Turha Alonsoa on dissata, vaikka Kimin epäonni vituttaisikin. Ajanut hemmetin hyvän kauden (vähemmän virheitä kuin Kimi), ja auto toimii loistavasti. Vauhti riittää selvästi kärkeen, kuten jo viimekaudellakin nähtiin.
Jos joku talli on nopeudessa nyt ylivoimainen, on se toimiva McLaren-Mercedes. Montyn nousu viimeisestä ruudusta toiseksi on niin kovaa jälkeä ettei siihen olisi rellun kakkoskuski pystynyt. Kimi on monessa kisassa dominoinut mielinmäärin, ja taaempaakin lähtiessä vauhti on ollut älyttömän hyvää. Kimi itse on ajanut hyvän kauden, poiminut kaiken mitä on otettavissa ollut (paitsi Nürre), mutta Fernando ja erityisesti Rellu on nyt kovemmassa kunnossa. Turha itkeä että ei niiden vauhdin puolesta tulisi voittaa edes kisoja. Tällaista ykkösissä on - eiköhän niistä koneista saataisi haluttaessa reippahasti päälle tuhat heppaa, mutta kun jossainmäärin on kuitenkin kyse kestävyysurheilustakin, niin kompromissien etsiminen on pakollista. Rellu on löytänyt sopivan keskitien, ja dominoi nyt sarjaa. Mäkki taasen olisi tällähetkellä sopiva lähinnä Drag Racingiin.
Niin monta vuotta olen sitä valittanut että ykkösiin saataisiin joku uusi mestari, ja nyt kun näin käy niin miulle on ihan sama vaikka se olisi Karthikeyan, pääasia että valtikka vaihtuu nyt. Hyvä kausi ollut tähän asti, kautta listan ollut hyviä vääntöjä, vähän joka sijasta ollut hyvää vääntöä pisteissä, ja joka kisassakin tainnut olla muutamia taistelupareja. (poislukien Indy....
) Strategioiden seuraaminen ollut jotenkin helpompaa kun ei ole tarvinnut pohtia renkaita, ja niistä olenkin saanut tälläkaudella ihan erilailla irti kuin aiemmin. Joskus jopa epäilisin parempiakin taktiikoita keksineeni. (väärässähän siinä tietenkin on, mutta mieltäylentävää on itseään älykkäänä pitää.)
Unkarista tulee hemmetin vaikeata, mikäli ei satu painamaan vettä, räntää tms lauantaina, joka tasoittaisi peliä - tosin silloinkin oma erhe tai huono sauma saattaa kääntää kelkan Kimiä vastaan. Mutta niin nopeassa kunnossa kuin Mc nyt on, niin kyllä mie uskon että Kimi voi yltää mihin asti hyvänsä.
Mäkin pitäisi joka tapauksessa nyt myöntää se, että ovat olleet jo vuosia kenties epäluotettavin talli, ja alkaa ratkaista asiaa. Koska tämä meno on nyt jatkunut jo aimo tovin on pikkuhiljaa aika saatanan selvä ettei asiaan ole tulossa muutosta itsestään. Osa ongelmista lienee Ilmorilla, osa ehkäpä Mersullakin ja osa McLarenin sisällä, mutta niistä on nyt päästävä eroon. Tätä menoa siirtyminen uuteen moottorikonseptiin tulee olemaan Mäkille aivan liian raskas, sikäli kun voisi kuvitella että autoissa tulee olemaan "uutuudenviehätystä" joka tapauksessa vähän joka tallilla.
Duunipaikan pihassa kävi muuten äsken pyörimässä AMG mersu, jos en väärin muista mallimerkintöjä niin CL55. Saksan kilvissä oli reppanan ritsa, ja C-pilarissa (onkse taaimmainen muuten hardtopissa b-pilari?) oli F1-tarrat, (virallinen F1-logo, en nähnyt tarkemmin niitä, tai että oliko joku julkkis joka ajoi) takalasissa luki "Catch me if you can" tms. En saanut kiinni. Vanteet oli vissiin 19" ja niiden takana oli melkeinpä yhtä isot levyt. Sinällään muuten hauska juttu että miullahan on itselläin Rellu, mutta kyl kait sen ois voinut tuohon Mersuun nyt kuitenkin vaihtaa, vaikka eilen ne syvimpään helvettiin kirosinkin... Oli kyllä jalon näköinen peli, pakko myöntää. Ihmetytti ne F1-tarrat niissä pilareissa, koska ne ei nyt kuitenkaan mitenkään ratkaisevasti paremman näköiseksi autoa tehneet... :yuck: Tai sit se on jonkun reppanan köyhäri sakemanniteinin teinirassi, jolloin ne olisikin ihan selitettävissä.