhöm! Taisinpa arvata oikein. :)

[url=http://www.autosport.com/news/report.php/id/80592]autosport.com[/url] sanoi:
Recently signed Lotus Formula 1 driver Heikki Kovalainen has been linked to a drive on the Arctic Rally, using a Proton Satria Neo S2000.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Eiköhän se Heikin valinta ole paras mahdollinen mitä hän on saanut itse itselleen neuvoteltua.

- Palkka riittävä ja yleensäkkin palkattu kuski, eikä sponssirahoilla ajeleva keskikertaisuus
- Sopimus riittävän pitkä uran jatkumisen ja osaamisen näyttämisen kannalta. Uusi tuleminen siis mahdollinen
- Tallissa on tietynlaista potenttiaalia ja legendaarisuutta/nostalgisuutta ainakin nimen osalta jos ei muuten.
- Sauber ja Renault jatkot olivat epävarmoja.
- tasavertainen asema kuskien kesken
- Irtisanomispykälä. Jos tämä on totta, niin tämä on varmaan Heikin kannalta se suurin onnistuminen sopparin vääntämisessä itse. Jos esim. Schumilla kulkee huonosti ja päättää heittää hanskat tiskiin. Niin voipi hyvinkin olla, että Heikille voisi avautua Norbertin kautta paikka Mersulla.
- yms.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Öhöm, öhöm! Taisinpa arvata oikein. :)
Nyt kun saataisiin vielä Kubica ja Vettel (onko vielä muita F1-kuskeja, jotka ovat ilmaisseet kiinnostuksensa rallia kohtaan?) tuonne, niin saataisiin kunnon rallin F1-sarja. :thumbup:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292


Ihan komea auto, ja jos tosiaan Alister McRae ajoi tolla kakkoseksi Skotlannissa niin tuskin mikään hidaskaan peli.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Renaultilla ja Sauberilla oli tällä kaudella autot jotka joissain kisoissa olivat jopa alle sekunnin hitaampia kuin kaikkein nopein auto. Meinaat että Lotus tekee suoraan tommoisen auton heti kylmiltään?
Miten minä tämän vääntäisin rautalangasta. Maanantaina ei ollut tietoa siitä, jatkaako kyseiset tallit edes F1-sarjassa. Nyt Renault jatkaa, mutta Kubican tallitoveriksi tulenee sijoitusyhtiön mieleinen maksumies.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Miten minä tämän vääntäisin rautalangasta. Maantaina ei ollut tietoa siitä, jatkaako kyseiset tallit edes F1-sarjassa. Nyt Renault jatkaa, mutta Kubican tallitoveriksi tulenee sijoitusyhtiön mieleinen maksumies.
Just näin. :thumbup:

Ja myös Sauberille tulee Koba sponssirahaa tukenaan.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Onhan se mukava, että edes yksi suomalainen jatkaa F1:ssä. Häntäpäässähän Heikki tulee köröttelemään, mutta onko tämä nyt niin suuri muutos menneeseen vuoteen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös