Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Onhan tuo hemmetin ruma, jos tuollaiseksi jää.

Valkoinen väri pohjautuu varmaan siihen, että Hondalta ostettu kalusto on kaikki muutenkin valmiiksi valkoista. Säästetään kustannuksissa, kun ei tarvii koko kaluston väriä lähteä vaihtamaan.

Aika orvon näköinen ilman ainuttakaan sponsoritarraa. Vähän lisää väriä ja mustaa ja parit sponsorit, niin tiedä vaikka siitä tulisi ihan hieno.

Värit lienee lopulliset, kun on virallisilla sivuillakin sama väritys. Aika hätäisen oloinen koko logo ja väritys, toivottavasti muuttuisi vielä ennen virallista julkistusta.
Turha nyt odottaakaan, että testeissä olisi lopullinen ulkoasu autolla. Hondakin aikanaan ajoi täysin mustalla autolla. Varmasti tulee sponsoritarroja, luultavammin lisää väriäkin. Ihan turha tuhlaa maalia/tarroja tässä vaiheessa, säästöä sekin.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Kuulin uutisen vasta äskettäin ja on erittäin hienoa, että tallin myydyksi saaminen vihdoin varmistui !

Viime viikot välillä putkahtanut mieleen, että taas siellä on lähtöruudukossa pari autoa vähemmän kuin edelliskaudella joten tämä lämmittää mieltä todella paljon.

Australiassa siis 20 autoa ja toivotaan ettei tämän tallin kausi mene aivan penkin alle, sillä tässä ei kauheasti ole enää aikaa testailla.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Turha nyt odottaakaan, että testeissä olisi lopullinen ulkoasu autolla. Hondakin aikanaan ajoi täysin mustalla autolla. Varmasti tulee sponsoritarroja, luultavammin lisää väriäkin. Ihan turha tuhlaa maalia/tarroja tässä vaiheessa, säästöä sekin.
Eikä kaikkien sponssien kanssa välttis vielä olla sopimuksia vahvistettu / allekirjoitettu tms. jolloin ei niitä kannata kiinni laittaa. Vielä voi myös olla uusia halukkaita sponsseja jolloin tarrapaikkoja joudutaan funtsimaan.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Eli Brawn ei missään nimessä tule olemaan niin hyvä, mitä Honda olisi voinut olla. Ei vaan tiedetä, miten hyvä/huono Honda olisi ollut jos myyntiä ei olisi tullut eteen. Mutta ne puheet ei varmaan olleet ihan juutajaata..
Eipä Brawnikaan osaa sanoa mitä odottaisi, mutta uskoo silti talliin. Auton luotettavuus tulenee olemaan koetuksella testauksen puutteen takia.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73590

Q. Realistically, how tough is it going to be getting up to speed given that the other teams have had a substantial head start?

RB: The biggest hurdle we faced was being in a position to race in Melbourne and we will now be able to achieve that target. Initially we may experience some reliability issues resulting from the lack of track testing but we feel we have a good car and we hope that our performance will be respectable. We are confident in the fundamental design principle of our car and look forward to the opportunity to develop it further as the season progresses.

Q. What are your expectations for Melbourne in three weeks' time?

RB: The debut race weekend with 20 brand new cars is always difficult to predict and on this occasion I'm not even going to try. What I know we can take away from Melbourne is an enormous sense of pride and achievement at having already met and overcome our biggest challenge.
Värityksen sanoo myös olevan aivan erilainen kuin muissa autoissa :)

Q. Finally, what can you tell us about the striking new livery of the BGP 001?

RB: We are very pleased with the new livery, which was designed for simplicity to reflect our current position at the inception of Brawn GP. Black and white seemed a natural place to start and the fluorescent yellow gives it a more striking touch of visibility. It's very different to any other car on the grid.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
kauheat värit mutta luontevan oloinen muotoilu. Ponttoonitkin ovat huomattavasti solakammat mitä Mclarenilla, vaikka etuosastaan muistuttavatkin toisiaan.

Tullee nostamaan nokkansa ja sit vielä purje, niin tämäkin on pilattu.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Se olisi mielenkiintoista tietää, että paljonko sitä rahaa Hondalta lopulta tuli "myötäjäisinä".
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Anteeks nyt vaan, mutta alkaa oleen vähän liikaa ininää näillä palstoilla.
Antakaa niiden nyt testata edes ekat testit ja katotaan sitten. Onko rumaa ja kulkeeko. Niin ku sillä auton ulkonäöllä juuri mitään väliä edes olis.

Mitä tohon auton kehitykseen tulee, niin oon antanut itseni ymmärtää, että sen kehitystä ei kauheesti olis pysäytetty. Hondahan kait makso viulut vielä maaliskuun alkuun asti ja töitä tallissa tehtiin.
Toki varmasti myöhäinen vaihto Hondan moottorista Mersuun on aiheuttanut pulmia ja hommia...

Lopullinen väritys väreillä musta-keltanen voinee olla oikein komiakin! :thumbup:
Oletan siis, että muuttuu. Nythän autossa ei ole kuin pari raitaa...
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Nykyiselläänhän tuo on ruma kuin syöpä :yuck: Jos Emirates on tosiaan pääsponssi niin ennemmin näkisin samanlaisen värityksen kuin mitä vaikka näillä Emiratesin lentoemoilla :alppu:

 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä tuo etusiipi päätylevyineen on mun mielestä kohtalaisen pitkälle viety. Paljon hienompi kuin jonkun BMW:n lintulaudat.

Tuossa on jopa ideaa, toivottavasti toimii koko auto niin ei tartte kattella näitä siellä jonon jatkona.

Eli etusiivessä on tavallaan kolme päätylevyä, kaksi vierekkäin ja kolmas näiden kahden jälkeen keskellä. Sisemmän päätylevyn yhteydessä on sitten se yläprofiilin pikkusiiveke, jonka toisella puolella on myös päätylevy.. Mun mielestä ihan jees idis. Yksityskohtia siis piisaa.

Huomioikaa myös nokka osassa oleva "siipi" keltaisen raidan kohdalla.



Tästä sitten näkee tuon ilmanottoaukon paremmin. Eli sivusta katsottunahan tuo on todella yksinkertaisen näköinen, mutta pitää sisällään sitä normaalia tavaraa mitä muiltakin löytyy, nyt vain sivusta "suljettuna".




Ja kyllä tuo auton peräpääkin näyttää varsin makeelta. Ponttoonit kaartuvat alas mikä on aina hyvän näköinen. Toivottavasti se myös on nopea. Valitettavasti kuva on kohtalaisen pieni, joten tarkemmin tuota peräpäätä ripustusten tms ohella ei oikeen näe.



EDIT: Brawnilla myös käytössä siipipeilit kuten Forcella.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
On kyllä nätti auto, ei voi moittia. Onko tuossa Kerssin jäähdytys kuskin pään päällä, vai miksi tuo ilmanottoaukko näyttää kahteen osaan jaetulta? Ponttoonit taipuu perässä tosi matalaksi ehkä vähän RedBullmaisesti. Ja Hondaa viimekausina vaivannut notkoselkäisyys poissa.

Pakoputket näyttää roikkuvan ulkona laittomasti?
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Onhan tuossa vielä kolme viikkoa aikaa hinkata auto kohdalleen, ei siinä mitään mullistavaa tehdä mutta kyllä se lähtöruutu kunnossa on 29.3.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
On kyllä nätti auto, ei voi moittia. Onko tuossa Kerssin jäähdytys kuskin pään päällä, vai miksi tuo ilmanottoaukko näyttää kahteen osaan jaetulta? Ponttoonit taipuu perässä tosi matalaksi ehkä vähän RedBullmaisesti. Ja Hondaa viimekausina vaivannut notkoselkäisyys poissa.

Pakoputket näyttää roikkuvan ulkona laittomasti?
On tosiaan nätti auto. Kyllä meikästä tuli nyt Brawn fani, ei niitten kuskien vaan ton auton takia. Moottorikatteen ilmanottoaukoissa olen ennenkin nähnyt tuollaisen "poikkipuun". En usko että sillä pystyttäisiin jäähdyttämään KERS juttuja, ne tuskin on tuolla päinkään.

Nuista pakoputkista. Itse pakoputket taittuvat alaspäin, eli eivät varmaan ole downforcea tuottavat, mutta jokatapauksessa se 75 mm sääntö ylittyy, eli kaiketi se on laiton. Itseäni oikeastaan enempi mietityttää tuo pakoputken suojus, joka selkeästi toimii siiven tavoin. Onko se laillinen?

Ponttooni taipuu kuitenkin niin selkeästi alaspäin, ettei pakoputken lyhentäminen ja vaikka suojuksen poistaminen tuota kummosta ongelmaa. Eli hyvältä se näyttää niinkin. Ponttooni kun ei ole vaakatasossa kuten Mclarenilla.


Melkein uskaltaisin väittää (värityksestä hieman riippuen), että tässä on sarjan hienoin auto. Värityksestä riippuu sikäli kun sponsoreita tulee kehiin. Muodon puolesta tämä taitaa hienoin olla, ainakin lähellä sitä yhdessä Ferrarin kanssa.
Etusiipi ja Ponttoonit ovat sellaiset, jotka ovat huomattavasti hienommat kuin muilla. Vauhdista edelleenkään ei ole tietoa, toivoa vain.
 
Viimeksi muokattu:

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
näyttäisi mielestäni siltä, että ilmanottoaukkojen muoto on tullut mersun mukana.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Ilmanottoaukkojen koko lienee tullut Mersulta siten, että se ei ilmeisesti kaipaa niin paljon jäähdytystä kuin kilpakumppaninsa. Muuten en näe kyllä yhtäläisyyttä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Loistavaa, en olekaan ainoa :D
Itse en väitä olevani fani, kun en juuri muitakaan talleja ole fanittanut, mutta kyllähän tuossa voisi olla sellainen ykstiyistiimi jota voisi kannattaa. Enemmän se myötätuntoa herättää kuin joku Force India. Jos ensimmäisestä kaudestaan selviävät, niin eiköhän talli pysy ykkösissä jatkossakin. Kaudeksi 2010 on luvassa FOTAhelpotusta kuten yrittävät sivuillaan ilmaista, ja muutenkin pitäis olla paremmin budjetti kasassa omasta takaa.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Pakoputket näyttää roikkuvan ulkona laittomasti?
Mututuntumalla veikkaisin että Mersun koneen pakoputkien päät ovat korkeammalla kuin aiemmassa Hondan koneessa. Ehtivät jo korjata nuo moottorin jäähdytysaukot moottorisopimuksen jälkeen, mutta moottorikate on vielä Honda-peruja. :doubtful:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös