Aika huono.
Heikki ajoi kolme vuotta Caterhamilla. Kaksi tuurauskisaa Lotuksella ei merkitse sen yhteisen kokemuksen rinnalla mitään.
Sinisilmästä porukkaaNo ei voida. Mahdollisuudet päästä Caterhamille ovat ohuen ohuet, mutta sitä päätöstä ei tehdä kahden Lotus-kisan perustella. Joka niin uskoo, on sinisilmäinen.
Samaa ihmettelen itsekkin, että kyllä täällä on aika siniset silmät yhdellä jos toisellakin Heikin suhteen ollut. Jos olet lupaus sinulta sallitaan jonkin verran virheitä ja epäonnisutmisia, sekä keskinkertaisia suorituksia. Sitten jossain vaiheessa tullaan ikään ja tilanteeseen jossa pitäisi alkaa lunastamaan niitä lupauksia sekä odotuksia, eikä urasi enää anna myöden keskinkertaisuutta missään mitta kaavassa. Mielestäni Heikin ura oli juuri tämmöisessä tilanteessa, Heikki olisi voinut lunastaa niitä odotuksia joita häneen on, mutta se kuka luulee ettei keskinkertaiset esitykset kaiken keskinkertaisuuden jälkeen eivät vaikutta Heikin saumoihin on kyllä todella kuutamolla.Sinisilmästä porukkaa
Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.Sinisilmästä porukkaa
Markkina-arvo ja vakavastiotettavuus. Parempi kolaroida sijalla viisi kuin ajaa maaliin kuudentenatoista.Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Niin. Nythän on vain niin, ettei kolme vuotta sinällänsä tarkoita yhtään mitään. Sillä on merkitystä, miten hyvin Heikki on tuona aikana onnistunut vakuuttamaan päättäjät. Ilmeisestikään ei niin hyvin, että se olisi riittänyt kallistamaan vaa'an oikeaan suuntaan kun toisella puolella oli surkeat Lotus-esitykset sekä puuttuvat miljoonat.Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Onhan siinä paljonkin järkeä, kyse kun on rahasta. Vaikka siellä talissa sisällä olisi minkälainen tieto että heikki on väärin ymmmärretty hukattu supertähti, jolla saadaan tallin kurssi nousuun, niin sponsoreille ja muille tukijoille se saattaa olla hieman vaikeaa selittää. "No me nyt halutaan palkata tämä Heikki jolla noustaan nyt se askel ylöspäin", koska jossei Heikki tuo itse ihan selvää rahaa salkun kanssa talliin, on Heikillä pr mielessä oltava arvoa, että saadaan nimellä sponsorit vakuuttuneiksi tallin kuljettajista, sekä sekä tallin iskukyvystä. Jokainen kuljettaja tuo rahaa talliin tavalla tai toisella, joko kuljettaja on haluttu jolla saadaan lisää näkyvyyttä nykyisillekkin sponsoreille tai sitten kuljettaja tuo ne rahat itse uusina sponsoreina. Ikävä kyllä näen Heikin Lotus kurvailun jälkeen kovin huonona sijoituksena millekään f1 tallille, niin ihmettelen kuinka se ei olisi sitten vaikuttanut catherhamin päätökseen.Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Lotus-pestin saatuaan Heikkiä pidettiin yleisesti Caterham-suoritustensa ansiosta ns. ylemmän keskikastin kuskina, joka oli ihan hyvä valinta korvaajaksi. Ennakko-odotukset "kelpo suorituksesta" korvaajakuskina sisälsivät about sekunnin sisässä pysymisen Romainista sekä auton tuomisen ehjänä maaliin ilman ihmeempää actionia.Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Seuraavaksi varmaan väännetään oliko taas kuinka tyhmää katsoa tuoreimpia kisanäyttöjä. Totta kai ajosuoritukset vaikuttaa oli ne hyviä tai ei. Eipä kukaan kattonu Fisichellaa tai Badoeriakaan Ferrarin jälkee.Täytyy myöntää, että sinisilmäisesti uskoin, ettei Caterhamilla olla niin hölmöjä, että kaksi kisaa jossain toisessa tiimissä painaa vaakakupissa enemmän kuin kolme vuotta omassa tiimissä. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Mitä odotusten mukaisia suorituksia? Kyllähän Heikin odotettiin paremmin suorituvan, mutta tuloksethan oli täyttä skeidaa kisoissa ja Heikki itekkin pettyi ja pahasti.Lotus-pestin saatuaan Heikkiä pidettiin yleisesti Caterham-suoritustensa ansiosta ns. ylemmän keskikastin kuskina, joka oli ihan hyvä valinta korvaajaksi. Ennakko-odotukset "kelpo suorituksesta" korvaajakuskina sisälsivät about sekunnin sisässä pysymisen Romainista sekä auton tuomisen ehjänä maaliin ilman ihmeempää actionia.
Heikki suoriutui täsmälleen ennakko-odotusten mukaisesti, mikä aiheutti sekä F1-fanien että asiantuntijoiden kollektiivisen kyllästymisen Kovalaiseen ja häntä alettiin pitää täytenä washoutina.
Näin se F1-maailma toimii....
Markkina-arvosta puhuttiinkin jo. Koballa toki on laaja fanipohja kotimaassaan ja maailmalla, vaikka meriitit ovatkin vähäisemmät. Rahakin taisi ratkaista. Kahden kisan täysin vieraassa autossa ei pitäisi vaikuttaa ammattilaisten mielipiteeseen "vakavastiotettavuudesta" juuta eikä jaata, vaikka fanit olisivatkin valmiit niittaaman kaverin uran lailla joidenkin suomalaisten rallifanien.Markkina-arvo ja vakavastiotettavuus. Parempi kolaroida sijalla viisi kuin ajaa maaliin kuudentenatoista.
Jos olisi mennyt hyvin olisi saattanut avata ovia.
Kolme vuotta Heikki teki erittäin vakuuttavaa työtä Caterhamilla ja tallin pitäisi tietää ja tunnustaa se. Vertailukohtana on kuitenkin kaksi kaveria, josta heillä ei ole kuin toisen käden tietoa. Lotus-esitysten ei pitäisi edes olla vaakakupissa, koska ne eivät oikeastaan kerro muusta kuin siitä, että Lotus oli kovin toisenlainen auto ajaa kuin Caterham.Niin. Nythän on vain niin, ettei kolme vuotta sinällänsä tarkoita yhtään mitään. Sillä on merkitystä, miten hyvin Heikki on tuona aikana onnistunut vakuuttamaan päättäjät. Ilmeisestikään ei niin hyvin, että se olisi riittänyt kallistamaan vaa'an oikeaan suuntaan kun toisella puolella oli surkeat Lotus-esitykset sekä puuttuvat miljoonat.
Edelleen, kaksi kisaa vieraalla autolla ei voi nollata kokeneen F1-kuskin markkina-arvoa. Sellainen ajatus on absurdi. Varsinkin sellaisten henkilöiden suhteen, joilla on omaa suoraa kokemusta kyseisestä kuskista.Onhan siinä paljonkin järkeä, kyse kun on rahasta. Vaikka siellä talissa sisällä olisi minkälainen tieto että heikki on väärin ymmmärretty hukattu supertähti, jolla saadaan tallin kurssi nousuun, niin sponsoreille ja muille tukijoille se saattaa olla hieman vaikeaa selittää. "No me nyt halutaan palkata tämä Heikki jolla noustaan nyt se askel ylöspäin", koska jossei Heikki tuo itse ihan selvää rahaa salkun kanssa talliin, on Heikillä pr mielessä oltava arvoa, että saadaan nimellä sponsorit vakuuttuneiksi tallin kuljettajista, sekä sekä tallin iskukyvystä. Jokainen kuljettaja tuo rahaa talliin tavalla tai toisella, joko kuljettaja on haluttu jolla saadaan lisää näkyvyyttä nykyisillekkin sponsoreille tai sitten kuljettaja tuo ne rahat itse uusina sponsoreina. Ikävä kyllä näen Heikin Lotus kurvailun jälkeen kovin huonona sijoituksena millekään f1 tallille, niin ihmettelen kuinka se ei olisi sitten vaikuttanut catherhamin päätökseen.
Noin fanit toimivat. Ammattilaisten pitäisi ymmärtää asioista vähän enemmän kuin mitä tulosliuskassa lukee.Lotus-pestin saatuaan Heikkiä pidettiin yleisesti Caterham-suoritustensa ansiosta ns. ylemmän keskikastin kuskina, joka oli ihan hyvä valinta korvaajaksi. Ennakko-odotukset "kelpo suorituksesta" korvaajakuskina sisälsivät about sekunnin sisässä pysymisen Romainista sekä auton tuomisen ehjänä maaliin ilman ihmeempää actionia.
Heikki suoriutui täsmälleen ennakko-odotusten mukaisesti, mikä aiheutti sekä F1-fanien että asiantuntijoiden kollektiivisen kyllästymisen Kovalaiseen ja häntä alettiin pitää täytenä washoutina.
Näin se F1-maailma toimii....
Eikös Fisichella jäänyt Ferrarille testiajajaksi kisapestin päätyttyä? Varmasti parempi diili rahallisesti kuin ajaa Virginiä osin omakustanteisesti/ilmaiseksi/nimellispalkalla. 10 vuotta kisoista sivussa olleen Badoerin ja vajaan kauden kolmoskuskina missanneen Heikin markkina-arvon vertailulle toki huutonaurua.Seuraavaksi varmaan väännetään oliko taas kuinka tyhmää katsoa tuoreimpia kisanäyttöjä. Totta kai ajosuoritukset vaikuttaa oli ne hyviä tai ei. Eipä kukaan kattonu Fisichellaa tai Badoeriakaan Ferrarin jälkee.
Oletko sitä mieltä, että Fisichella muuttui yhdessä yössä Kimin haastajasta täydeksi kädettömyydeksi taidoiltaan?Seuraavaksi varmaan väännetään oliko taas kuinka tyhmää katsoa tuoreimpia kisanäyttöjä. Totta kai ajosuoritukset vaikuttaa oli ne hyviä tai ei. Eipä kukaan kattonu Fisichellaa tai Badoeriakaan Ferrarin jälkee.
Se on vaan esimerkkiä että F1 on raakaa, munaat niin kukaan ei kato sua päinkään enää. Oli sitten kuinka mukava kaveri.Oletko sitä mieltä, että Fisichella muuttui yhdessä yössä Kimin haastajasta täydeksi kädettömyydeksi taidoiltaan?
Badoer toki oli niin pitkään tauolla, että epäonnistumisen ymmärtää (kun ei KERS-autoa ollut hänkään ajanut), mutta Fisichellan tapaus on oikein hyvä esimerkki siitä, kuinka tulosliuskat EIVÄT kerro kuskin ajotaidosta mitään, kun kuski istutetaan täysin vieraaseen autoon ilman harjoittelua.
Tottahan tämä on, mielestäni on vain hassu kuva F1-maailmasta että ennen sitä tuurauspestiä ei puhuttu mistään muista odotuksista kuin auton tuomisesta maaliin, vaikka kisojen jälkeen se, ettei mitään näyttöjä tullut, käytännössä katsottiinkin munaukseksi ja tiputti Kovalaisen "markkina-arvon" takaisin nollaan.Se on vaan esimerkkiä että F1 on raakaa, munaat niin kukaan ei kato sua päinkään enää. Oli sitten kuinka mukava kaveri.
Joo niin pitäisi, mutta impulsiivisia ne ammattilaisetkin ovat. Sitä paitsi joku Tony Fernandes, jolle vormulatallin pyörittäminen on harrastus, nyt on enemmän fani kuin ammattilainen eikä varmaan tiedä autolla ajamisesta yhtään sen enempää kuin minä tai sinäkään.WebSlave sanoi:Noin fanit toimivat. Ammattilaisten pitäisi ymmärtää asioista vähän enemmän kuin mitä tulosliuskassa lukee.
Fisichellan F1-ura päättyi 37-vuotiaana, mutta jatkuu Ferrarilla edelleen muissa sarjoissa. En nyt muista halusiko vielä kovastikin jatkaa F1:ssä, mutta aikaisempien näyttöjen perusteella sen olisi pitänyt olla mahdollista. Ehkä halusi jäädä Ferrarille, joka oli hänelle unelmiensa täyttymys omien sanojensa mukaan.Se on vaan esimerkkiä että F1 on raakaa, munaat niin kukaan ei kato sua päinkään enää. Oli sitten kuinka mukava kaveri.
Quetea se F1-maailma joka oli ennakkoon sitä mieltä että Heikiltä on ok suoritus jos pääsee maaliin. Ehkä sulle sitten oli ok, mutta eiköhän enemmistö lajia seuraavista odottanut että Heikki ottaa pisteitä vähintään toisessa kisoista. Se olisi ollut se "ihan ok".Tottahan tämä on, mielestäni on vain hassu kuva F1-maailmasta että ennen sitä tuurauspestiä ei puhuttu mistään muista odotuksista kuin auton tuomisesta maaliin, vaikka kisojen jälkeen se, ettei mitään näyttöjä tullut, käytännössä katsottiinkin munaukseksi ja tiputti Kovalaisen "markkina-arvon" takaisin nollaan.
Sehän nyt on selvä, että Kovalaisen odotettiin pärjäävän paremmin, tuovan pisteitä autolla, jolla se oli selvästikin mahdollista. Vielä oli saumaa jopa lyödä Ferrari tiimipisteissä. Ei siitä ole kahta sanaa, etteikö kaksi 14. sijaa olisi ollut odotuksia huonommin, vaikka olisikin antanut vähän siimaa ensimmäiseen kisaan vieraan auton takia. Kyllähän se odotuksia huonommin meni. Ei tässä oikeastaan siitä keskustellakaan, vaan siitä kuinka paljon sillä pitäisi olla vaikutusta kuskin arviointiin.Quetea se F1-maailma joka oli ennakkoon sitä mieltä että Heikiltä on ok suoritus jos pääsee maaliin. Ehkä sulle sitten oli ok, mutta eiköhän enemmistö lajia seuraavista odottanut että Heikki ottaa pisteitä vähintään toisessa kisoista. Se olisi ollut se "ihan ok".