Honda RA108

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Skenejeesus sanoi:
Eli uusi Honda on huippuauto ja tekee räjähdysmäisen nousun kohti kärkeä? Heh, Honda.
Ei vaan Honda on luotettava, itse miellän että hidas mutta luotettava.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Lähde:mtv3
Tallipäällikkö Ross Brawnin mukaan auton ulkonäkö käy läpi dramaattisen muutoksen ennen ensimmäistä kilpailua.

- Uudessa autossa on ollut vähemmän ongelmia, kuin missään uudessa ajokissa, minkä kanssa olen viime vuosina ollut tekemisissä, Michael Schumacherin Benetton- ja Ferrari-mestaruuksien taustavaikuttajana ollut Brawn kertoi.

Honda aloittaa virallisen testiohjelmansa myöhemmin tällä viikolla.
Uskomatonta PR-höpinää? Uskokoon ken tahtoo. Tokihan voi olla kyseessä jälleen kerran käännöskukkanen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mediaprofeetta sanoi:
Jospa se tarkoittaa että ei ole teknisiä vikoja? Paska auto mutta onpahan ainaskin luotettava :ahem:
No siis juuri sitähän tuo tarkoittaa.. miten muuten sen voi ymmärtää?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Misa1 sanoi:
Uskomatonta PR-höpinää? Uskokoon ken tahtoo. Tokihan voi olla kyseessä jälleen kerran käännöskukkanen.
Niin, siis Misa1:llekin tiedoksi, että kyseessä kai on luotettavuuteen liittyvät asiat. Itse uskon tuohon höpinään. (voi se olla käännöshukkane, mutta uskon kuitenkin)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Oberfeldwebel sanoi:
Niin, siis Misa1:llekin tiedoksi, että kyseessä kai on luotettavuuteen liittyvät asiat. Itse uskon tuohon höpinään. (voi se olla käännöshukkane, mutta uskon kuitenkin)
Niin no, kuten sanoin, uskokoon ken tahtoo. Minä pidän tuota, sekä Buttonin puheita PR-puheina.

Varmaan tuossa luotettavuutta tarkoitetaan ja todetaan, että olipa hyvä päivä, ei yhtään ongelmaa.

Brawn on sen verta kokenut jätkä, että varmasti tietää, että niitä ongelmia olisi ennemminkin hyvä tulla juuri nyt. (Eli siis muotoiltu huono asia hyväksi asiaksi = PR puhe) Ei paljo naurata, ku kärryä ei saada nopeemmaks millään ja niitä luotettavuus pulmiakin alkaa tulemaan juuri kauden alun kynnyksellä. Sitten hävitään tällä uskomattomalla täysin uudella luomuksella, sille viimekautiselle murheen kryynille, joka tuotti liian agressiivista downforcea :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos niitä käännöskukkasia pelkäätte, niin miksette lue alkuperäisiä juttuja? Tietäisitte senkin, että nykyistä aerodynamiikkaa ei ole testattu yhtenä pakettina tuulitunnelissa hetkeäkään, mikä selittänee hitautta varsin paljon.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Jos niitä käännöskukkasia pelkäätte, niin miksette lue alkuperäisiä juttuja? Tietäisitte senkin, että nykyistä aerodynamiikkaa ei ole testattu yhtenä pakettina tuulitunnelissa hetkeäkään, mikä selittänee hitautta varsin paljon.
Hyvä pointti, pitäis lukee mutku ei jaksa vaivautua. En tosin pelkää niitä käännöskukkasia, jos niitä sitten jostain syystä on, niin voi sitten kommentoida jonku maikkarin käännöstaidoista :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Turun Sanomat

HEIKKI KULTA

LUIS VASCONCELOS

Benettonilla ja Ferrarilla mestaruuksilla mässäilleen Ross Brawnin johtama Hondan formula 1 -talli esitteli uuden RA108 -autonsa tiistaina Brackleyn tehtaalla.

Honda henkii uusilla logoillaan unelmia, mutta totuus on, ettei japanilaistallin kannata nähdä menestysunia uudella autollaan.

Ei ole pelkoa, että auto olisi vielä huonompi kuin viime kauden täysfloppi, mutta mitään ihmenousua RA108:lla ei kyllä ole luvassa.

Hondan insinööriosasto näyttää poimineen erilaisia ratkaisuja huipputiimien aerodynaamisista ideoista, mutta niiden yhdistäminen iskukykyiseksi kokonaisuudeksi on tunnetusti lähes mahdotonta ilman omaa peruslinjaa.

Korkean korin konseptilla on suunniteltu myös toinen ongelmapesäke Toyota.

Aerodynamisti Loic Bigois on pyrkinyt parantamaan auton downforce -voimaa korottamalla etuosaa niin ylös kuin suinkin pystyy ilmavirtojen tehostamiseksi pohjan alle.

Korotuksella downforce voi kasvaa 5-6 kilolla, mutta samaan aikaan auton mekaaninen pito heikkenee 5-6 prosentilla, mikä mutkassa heikentää toimivuutta enemmän kuin lisäpaino sitä parantaa.
Että tällaista tällä kertaa Luisin suusta :p
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Olikohan toi viimevuotinen Honda nyt luotettavuudeltakaan parempi kuin yksinkään Ferrari Brawnin aikana? Epäilen. Buttoni otti pari pistettä viime vuonna, mutta kauteen mahtui kyllä keskeytyksiäkin. Ferrarin parhaimpina aikoinahan luotettavuus oli lähellä sataa prosenttia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Skenejeesus sanoi:
Olikohan toi viimevuotinen Honda nyt luotettavuudeltakaan parempi kuin yksinkään Ferrari Brawnin aikana? Epäilen. Buttoni otti pari pistettä viime vuonna, mutta kauteen mahtui kyllä keskeytyksiäkin. Ferrarin parhaimpina aikoinahan luotettavuus oli lähellä sataa prosenttia.
Joo mutta oliko se 100% kun uusi auto tuli areenalle? Eikös Ferrari suht monena kautena aloittanut vanhalla ja otti uuden auton Rubensin alle Brasiliaan. Eli nyt puhutaan uudesta autosta heti ensimmäisistä päivistä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Jos niitä käännöskukkasia pelkäätte, niin miksette lue alkuperäisiä juttuja? Tietäisitte senkin, että nykyistä aerodynamiikkaa ei ole testattu yhtenä pakettina tuulitunnelissa hetkeäkään, mikä selittänee hitautta varsin paljon.
Näin juuri pojat:thumbup:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Yuri Borzenokóv sanoi:
"Missäköhän Yuri Borzenokóv tai roenick97?"

Ei noin huonoihin provoihin jaksa vastata.

Ja paraskin sanomaan.. :rolleyes:

Mielenkiintoista nähdä mihin Honda tänä vuonna yltää. Ross Brawn oli loistokaappaus. Ei tarvi edes perustella erikseen.. Barrichellokin ilmeisesti sitten jatkaa vaikka viime vuonna tuntui olevan lähellä lähtö muualle.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Misa1 sanoi:
Heh, todiste siitä mitä Japanilaiset tekevät. Kopioivat pari vuotta vanhoja ratkaisuja, toivoen kehittävänsä niistä jotain toimivaa.

Hyvin pyyhkii
Hondan aerodynamiikastahan vastaa Loic Bigois, joka oli aikaisemmin Williamsilla samoissa hommissa. Ei ihme, jos löytyy jonkinlaista sukunäköä. :wink:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
CamoN sanoi:
Hondan aerodynamiikastahan vastaa Loic Bigois, joka oli aikaisemmin Williamsilla samoissa hommissa. Ei ihme, jos löytyy jonkinlaista sukunäköä. :wink:
Onko siis kyseessä sama heppu joka teki sen hienon mursukeulan? :confused:

Pahus ku olis sen kopsannu tuohon Hondaan, niin jo olis tyylikäs peli :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
Onko siis kyseessä sama heppu joka teki sen hienon mursukeulan? :confused:
Ei. Bigois on mursukeulan suunnitelleen Antonia Terzin seuraaja. Nainen sai kiitokseksi epäonnistuneesta designistaan kenkää.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Ei. Bigois on mursukeulan suunnitelleen Antonia Terzin seuraaja. Nainen sai kiitokseksi epäonnistuneesta designistaan kenkää.
Niinhän se olikin. Eikös se hieno mursukeula kuitenkin enemmän tai vähemmän välillä jopa toiminut, kyllähän sillä kärryllä muistaakseni otettiin jopa voittoja?

Kummaa, ettei kukaan lähtenyt kehittämään sitä sen pidemmälle?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
Niinhän se olikin. Eikös se hieno mursukeula kuitenkin enemmän tai vähemmän välillä jopa toiminut, kyllähän sillä kärryllä muistaakseni otettiin jopa voittoja?
Yksi kakkossija ja yksi kolmossija oli podiumsaldo. Ei koko mursukeulan käyttöaikana voittanut kukaan muu kuin Michael Schumacher (jos siis mursukeulasta luovuttiin Unkariin mennessä). Paitsi Trulli Monacon.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Uusi takasiipi Barrichellon autossa.



Wurzilla uuden takasiiven lisäksi sarvet.

 
Ylös