Hirvonen ajaa Subarua 2004!

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Eihänsenyt ihan 107% varmuudella aja, mutta taitaa olla hyvät tsäänssit.

Suomen Mikko Hirvosen ralliura jatkunee ensi kaudella Subarun tehdastallissa Petter Solbergin tallitoverina. Hirvosen manageri Timo Jouhki ei vahvista norjalaisen Aftenposten -lehden julkaisemaa tietoa. Hän kuitenkin kertoo neuvotelleensa tallin kanssa tiiviisti viimeiset kaksi viikkoa.

- Viime viikon lopulta lähtien on alkanut näyttänyt paremmalta. Tuntuu, että siellä ollaan kiinnostuneita nuoren kuljettajan palkkaamisesta. Mitään ei ole allekirjoitettu. Toivon, että asiat ratkeavat ensi viikon keskiviikkoon mennessä, Jouhki sanoo.

Subaru-tallissa aukeni toisen tehdaskuljettajan paikka, kun Tommi Mäkinen lopetti pitkän uransa marraskuussa päättyneen MM-sarjan jälkeen. Hänen tilalleen oli jo palkattu Richard Burns, joka joutuu kuitenkin jättämään ensi kauden väliin syksyllä paljastuneen aivokasvaimen ja sen vaatiman hoidon takia.

- Nähdäkseni tallilla on kaksi syytä olla kiinnostunut nuoren kuljettajan palkkaamisesta. Toinen on tallin pitkä historia nuorten kuljettajien kasvattajana ja toinen taloudellinen tilanne, jossa autoteollisuus tällä hetkellä on, kuluja karsitaan koko ajan, Jouhki sanoo.

- Kun Kansainvälisen autoliiton FIA:n päätös lisätä MM-sarjaan kaksi rallia kasvattaa tallien kuluja ensi kaudella, niin tässä on oiva tapa karsia niitä, Jouhki perustelee tallin mielenkiintoa nuoren tulevaisuuden lupaukseen.

23-vuotias Hirvonen (kuvassa) ajoi päättyneellä kaudella Fordin tehdastallissa kolmatta autoa. Ensi kaudella talli ajattaa kuitenkin vain kahta kuljettajaa. Kannonkoskelainen on ajanut urallaan 17 MM-rallia ja häntä pidetään yhtenä MM-sarjan suurimmista tulevaisuuden lupauksista.

(MTV3-STT)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ajaakohan Tommi nyt sitten kahta ekaa kisaa? Voisi minun mielestäni ajaa.
 

Marko-Irwin

Well-known member
Liittynyt
14.10.2003
Viestit
75
Sijainti
Turku
Minä vain ihmettelen, ettei missään muussa kuin Suomen mediassa puhutaan siitä että Mikko voisi ajaa Subarulla... Tämä Euroviisu ilmiö on siis levinnyt jo tänne asti. Itse olisin istuttamassa Subarulle Britti Martin Rowea tai japanin Tosihiro Araita
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Norjalaisessa Aftenpostissahan siitä Hirvosen Subaru-sopparista ensimmäiseksi kerrottiin.

<small>[ 13-12-2003, 20:38: Message edited by: Flying Finn ]</small>
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
829
Sijainti
JKL
Niin toivottavasti Tommi kerkiää ajamaan parit voitot ja siiten luovuttaa paikan nuoremmalle manntelin periälleen.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Marko-Irwin:
Minä vain ihmettelen, ettei missään muussa kuin Suomen mediassa puhutaan siitä että Mikko voisi ajaa Subarulla... Tämä Euroviisu ilmiö on siis levinnyt jo tänne asti. Itse olisin istuttamassa Subarulle Britti Martin Rowea tai japanin Tosihiro Araita
Toivottavasti Subarun pomot on niin viisaita, että Rowea tai Arain surkimusta ei Subarulle palkata.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
patriot:
Marko-Irwin:
Minä vain ihmettelen, ettei missään muussa kuin Suomen mediassa puhutaan siitä että Mikko voisi ajaa Subarulla... Tämä Euroviisu ilmiö on siis levinnyt jo tänne asti. Itse olisin istuttamassa Subarulle Britti Martin Rowea tai japanin Tosihiro Araita
Toivottavasti Subarun pomot on niin viisaita, että Rowea tai Arain surkimusta ei Subarulle palkata.
No pitäähän nyt ralliinkin yksi naurun aihe saada kun noita japseja formuloissakin on aika usein viihdyttämässä! wink
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Marko-Irwin:
Minä vain ihmettelen, ettei missään muussa kuin Suomen mediassa puhutaan siitä että Mikko voisi ajaa Subarulla... Tämä Euroviisu ilmiö on siis levinnyt jo tänne asti. Itse olisin istuttamassa Subarulle Britti Martin Rowea tai japanin Tosihiro Araita
Kyllä siitä puhutaan muuallakin, mutta ei minään kirkossa kuulutettuna varmana diilinä.
Subaru World Rally Team will make an official announcement on Monday about who will partner Solberg at Subaru next season. Finnish driver Mikko Hirvonen is rumoured to be favourite for the seat.
Autosport.com
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Asia ratkee jo tänään. Colin puolittanut palkkatoiveensa. Mutta kun ajokykykin on puoliintunut ei reaalihinta ole laskenut.

"The British press believes that 23-year-old Finn Mikko Hirvonen is the favourite to be named in the Subaru team when an announcement was made next week." Rallylive.com
Kyllä Euroviisuilmiö on näköjään yleiseurooppalainen.

<small>[ 15-12-2003, 07:04: Message edited by: sooda ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
On se Jouhki kova neuvottelemaan. Onnea Mikolle. Se on nyt sitten tulos tai ulos.

Sinänsä vähän pelottaa Hirvosen puolesta miten rahkeet tässä vaiheessa riittää Subarun kakkospaikalle, sillä näytöt eivät ole niitä kaikkein vahvimpia...Potentiaalia on varmasti hurjasti, mutta aika äkkiä sieltä pitäisi tulla suhteellisen kovaa tulosta. Vauhdin pitää olla aivan eri luokkaa kuin Fordilla kaudella 2003. Toki se täytyy sanoa, että lähtökohdatkin on erit.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Loistavaa! :cool:
Hirvonenhan ajoi muistaakseni ihan mainiosti kun ottaa huomioon että alla oli Fordin vanha kiesi. Liekö Mäkiselläkin ollut näppinsä pelissä, hänhän sanoi että jos voisi jotenkin jeesata nuorempia kuskeja.. :)
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
pmv:
On se Jouhki kova neuvottelemaan. Onnea Mikolle. Se on nyt sitten tulos tai ulos.

Sinänsä vähän pelottaa Hirvosen puolesta miten rahkeet tässä vaiheessa riittää Subarun kakkospaikalle, sillä näytöt eivät ole niitä kaikkein vahvimpia...Potentiaalia on varmasti hurjasti, mutta aika äkkiä sieltä pitäisi tulla suhteellisen kovaa tulosta. Vauhdin pitää olla aivan eri luokkaa kuin Fordilla kaudella 2003. Toki se täytyy sanoa, että lähtökohdatkin on erit.
Taisi Mäkiselläkin Jouhkin lisäksi olla sormensa pelissä kun tuosta tallipaikasta neuvoteltiin.

Lähtökohdat on aivan eit sillä. Sitä wanhaa Focusta ei voi edes verrata uuten focuseen eli näin ollen Hirvosen vertaaminen esim. Duvaliin on aikas vaikeaa. Se täytyy toki muistaa, että Mikko ajoi paikoin paremmin vanhalla focusella kuin Duval uudella.
 
Ylös