Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ross murtui BBC:n haastattelussa ja antoi kunniaa irtisanotuille jotka mahdollistivat mestaruuden. Hieno ele.
Oli kyllä. Ross on loistava heppu.

Lisäksi mä itse olin tossa kauden keskivaiheilla sitä mieltä, että se taso millä Jenson silloin ajoi, ei riitä eikä saa riittää mestaruuteen ja olin valmis tuomitsemaan Buttonin surkeaksi maailmanmestariksi jos sellaisen sattuu voittamaan.

Mutta näiden viime kisojen perusteella - kaverihan tsemppas ja KASVOI ihan saatanasti.

Ehdottomasti ansaittu mestaruus.

lakshmi

Well-known member
Kiitos Brawn. Elämäni ensimmäinen vedonlyönti tuotti 340e.

Vice

Reality bites
En ehkä ole iloinen lopputuloksesta kuskien puolella, mutta tallimestaruus täysin ansaittu. Auto ja moottori koko gridin luotettavin, toimii joka kelillä (myös sateella, vaikka RBR etulyöntiasemassa olikin) ja kuljettajat tasaisimmat. Hondan poislähtö olikin parasta mitä viime vuonna tapahtui.

Tämän ketjun ensimmäisiä sivuja mukava selailla.

Mustiskuusviis

Well-known member
Onnea vaan Brawnille, ansaittu mestaruus. Tohon kuskipuoleen sanon vaan, että Button ajoi upean alkukauden, mutta kun auto ei ollut enää ylivoimainen, Barrichello osoitti enemmän taistelumieltä ja voitti kisoja tiukan taistelun jälkeen, etenkin Valcenicassa. Buttonin loppukauden pilkahdukset olivat Monza ja nyt muutama hyvä ohitus Brasiliassa.

SOKO

Well-known member
Loppupeleissä Brawn pystyi tekemään kaiken tarvittavan. Red Bullilla oli tilaisuutensa, mutta sitä ei osattu hyödyntää. Saa nähdä vaihdetaanko molemmat kuljettajat. Barrichello on jo puoliksi Williamsilla ja Buttonin palkkapyyntö tulee olemaan kertaluokkaa liian suuri.

Boyracer

Well-known member
Tässä se taas nähtiin, insinöörit on sarjan todellisia sankareita :)

Boyracer

Well-known member
Eiköhän, mutta ei ehkä nykymuotoisena missä säännöt ja autojen tekniikka vaihtuu joka kaudelle.

Back to basics. Autotehtailla on laman takia vähemmän varaa syytää rahaa F1 tiimeihinsä -> kustannustaso laskee ja mukaan voi tulla uusia yrittäjiä. Autot voisi yksinkertaistua tekniikaltaan ja samalla halventua.

Jenkkien kolme autonvalmistajaa on menossa nurin ja japanin talousihmeetkin yskii. Tämä varmasti näkyy jonkin ajan päästä myös kilpa-autoilussa.
Jumalaut. Noin kirjoitin way back in 5.12.2008.

Tarvii varmaan ruveta lottoamaan.

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Kyllä Brawn GP on mestaruutensa ehdottomasti ansainnut. Sekä Rubens, että Jenson tekivät pitkin kautta hyvää työtä. Notkahduksia oli, mutta niinhän niitä oli muillakin. Red Bull ei päässyt iskemään oikeilla hetkillä ja nyt kävi näin.

Alkukausi oli tosiaankin se vaihe, jolloin talli oli täysin ylivoimanen ja osasivat käyttää tämän hetken täysillä hyödyksi. Button osoitti tällöin, että ei se mikään "roskakuski" ole, niin kuin täällä jotkut sanovat. On kyllä totta, että jos herra joutuu ajamaan huonolla kalustolla, niin se näkyy herran motivaatiossa ja näin ollen tuloksissa. Siinä mielessä kyllä Jensonilla olisi petrattavaa joo. Mutta sitten, kun kalusto on tarpeeksi hyvä, niin kyllä mies osaa ajaa, jos vain haluaa.

Tää on sitten vain mun mielipide Buttonista, joten älkää suotta ottako nokkiinne. :alppu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä Brawn GP on mestaruutensa ehdottomasti ansainnut. Sekä Rubens, että Jenson tekivät pitkin kautta hyvää työtä. Notkahduksia oli, mutta niinhän niitä oli muillakin. Red Bull ei päässyt iskemään oikeilla hetkillä ja nyt kävi näin.

Alkukausi oli tosiaankin se vaihe, jolloin talli oli täysin ylivoimanen ja osasivat käyttää tämän hetken täysillä hyödyksi. Button osoitti tällöin, että ei se mikään "roskakuski" ole, niin kuin täällä jotkut sanovat. On kyllä totta, että jos herra joutuu ajamaan huonolla kalustolla, niin se näkyy herran motivaatiossa ja näin ollen tuloksissa. Siinä mielessä kyllä Jensonilla olisi petrattavaa joo. Mutta sitten, kun kalusto on tarpeeksi hyvä, niin kyllä mies osaa ajaa, jos vain haluaa.

Tää on sitten vain mun mielipide Buttonista, joten älkää suotta ottako nokkiinne. :alppu:
Aika pitkälti samaa mieltä olen. Ja mitä tulee tuohon huonolla kalustolla ajamiseen niin aika harvalla kuskilla se menee niin päin, että kun saa alleen huonon auton niin motivaatio kasvaa ja nopeus sekä tulokset paranevat.

Peter

Svedu
En ehkä ole iloinen lopputuloksesta kuskien puolella, mutta tallimestaruus täysin ansaittu. Auto ja moottori koko gridin luotettavin, toimii joka kelillä (myös sateella, vaikka RBR etulyöntiasemassa olikin) ja kuljettajat tasaisimmat. Hondan poislähtö olikin parasta mitä viime vuonna tapahtui.

Tämän ketjun ensimmäisiä sivuja mukava selailla.
Selvännätkö yhtään mitä hyvää siinä oli, että Honda lähti? Ensi vuonna siellä on sitten Mersu ilmeisesti Brawnin pohjilta tehdas tallina, mielummin mä Japseille kunnian soisin, että saataisiin vähän väriä sarjaan. Kamui Kobayashit Hondalle :alppu::alppu:

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Luin varmistamattomia huhuja siitä, että Brawnin henkilökunta on märissyt ei niin mellevistä palkkamasseistaan. Liekkö talli toimi tässä(kin) tiennäyttäjänä ja kohtuullista korvauksiansa? Buttonenhan sai tinkiä palkastaan kovastikin, jotta pääsi Brawnin autolla viivalle vuonna 2009. Mikseipä samat teemat voisi toimia jatkossakin? Vaikea minun on kuvitella, että siellä nyt missään varsinaisessa palkkakuopassakaan joudutaan operoimaan.

Vai tingitäänkö siellä hynassa, jotta Kimin palkkaaminen onnistuisi? Toivottavasti ei.

Calvin

Well-known member
Eiköhän Kimin mahdollinen Brawn-siirto ole täysin Mersun rahapussin varassa. Brawn ei taatusti maksa Kimin vaatimaa liksaa, edes minimiliksaa, jos kerran Buttonkin joutuu vielä kinastelemaan kohtuullisesta palkankorotuksesta vaikka on nyt mestari.

Calvin

Well-known member
Voi teitä hupsuja. :D

Tarkoitin tietysti Kimin omantunnonarvolle sopivaa minimiliksaa, lienee luokkaa 10 milliä, ehkä ylikin.

Mulla on ihan samanlaiset vaatimukset, en lähde ajamaan Ykkösiä jos mulle ei makseta vähintään 10 miljuunaa erkkiä per vuosi. Nih. Toistaiseksi on tullut aika nihkeästi tarjouksia, mutta eiköhän se siitä. :tongue:

Vilkku

Not member anymore
Paljonkohan on muuten F1-kuskin minimipalkka? Ehkä mestareilla on lähtöpalkka korkeampi? Ikälisä?

F1:n kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone ei pidä siitä, että Brawn-talli jahkailee tuoreen maailmanmestarin Jenson Buttonin jatkosopimuksen kanssa.

Button suostui täksi kaudeksi pudottamaan palkkansa 8 miljoonasta punnasta (noin 9,1 miljoonasta eurosta) 3 miljoonaan puntaan (noin 3,4 miljoonaan euroon), jotta uudella Brawn-tallilla oli varaa palkata hänet. Button vaatii ensi kaudeksi jälleen vanhaa palkkaansa.

Button haluaisi jatkaa Brawnilla, ja Ecclestonen mielestä tallin pitäisi tehdä maailmanmestarin arvolle sopiva palkkatarjous. MTV3

Ei näytä olevan halua palkata Buttonia, kun olisi kovempia kuskeja saatavilla.
Tokko tässä rahasta on kysymys.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mulla on ihan samanlaiset vaatimukset, en lähde ajamaan Ykkösiä jos mulle ei makseta vähintään 10 miljuunaa erkkiä per vuosi. Nih. Toistaiseksi on tullut aika nihkeästi tarjouksia, mutta eiköhän se siitä. :tongue:
Mä itse ajattelin ehdottaa Ferrarille, jotta maksaisivat mulle pari miljoonaa, etten aja niitten autolla. Tulisin paljon halvemmaksi kuin Räkä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.