Heikki Kovalaisen tulevaisuus 2013 jälkeen - Koittiko nyt loppu?

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ei nyt mikään uutinen, mut Kovalainen oli twitterissä poistanut Caterhamiin liittyvät sivut seuraamis listaltaan, Caterhamin sivuista ihan Tony Fernandesiin.
Onkos Heikki ottanut oikeen nokkiinsa ku Fernandes ei arvostanukkaan hänen ajotaitojaan palkallisen kuskin arvoiseksi... Tuskin tulee Heikki toista kertaa hattu kourassa Fernandesin luo kysymään hanttihommia. :alppu:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Se on vaan esimerkkiä että F1 on raakaa, munaat niin kukaan ei kato sua päinkään enää. Oli sitten kuinka mukava kaveri.
Tuohon voisi heittää vastaväitteeksi sellaiset nimet kuin Maldonado, Perez ja Grosjean joista jokainen on mokaillut, mutta silti jokainen heistä kelpaa edelleen kisakuljettajiksi F1-sarjaan.

Mainituista erityisesti Maldonadon kohdalla F1-sarjassa pysymisessä auttaa iso rahallinen tuki ja rahallinen tuki auttaa myös Pereziä pysymään F1-sarjassa mokailuista huolimatta.

Grosjean sen sijaan on onnistunut pääsemään lähes kokonaan eroon mokailuistaan ja hän pysyy sen ansiosta edelleen F1-sarjassa vaikka vielä viime kauden alussa ihmeteltiin sitä miten hän saa edelleen jatkaa Lotuksella jatkuvasta kolaroinnista huolimatta.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tottahan tämä on, mielestäni on vain hassu kuva F1-maailmasta että ennen sitä tuurauspestiä ei puhuttu mistään muista odotuksista kuin auton tuomisesta maaliin, vaikka kisojen jälkeen se, ettei mitään näyttöjä tullut, käytännössä katsottiinkin munaukseksi ja tiputti Kovalaisen "markkina-arvon" takaisin nollaan.
n.
Johan nyt pomppas. Ennen tuurauspestiä etsittiin kuskia joka toisi varmoja pisteitä kotiin autolla , jolla päästiin säännöllisesti podiumille. Heikiltä ei odotettu top-5 sijoitusta, mutta pisteille pääsyä. Jos ennakko-odotus olisi ollut vain auton tuominen maaliin, niin sehän olisi yhtä hyvin voitu jättää talliin ja antaa Romainin ajella yksin.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Tuohon voisi heittää vastaväitteeksi sellaiset nimet kuin Maldonado, Perez ja Grosjean joista jokainen on mokaillut, mutta silti jokainen heistä kelpaa edelleen kisakuljettajiksi F1-sarjaan.

Mainituista erityisesti Maldonadon kohdalla F1-sarjassa pysymisessä auttaa iso rahallinen tuki ja rahallinen tuki auttaa myös Pereziä pysymään F1-sarjassa mokailuista huolimatta.

Grosjean sen sijaan on onnistunut pääsemään lähes kokonaan eroon mokailuistaan ja hän pysyy sen ansiosta edelleen F1-sarjassa vaikka vielä viime kauden alussa ihmeteltiin sitä miten hän saa edelleen jatkaa Lotuksella jatkuvasta kolaroinnista huolimatta.
Tuohan se Grosjeankin sponsorin mukaan, niin kyllä tarvitsee olla TOTAL surkeä jos Lotus olis kaverin potkinu pois. Rellun tuki osittain myös miehellä kun Ranskan suuri toivo on. Ja viellä tallipomokin oli siihen aikohin aika läheinen ihminen.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Nytkö täällä taas jaellaan tallipaikkoja ajamisen ja suorituseten perusteella? Eikö meille ole jo monta vuotta opetettu että mukana tuleva raha ratkaisee. Fernandes on yhtä huvittava sönkkääjä selityskineen kuin oli Domenicalikin 2009 kun Kimin "Sosiaalisten taitojen (santander, 5v/100 miljoonaa) vuoksi" piti vaihtaa kuskia puheliaaseen latinoon.
Nykyäänhän ne kimin taidot (eli Shell, 20 miljoonaa) on huomattavasti paremmat.
Mutta kyllä tuo Lotus selitys mullekin kelpaa, tuossa laijissahan valehdellaan joka puolelle 24/7muutenkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Sehän nyt on selvä, että Kovalaisen odotettiin pärjäävän paremmin, tuovan pisteitä autolla, jolla se oli selvästikin mahdollista. Vielä oli saumaa jopa lyödä Ferrari tiimipisteissä. Ei siitä ole kahta sanaa, etteikö kaksi 14. sijaa olisi ollut odotuksia huonommin, vaikka olisikin antanut vähän siimaa ensimmäiseen kisaan vieraan auton takia. Kyllähän se odotuksia huonommin meni. Ei tässä oikeastaan siitä keskustellakaan, vaan siitä kuinka paljon sillä pitäisi olla vaikutusta kuskin arviointiin.

Olisiko "kokeneemman kuskin" paikan Caterhamilla saanut Kobayashi suoriutunut pestistä yhtään paremmin on toki täysin arvailujen varassa.
Nyt helppo olla sitä mieltä, ettei Ferraria olisi ohitettu millään kuskikaksikolla niissä 2 kisassa.
Ja aika tuttu kuvio, Heikki ei aivan pystynyt ylläpitämään aika-ajotasoaan kisoissa.
Uskon että vaikea olisi kenenkään tuuraajan ollut pisteille ajaa, Heikkiin verrattuna ehkä todennäköisemmin olisi saattanut hiilikuitua vielä lennellä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Nytkö täällä taas jaellaan tallipaikkoja ajamisen ja suorituseten perusteella? Eikö meille ole jo monta vuotta opetettu että mukana tuleva raha ratkaisee. Fernandes on yhtä huvittava sönkkääjä selityskineen kuin oli Domenicalikin 2009 kun Kimin "Sosiaalisten taitojen (santander, 5v/100 miljoonaa) vuoksi" piti vaihtaa kuskia puheliaaseen latinoon.
Nykyäänhän ne kimin taidot (eli Shell, 20 miljoonaa) on huomattavasti paremmat.
Mutta kyllä tuo Lotus selitys mullekin kelpaa, tuossa laijissahan valehdellaan joka puolelle 24/7muutenkin.
Voi luoja, nyt tässä on jo salaliiton tynkää? Pistetääs niitä Heikkilaseja taas takaisin koteloon. Vai että huonoja ajonäyttöjä pidettiin tekosyynä :D. Kyllä se varmaan siinä kohtaa painaa kun rahaakaan ei tuo ja tollaselle tumpulalle pitäisi vielä palkkaakin maksaa. Se ero Kimin ja Heikin tapauksessa on, että Kimillä ei oikeesti ollut huonoja näyttöjä.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nyt ei ymmärtänyt. :(

Miten liittyy Heikkiin?
Siten, että Heikki kruisaili sijoilla ynnä muut, kun olis voinut ottaa hullun riskiä, ajaa kärjessä ja siitä kolaroida. Niin jälkimmäisessä olisi jäänyt Hegulista parempi kuva.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Siten, että Heikki kruisaili sijoilla ynnä muut, kun olis voinut ottaa hullun riskiä, ajaa kärjessä ja siitä kolaroida. Niin jälkimmäisessä olisi jäänyt Hegulista parempi kuva.
Tottahan tuo, edes yksi kierrosennätys kun olisi tullut niin siinä olisi nopeutta näytetty päälliköille, vaikka muuten olisikin saveen mennyt.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Tottahan tuo, edes yksi kierrosennätys kun olisi tullut niin siinä olisi nopeutta näytetty päälliköille, vaikka muuten olisikin saveen mennyt.
Juuri näin! Tasaisen hyvä ei ole niin hyvä valittikortti, kun silloin tällöin todella nopea. Ihmiset helposti ajattelevat että kuski on niin hyvä kuin sen viime aikojen paras suoritus, eikä tasaisuudelle anneta niin arvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Long story short : Heguli ajeli vaan kisat liian kiltisti taas.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
No nyt on asiaakin http://www.autosport.com/news/report.php/id/112463

Tony myöntää että Heikin huono formi Lotuksella satutti paikka-arvonnassa. Pahoillaan toki on, kuten pitääkin.
Caterham subsequently decided to give its 2014 race drives to Kamui Kobayashi and Marcus Ericsson, and team chief Tony Fernandes admitted that Kovalainen's Lotus performances had helped swing the decision against him.

"Obviously we would lie if that we said it didn't play a part," Fernandes said.

"It was a whole mixture of a lot of things but in any decision there are pros and cons.

"I am egalitarian, I put it out to various team members - there were those pro Heikki and those pro Kamui and I had to make a choice."

Fernandes admitted it had been a "cold" process parting with Kovalainen after his role in the team's growth.

"We have to move on, we have to be a little bit cold, if we want to be successful," he said.
Ihan rehdinoloisesti Tony tuossa selvittää, että joutui itse tekemään päätöksen Heikin ja Kamuin välillä laskien mitä plussia ja miinuksia (pros and cons) kuskeille saattoi lukea. On myös psykologiselta kannalta varsin ymmärrettävää, että Fernandes nostaa haastattelussa esiin mieluummin Kovalaisen epäonnistuneen Lotus-keikan kuin sponsorituen puutteen, koska sponsorituesta puhuminen kiinnittäisi huomiota tallin tiukkaan budjettiin, mikä puolestaan antaisi julkisuuteen käsityksen Fernandesista saitana ja Caterham-tallista puutteellisesti rahoitettuna.

Mainitsemalla Heikin Lotus-keikan yhtenä syynä ja vaikenemalla muista syistä (kuten Kamuin faneilta keräämistä miljoonasta punnasta sekä Caterhamin tuoreesta sopimuksesta Kobayashia sponsoroivan Toyotan tuulitunnelin käytöstä) Fernandes kuitenkin kätkee Caterhamin ja itsensä kannalta ikävät asiat osoittamalla Kovalaisen kannalta ikävään asiaan. Heikki puolestaan kertoi Adam Cooperille saaneensa Fernandesilta tekstiviestin, jonka mukaan Caterham tarvitsee kaksi maksukuskia. Kyllä tässä viestinnässä on tosiaan havaittavissa välien kylmenemistä puolin ja toisin.

Sattui muuten silmiini ranskalaisväite, jonka mukaan Matti Kyllönen olisi puhunut tammikuun lopulla YLE TV2:ssa Kovalaisen valmistautuvan lähiaikoina DTM-testiajoon.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Voi luoja, nyt tässä on jo salaliiton tynkää? Pistetääs niitä Heikkilaseja taas takaisin koteloon. Vai että huonoja ajonäyttöjä pidettiin tekosyynä :D. Kyllä se varmaan siinä kohtaa painaa kun rahaakaan ei tuo ja tollaselle tumpulalle pitäisi vielä palkkaakin maksaa. Se ero Kimin ja Heikin tapauksessa on, että Kimillä ei oikeesti ollut huonoja näyttöjä.
Jvr tumputtaa hekumoissaan kun fernandes keksii heikistä negatiivista sanottavaa. Lentoyhtiöpamppua ehtikin jo nolottaa taas kun piti köyhyysissään ottaa rahakuski ja Heikilläkin oli varaa näyttää sille persettä. Mutta ihan kiva jos sait jotain heikkinegatiivista päivääsi, siitähän sinä elät. :D
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sattui muuten silmiini ranskalaisväite, jonka mukaan Matti Kyllönen olisi puhunut tammikuun lopulla YLE TV2:ssa Kovalaisen valmistautuvan lähiaikoina DTM-testiajoon.
Eteenpäin, sanoi Mannerheim! :thumbup:

Sinänsä erikoista, että kyllin kommentit tulevat ulkomaiden kautta tänne. :rolleyes:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Ihan hyvä vaan että ulkoistettiin Caterham-kärsimykset ruotsalaisille ja japanilaisille. Heikilläkin on sen verran ikää, että muut sarjat ovat ihan sopuisa ja mielenkiintoinen vaihtoehto. Monessa tallissa ja välillä myös varsin hyvin hän ehtikin jo F-ykköstä ajamaan. Kovin moni ei moista pääse edes koklaamaan. Ihan mielenkiintoinen luku siitä kehkeytyi. Sitten voi tietysti jurppia, jos Caterham onkin kehittänyt juuri tälle kaudelle raketin. Tuskin kuitenkaan.:doubtful:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Olisiko "kokeneemman kuskin" paikan Caterhamilla saanut Kobayashi suoriutunut pestistä yhtään paremmin on toki täysin arvailujen varassa.
Ihan hyvin se Toyota kulki 2009. Kovalaisen kaksi viimeistä kisaa taas vahvistivat sen, että sama Heikki siellä oli mikä McLarenilla. Aika-ajoissa ja harjoituksissa ihan hyviä aikoja ja kisassa pudotaan.
 
Ylös