Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
KR kertoo, että olisi päässyt Macilel tai Mersulle = Kimi puhuu totta, AP on oikeassa.

HK kertoo, että neuvotteli muidenkin kuin Lotuksen kanssa = Heikki valehtelee, AP on oikeassa.

:D:D:D
Joidenkin maailmankuva näyttää olevan todella mustavalkoinen.:alppu:
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
KR kertoo, että olisi päässyt Macilel tai Mersulle = Kimi puhuu totta, AP on oikeassa.

HK kertoo, että neuvotteli muidenkin kuin Lotuksen kanssa = Heikki valehtelee, AP on oikeassa.

:D:D:D
Tässä on nyt se pieni ero että Kimi olisi kyllä otettu maailman parhaassa tiimissä avosylin vastaan kunhan riskitekijöistä olisi päästy sopuun. Heikki managereineen varmasti neuvotteli Lotusta kovempien tallien kanssa vähän samaan tyyliin kuin Toyotakin yritti neukkaamista KR:n kanssa. Eli tunnustelut taisivat olla aika yksipuolisia HK:n ja kuviteltujen huipputallien välillä.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Tässä on nyt se pieni ero että Kimi olisi kyllä otettu maailman parhaassa tiimissä avosylin vastaan kunhan riskitekijöistä olisi päästy sopuun. Heikki managereineen varmasti neuvotteli Lotusta kovempien tallien kanssa vähän samaan tyyliin kuin Toyotakin yritti neukkaamista KR:n kanssa. Eli tunnustelut taisivat olla aika yksipuolisia HK:n ja kuviteltujen huipputallien välillä.
Tuollaista tietoa voi olla vain henkilöillä, jotka ovat olleet neuvotteluissa mukana. En oikein usko että AP kuuluu heihin, joten eiköhän kyse ole vain ylivilkkaasta mielikuvituksesta.:tongue:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Urheilulehden verkkosivuilla Erkki Mustakari kertaa vaiheita, jotka johtivat Heikki Kovalaisen Lotus-sopimukseen.

Haastattelu ei sinänsä tarjoa uutta tietoa, mutta F1-toimittaja Mustakari vahvistaa että Heikki oli pyrkimässä ensisijaisesti Renaultille. Mustakarin mukaan Kovalaisella oli hyvät mahdollisuudet päästä Robert Kubican tallikaveriksi aina siihen asti kunnes Renault alkoi kallistua tallinsa enemmistöosuuden myymisen suuntaan. Tällöin Renaultin tallipäällikkö ei enää kyennyt takaamaan Heikille Renault-pestiä ensi kaudeksi, ja silloin Lotus-pesti alkoi näyttää Heikistä kaikkein parhaalta vaihtoehdolta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Haiskahtaa kyllä pahasti siltä, että sorrun trollauksen uhriksi, mutta menköön yön ratoksi.

Ei varmasti saa Kimi tuollaisia summia tekemättä mitään. Ei edes osallistuessaan Red Bullin rahoilla WRC:hen.
Luulenpa että saa kuitenkin aika paljon, ehkä 30milj+. Koko 2010 palkan ja mahdolliset kipurahat päälle. Itse en usko alkuunkaan median spekulointia että Kimin korvaukset riippuisivat siitä missä Kimi ajaa tai ei aja ensi vuonna. Siinä ei olisi mitään järkeä, ei Robertsonit tai kukaan muukaan olisi sellaista sopimusta ikinä allekirjoittaneet vaan odottaneet kunnes Ferrarin on joko pakko maksaa koko 2010 palkka sopimuksen mukaan, tai perua koko Alonso/Santander diili (eli odottaa 2011 asti). Ei mattimeikäläisenkään erorahat riipu siitä kuka seuraavaksi palkkaa vai palkkaako kukaan.

Edit: Tyhmyydestä sakotetaan. Juuri toiseen ketjuun heitin tämän kommentin:

And he confirmed that Ferrari did pay him a bigger compensation for not racing in F1 in 2010 than they would have if he chose to race. [/I]
Kappas vaan. Heh, juuri ehdin nolata itseni toisessa threadissä kieltämällä moisen skeidan. :eek: Ilmeisesti Ferrari tai oikeastaan Santander oli valmis maksamaan ekstraa jotta Kimi saadaan ulos tai oikeastaan Alonso sisään vuoden etuajassa. En silti usko että Kimi menetti 2010 palkastaan mitään, vaan että tämä tarkoittaa vain sitä, että Kimi saa myös mojovat kipukorvaukset tms.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
KR saa eri arvioiden mukaan 50-70milj. dollaria tekemättä halutessaan yhtään mitään.
Mitä luulet, pääseekö HK koskaan samoille liksoille? Epäilenpä.

Jos kuuluisin itse moottoriurheilun kuninkuusluokan kuljettajakaartiin en todellakaan tyytyisi käytännössä pohjapalkkaan käytännössä ryhmän kaikkein vähiten arvostetulla työnantajalla. Seuraava askel alaspäin Heikin palkkaluokasta nimittäin olisi joutua maksamaan vähintään vastaava summa tallille ajopaikasta. Ei kuullosta kovin kunniotettavalta.

Kun kerran kysyit: mitä mun tuloihin tulee niin niiden keikkaluontoisuudesta johtuen on vaikeaa sanoa tienaanko hyvin mutta epäilen että elän leveämmin kuin te monet "tee itse paremmin"-tyypit täällä.
Heitätkö näitä juttujas omasta mielikuvituksesta :D

Siis mistä ihmeestä olet lukenut moisia summia Kimin saaneen. Taitaa olla taasen yhtä paljon faktaa kuiin DC:n palaamisesta F1:iin ensi kaudeksi.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Heitätkö näitä juttujas omasta mielikuvituksesta :D

Siis mistä ihmeestä olet lukenut moisia summia Kimin saaneen. Taitaa olla taasen yhtä paljon faktaa kuiin DC:n palaamisesta F1:iin ensi kaudeksi.
Ihan pääasiassa tuolta f1-uutiset ketjusta jonne te muut postailette sitten vissiin niitä mun mielikuvituksen juttuja. Harvoin mulla nimittäin itse on aikaa penkoa noita kymmeniä uutislähteitä.
Enemmän kuin 30M$ Kimi saa joka tapauksessa eli siis enemmän kuin olisi saanut ajamalla 2010.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Ihan pääasiassa tuolta f1-uutiset ketjusta jonne te muut postailette sitten vissiin niitä mun mielikuvituksen juttuja. Harvoin mulla nimittäin itse on aikaa penkoa noita kymmeniä uutislähteitä.
Enemmän kuin 30M$ Kimi saa joka tapauksessa eli siis enemmän kuin olisi saanut ajamalla 2010.
Siis tuonkin sanot niinku faktana...

Minä olen lukenut useasta lähteestä, että maksimi summa olisi 30 miljoonaa euroa. Eräät asiantuntijat sanoivat senkin olevan liioiteltua. Sekin pitää muistaa, että nuo summat ovat arvioita, ei totuuksia. Huhuttiinha jossain, että Kimi saisi 12 miljoonaa euroa ajamalla rallia Citroenilla...
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Siis tuonkin sanot niinku faktana...

Minä olen lukenut useasta lähteestä, että maksimi summa olisi 30 miljoonaa euroa. Eräät asiantuntijat sanoivat senkin olevan liioiteltua. Sekin pitää muistaa, että nuo summat ovat arvioita, ei totuuksia. Huhuttiinha jossain, että Kimi saisi 12 miljoonaa euroa ajamalla rallia Citroenilla...
Luulisin, että kyllä Kimi sen 30 miljoonaa euroa ensi kaudesta tienaa. Palkka Ferrarilta + korvaukset sopimuksen ennenaikaisesta purusta. Siihen päälle jotain Red Bullilta. Eiköhän noista se 30 miljoonaa kerry ainakin.

Heikkikin voi olla tyytyväinen palkkaansa, vaikka eri sfääreissä pyöriikin kuin Kimillä, 1,5 miljoonaa on kelpo liksa näinä aikoina ja kahden viime kauden näyttöjen perusteella. Muutenkin sopimus vaikuttaa Heikin kannalta hyvältä, purkupykälineen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
Kimillä tuo liksa kyllä pyörii siinä 25-30 miljoonaa euroissa ja ehkä vähän yli mutta itse sanoisin äärimmäisen maksimin olevan 32-40 miljoonaa euroa ja siihen en kyllä usko ennen kuin itse näen... 50-70 miljoonaa euroa ei kyllä Räikkönen tienaa mitenkään ensi vuodelta kun oon itse kahtonut niin en oo kuullukkaan noin suuresta tarjouksesta...

Kovalaisen 1,5 miljoonaa taas on mukiinmenevä hinta ja kun kyseessä on Lotus niin on tuo enemmän kuin Häkän aikaan vaikka muistaakseni Häkä sai kaudella 92 jotain 2 miljoonaa euroissa vaikkakin Keke maksoi Häkän ajot kuin Marlboro veti tuet pois niin silti Heikillä ei oikein olisi tuo palkankorotus paljoa onnistunut ensi kaudeksi kun tuntuu tuo halpuus olevan se millä nyt viedään paikat kuin Vietoriksen ja D'Ambrosion hintapaikka Renulle ei oo kuin puolet vain Kubican tämän kauden palkasta joten halvalla mennään...
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kovalaisen 1,5 miljoonaa taas on mukiinmenevä hinta ja kun kyseessä on Lotus niin on tuo enemmän kuin Häkän aikaan vaikka muistaakseni Häkä sai kaudella 92 jotain 2 miljoonaa euroissa
17 Vuotta sitten eri tallin eri kuljettajalle eri valuuttana maksama palkka onkin aika suoraan verrannollinen Heikin tiliin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
No ei kai sille Häkälle ihan minään nälkärahanakaan makseltu, että esim. muistaakseni Johnny Herbert sai vain just jotain 2 miljoonaa eikä edes sitäkään Markoissa ja olihan Häkkisen markkina-arvo noussut kovasti ihan hyvän ekan kauden jälkeen...

Ja huippukuskeista tuona vuonna kuten Mansellille ja Sennalle makseltiin aika samansuuntaista palkkaa ja lisäksi kummallakin miehellä oli miljoonan euron palkka per kilpailu ja 5 miljoonan euron minimi ja lisäksi kausipalkka joka pyöri 100 miljoonan markan (n. 17 miljoonan euron) paikkeilla kuin kummallakin Mäkillä ja Williamssilla oli tuona vuotena noin 100 miljoonan euron budjetti käytössä eli just ja just pystyisivät ajamaan ensi kauden kisoissa kun budjettikatto on 100 miljoonaa euroa tälle vuodelle ja tosiaan ei ole kyllä hyvä verrata kyllä Heikin palkkoihin kun ajat ovat muuttuneet ja niin kovin erilaiset.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Juolahtiko teille kaikki mun sanomani kyseenalaistaville neropateille mieleen että 50 miljonaa US dollaria tarkoittaa samaa kuin 35 miljoonaa euroa?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Juolahtiko teille kaikki mun sanomani kyseenalaistaville neropateille mieleen että 50 miljonaa US dollaria tarkoittaa samaa kuin 35 miljoonaa euroa?
Itse huomasin kyllä dollarisi. Itse sanoinkin 30 miljonaa euroa. Siitä on vielä tosi pitkä matka noin 35-50 milj euroon.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
No ei kai sille Häkälle ihan minään nälkärahanakaan makseltu, että esim. muistaakseni Johnny Herbert sai vain just jotain 2 miljoonaa eikä edes sitäkään Markoissa ja olihan Häkkisen markkina-arvo noussut kovasti ihan hyvän ekan kauden jälkeen...

Ja huippukuskeista tuona vuonna kuten Mansellille ja Sennalle makseltiin aika samansuuntaista palkkaa ja lisäksi kummallakin miehellä oli miljoonan euron palkka per kilpailu ja 5 miljoonan euron minimi ja lisäksi kausipalkka joka pyöri 100 miljoonan markan (n. 17 miljoonan euron) paikkeilla kuin kummallakin Mäkillä ja Williamssilla oli tuona vuotena noin 100 miljoonan euron budjetti käytössä eli just ja just pystyisivät ajamaan ensi kauden kisoissa kun budjettikatto on 100 miljoonaa euroa tälle vuodelle ja tosiaan ei ole kyllä hyvä verrata kyllä Heikin palkkoihin kun ajat ovat muuttuneet ja niin kovin erilaiset.
Ystävällisesti pyydän, voisitko käyttää välimerkin tai pari viesteissäsi? Helpottaisi huomattavasti lukemista. Nyt en oikein saanut tästä ajatusta kiinni vaikka kymmeneen kertaan luin viestisi.
Mutta pisteet kyllä siitä, että olet saanut ongittua noin yksityiskohtaista tietoa tallejen budjeteista ja kuljettajien palkoista. Ongittua nimittäin hatusta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Mutta pisteet kyllä siitä, että olet saanut ongittua noin yksityiskohtaista tietoa tallejen budjeteista ja kuljettajien palkoista. Ongittua nimittäin hatusta.
Onko jollain muuten tietoa Sennan ja Mansellin aikojen palkoista? Minä muistelen lukeneeni, että Ron Dennis olisi maksanut Sennalle kilpailukohtaisesta sopimuksesta vuonna 1993 1 miljoonaa dollaria kisalta.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt iski aivomyrsky! Perustetaan uus ketju, jossa Kimin ja Heikin haukkujat jarnaa keskenään. Muut sitten nojaa taaksepäin ja syö sipsejä. :idea: :ahem:
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Juolahtiko teille kaikki mun sanomani kyseenalaistaville neropateille mieleen että 50 miljonaa US dollaria tarkoittaa samaa kuin 35 miljoonaa euroa?
Heikki tienaa ensi kaudesta 20 miljardia Indonesian rupiaa.

Molemmat on ihan yhtä relevantteja valuuttoja F1-maailmassa :alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös