Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Ei vaan Honda on luotettava, itse miellän että hidas mutta luotettava.Skenejeesus sanoi:Eli uusi Honda on huippuauto ja tekee räjähdysmäisen nousun kohti kärkeä? Heh, Honda.
Ei vaan Honda on luotettava, itse miellän että hidas mutta luotettava.Skenejeesus sanoi:Eli uusi Honda on huippuauto ja tekee räjähdysmäisen nousun kohti kärkeä? Heh, Honda.
Ghost_Glove sanoi:Näkyy sitä sentään haalareiden hihoissa olevan jokunen sponssikin:
Uskomatonta PR-höpinää? Uskokoon ken tahtoo. Tokihan voi olla kyseessä jälleen kerran käännöskukkanen.Lähde:mtv3
Tallipäällikkö Ross Brawnin mukaan auton ulkonäkö käy läpi dramaattisen muutoksen ennen ensimmäistä kilpailua.
- Uudessa autossa on ollut vähemmän ongelmia, kuin missään uudessa ajokissa, minkä kanssa olen viime vuosina ollut tekemisissä, Michael Schumacherin Benetton- ja Ferrari-mestaruuksien taustavaikuttajana ollut Brawn kertoi.
Honda aloittaa virallisen testiohjelmansa myöhemmin tällä viikolla.
No siis juuri sitähän tuo tarkoittaa.. miten muuten sen voi ymmärtää?Mediaprofeetta sanoi:Jospa se tarkoittaa että ei ole teknisiä vikoja? Paska auto mutta onpahan ainaskin luotettava :ahem:
Niin, siis Misa1:llekin tiedoksi, että kyseessä kai on luotettavuuteen liittyvät asiat. Itse uskon tuohon höpinään. (voi se olla käännöshukkane, mutta uskon kuitenkin)Misa1 sanoi:Uskomatonta PR-höpinää? Uskokoon ken tahtoo. Tokihan voi olla kyseessä jälleen kerran käännöskukkanen.
Niin no, kuten sanoin, uskokoon ken tahtoo. Minä pidän tuota, sekä Buttonin puheita PR-puheina.Oberfeldwebel sanoi:Niin, siis Misa1:llekin tiedoksi, että kyseessä kai on luotettavuuteen liittyvät asiat. Itse uskon tuohon höpinään. (voi se olla käännöshukkane, mutta uskon kuitenkin)
Hyvä pointti, pitäis lukee mutku ei jaksa vaivautua. En tosin pelkää niitä käännöskukkasia, jos niitä sitten jostain syystä on, niin voi sitten kommentoida jonku maikkarin käännöstaidoistaBobakki sanoi:Jos niitä käännöskukkasia pelkäätte, niin miksette lue alkuperäisiä juttuja? Tietäisitte senkin, että nykyistä aerodynamiikkaa ei ole testattu yhtenä pakettina tuulitunnelissa hetkeäkään, mikä selittänee hitautta varsin paljon.
Että tällaista tällä kertaa Luisin suustaTurun Sanomat
HEIKKI KULTA
LUIS VASCONCELOS
Benettonilla ja Ferrarilla mestaruuksilla mässäilleen Ross Brawnin johtama Hondan formula 1 -talli esitteli uuden RA108 -autonsa tiistaina Brackleyn tehtaalla.
Honda henkii uusilla logoillaan unelmia, mutta totuus on, ettei japanilaistallin kannata nähdä menestysunia uudella autollaan.
Ei ole pelkoa, että auto olisi vielä huonompi kuin viime kauden täysfloppi, mutta mitään ihmenousua RA108:lla ei kyllä ole luvassa.
Hondan insinööriosasto näyttää poimineen erilaisia ratkaisuja huipputiimien aerodynaamisista ideoista, mutta niiden yhdistäminen iskukykyiseksi kokonaisuudeksi on tunnetusti lähes mahdotonta ilman omaa peruslinjaa.
Korkean korin konseptilla on suunniteltu myös toinen ongelmapesäke Toyota.
Aerodynamisti Loic Bigois on pyrkinyt parantamaan auton downforce -voimaa korottamalla etuosaa niin ylös kuin suinkin pystyy ilmavirtojen tehostamiseksi pohjan alle.
Korotuksella downforce voi kasvaa 5-6 kilolla, mutta samaan aikaan auton mekaaninen pito heikkenee 5-6 prosentilla, mikä mutkassa heikentää toimivuutta enemmän kuin lisäpaino sitä parantaa.
Joo mutta oliko se 100% kun uusi auto tuli areenalle? Eikös Ferrari suht monena kautena aloittanut vanhalla ja otti uuden auton Rubensin alle Brasiliaan. Eli nyt puhutaan uudesta autosta heti ensimmäisistä päivistä.Skenejeesus sanoi:Olikohan toi viimevuotinen Honda nyt luotettavuudeltakaan parempi kuin yksinkään Ferrari Brawnin aikana? Epäilen. Buttoni otti pari pistettä viime vuonna, mutta kauteen mahtui kyllä keskeytyksiäkin. Ferrarin parhaimpina aikoinahan luotettavuus oli lähellä sataa prosenttia.
Näin juuri pojat:thumbup:Bobakki sanoi:Jos niitä käännöskukkasia pelkäätte, niin miksette lue alkuperäisiä juttuja? Tietäisitte senkin, että nykyistä aerodynamiikkaa ei ole testattu yhtenä pakettina tuulitunnelissa hetkeäkään, mikä selittänee hitautta varsin paljon.
Yuri Borzenokóv sanoi:"Missäköhän Yuri Borzenokóv tai roenick97?"
Ei noin huonoihin provoihin jaksa vastata.
Hondan aerodynamiikastahan vastaa Loic Bigois, joka oli aikaisemmin Williamsilla samoissa hommissa. Ei ihme, jos löytyy jonkinlaista sukunäköä. :wink:Misa1 sanoi:Heh, todiste siitä mitä Japanilaiset tekevät. Kopioivat pari vuotta vanhoja ratkaisuja, toivoen kehittävänsä niistä jotain toimivaa.
Hyvin pyyhkii
Onko siis kyseessä sama heppu joka teki sen hienon mursukeulan?CamoN sanoi:Hondan aerodynamiikastahan vastaa Loic Bigois, joka oli aikaisemmin Williamsilla samoissa hommissa. Ei ihme, jos löytyy jonkinlaista sukunäköä. :wink:
Ei. Bigois on mursukeulan suunnitelleen Antonia Terzin seuraaja. Nainen sai kiitokseksi epäonnistuneesta designistaan kenkää.Misa1 sanoi:Onko siis kyseessä sama heppu joka teki sen hienon mursukeulan?
Niinhän se olikin. Eikös se hieno mursukeula kuitenkin enemmän tai vähemmän välillä jopa toiminut, kyllähän sillä kärryllä muistaakseni otettiin jopa voittoja?WebSlave sanoi:Ei. Bigois on mursukeulan suunnitelleen Antonia Terzin seuraaja. Nainen sai kiitokseksi epäonnistuneesta designistaan kenkää.
Yksi kakkossija ja yksi kolmossija oli podiumsaldo. Ei koko mursukeulan käyttöaikana voittanut kukaan muu kuin Michael Schumacher (jos siis mursukeulasta luovuttiin Unkariin mennessä). Paitsi Trulli Monacon.Misa1 sanoi:Niinhän se olikin. Eikös se hieno mursukeula kuitenkin enemmän tai vähemmän välillä jopa toiminut, kyllähän sillä kärryllä muistaakseni otettiin jopa voittoja?