Honda RA108

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
JPP sanoi:
Tää on ihan puhtaasti esteettinen huomio, mutta mun silmään pistää tuo eturungon yläosan suoruus. Siis kuskin kypärästä ripustusten etupuolelle asti on aikas yksioikoisen suora pinta, joka sitten jonkin kokoisella säteellä taittuu toiseksi apaut yhtä suoraksi pinnaksi.QUOTE]

Ihan paska ratkaisu. Todella tyhmä. Ihan samaa katselin itsekin. Ollaan kenties vielä enemmän hukassa kuin viime vuonna.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
formulastara sanoi:
JPP sanoi:
Tää on ihan puhtaasti esteettinen huomio, mutta mun silmään pistää tuo eturungon yläosan suoruus. Siis kuskin kypärästä ripustusten etupuolelle asti on aikas yksioikoisen suora pinta, joka sitten jonkin kokoisella säteellä taittuu toiseksi apaut yhtä suoraksi pinnaksi.
Ihan paska ratkaisu. Todella tyhmä. Ihan samaa katselin itsekin. Ollaan kenties vielä enemmän hukassa kuin viime vuonna.
Piirtäisin paremman näköisen ja nopeamman nokan vaikka vapaalla kädellä :ahem:

Tuollaisia suorakeuloja on ennenkin näkynyt, eikä niillä ole koskaan pärjätty. Ferrarilla on ollut tämä detalji jo vuosikausia parhaiten hallussa. Ei millään jaksa uskoa että kulmiltaan ja pinnaltaan suora voisi olla paras ratkaisu.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Ihan paska ratkaisu. Todella tyhmä. Ihan samaa katselin itsekin. Ollaan kenties vielä enemmän hukassa kuin viime vuonna.
Nooo... En tiedä onko tuossa se suurin ongelma, mutta tuskinpa meistä pystyy kukaan sanomaan 100% varmuudella, onko kyseinen ratkaisu paras tuohon autoon?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
JML82 sanoi:
Nooo... En tiedä onko tuossa se suurin ongelma, mutta tuskinpa meistä pystyy kukaan sanomaan 100% varmuudella, onko kyseinen ratkaisu paras tuohon autoon?
Jotenkin kyllä luulisi että tuo ei ole paras ratkaisu tuohon autoon. En ainakaan usko, että Hondalla ovat viimeisen päälle hieroneet esimerkiksi tuon kahden suoran pinnan välisen pyöristyksen säteen millin osien tarkkuudella siten että se toimii parhaalla mahdollisella tavalla heidän autossaan.
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Eikös hondan tarkoituskin ollut vähän kuin nollata tilanne ja rakensivat hyvin "yksinkertaisen" auton. Sisältä auto tuskin kovin yksinkertainen voi olla, mutta päälisin puolin näyttäis että sellaista on haettu. Ehkä siihen on nyt helpompi alkaa miettimään muotoja/härpäkkeitä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
zUsT sanoi:
Eikös hondan tarkoituskin ollut vähän kuin nollata tilanne ja rakensivat hyvin "yksinkertaisen" auton. Sisältä auto tuskin kovin yksinkertainen voi olla, mutta päälisin puolin näyttäis että sellaista on haettu. Ehkä siihen on nyt helpompi alkaa miettimään muotoja/härpäkkeitä.
Juurikin näin ja lisäksi tähtäin on selkeästi vuodessa 2009, jolloin aerodynamiikkasäännötkin ovat toiset.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
JPP sanoi:
Tää on ihan puhtaasti esteettinen huomio, mutta mun silmään pistää tuo eturungon yläosan suoruus. Siis kuskin kypärästä ripustusten etupuolelle asti on aikas yksioikoisen suora pinta, joka sitten jonkin kokoisella säteellä taittuu toiseksi apaut yhtä suoraksi pinnaksi. Ei se ainakaan mitenkään sulavalinjaisen näköinen ratkaisu ole, mitä sitten vaikuttanee auton vauhtiin.
tätä kuvaa kait tarkoitit?

äkkiseltään mäkissä on yhtälailla suorat pinnat
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Ghost_Glove sanoi:
tätä kuvaa kait tarkoitit?

äkkiseltään mäkissä on yhtälailla suorat pinnat
Joo, juuri se kuva.

Tää on edelleen ihan estetiikkaa, mutta kyllä McLarenilla on silleen juohevampi tuo keulan päälliosa. Sen näkee esim. siitä sivussa menevästä oranssista raidasta, joka tekee yhden pirun suuren säteen omaavan kaaren. Hondalla jos olisi vastaavassa paikassa raita, olisi se enemmänkin kaksi (melkein) suoraa jotka yhdistyisivät toisiinsa lyhyehköllä kaarella. Hmm, mahtoikohan tää nyt olla riittävän sekavasti ilmaistu :).
 

technine

Active member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
40
JPP sanoi:
Joo, juuri se kuva.

Tää on edelleen ihan estetiikkaa, mutta kyllä McLarenilla on silleen juohevampi tuo keulan päälliosa. Sen näkee esim. siitä sivussa menevästä oranssista raidasta, joka tekee yhden pirun suuren säteen omaavan kaaren. Hondalla jos olisi vastaavassa paikassa raita, olisi se enemmänkin kaksi (melkein) suoraa jotka yhdistyisivät toisiinsa lyhyehköllä kaarella. Hmm, mahtoikohan tää nyt olla riittävän sekavasti ilmaistu :).
hehheh, nyt jotain tasoa näihin juttuihin :D
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Otto Hokkanen sanoi:
Mikä helvetti on Chia Pet?
Enpä oo ikinä sellasta nähnyt, mutta siinähän se lukee ton boksin kyljessä. Tollanen kissan näkönen kaveri jolla kasvaa turkki jostain kasvista kunhan muistaa antaa sille rakkautta ja Substralia. Handmade decorative planter.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ghost_Glove sanoi:
tätä kuvaa kait tarkoitit?

äkkiseltään mäkissä on yhtälailla suorat pinnat
Antakee armoa! Eihän noita voi verrata laisinkaan samantyylisiksi. Hondassa tasainen suora keula jatkuu todella pitkälle, ja Mclarenissa se on kauttaaltaan "laskeva", joskin lasku jyrkkenee etupäähän mentäessä -niin kuin tyypillistä on. Kuitenkin, mielestäni suhteellisen epäonnistunut analogia.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Vihreiden arvojen Honda ei taida pärjätä tässä kovassa maailmassa, ellei anneta tukiaisia ekosekuntien muodossa.

Mutta se moottori pitää tehokas kuin mikä ja tehoa saadaan bensiinistä, jota pitää polttaa aika määrä. Sitten kulutukseen kyllä vaikuttaa muutkin seikat, joista ei tässä enempää. Oliko siinä F1 säännöissä ylärajaa polttoaineen kulutukselle? Tietty kilpailusysteemi suosii vähän kuluttavaa, mutta mitä hyötyä pienestä kulutuksesta on, jos auto ei kulje lujaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Vilkku sanoi:
Mutta se moottori pitää tehokas kuin mikä ja tehoa saadaan bensiinistä, jota pitää polttaa aika määrä. Sitten kulutukseen kyllä vaikuttaa muutkin seikat, joista ei tässä enempää. Oliko siinä F1 säännöissä ylärajaa polttoaineen kulutukselle? Tietty kilpailusysteemi suosii vähän kuluttavaa, mutta mitä hyötyä pienestä kulutuksesta on, jos auto ei kulje lujaa.
Ei kait sille mitään ylärajaa ole...
Varikollahan saa käydä niin usein kun haluaa... :cool:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Lähde: mtv3.fi
Viime F1-kaudella pahasti rämpinyt Honda-talli lähtee uuteen kauteen uusin asein. Talli kohottaa henkilökuntansa motivaatiota nyt myös lupaamalla jokaisesta voitosta ylimääräisiä bonuksia.

Talli lupaa maksaa jokaiselle työntekijälleen 2000 dollaria (noin 1400 euroa) bonusta jokaisesta Jenson Buttonin tai Rubens Barrichellon saavuttamasta voitosta. Jokainen voitto maksaisi tallille noin miljoona euroa ylimääräistä.
Heh, no ei taida olla pelkoa, että tarviis juuri miljoonia maksella. Kuulostaa lähes loukkaukselta duunareita kohtaan. Ei ole juuri järkeä laittaa sen tason kannustelisiä, mihin ei ole minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia.

Ymmärrettävää olis viime kauden jälkeen jos saisi pistebonnareita tällä kaudella. Sitten ensikaudelle kyseinen voittobonus olisi järkevä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Misa1 sanoi:
Heh, no ei taida olla pelkoa, että tarviis juuri miljoonia maksella. Kuulostaa lähes loukkaukselta duunareita kohtaan. Ei ole juuri järkeä laittaa sen tason kannustelisiä, mihin ei ole minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia.

Ymmärrettävää olis viime kauden jälkeen jos saisi pistebonnareita tällä kaudella. Sitten ensikaudelle kyseinen voittobonus olisi järkevä.
Ei voittobonus olis järkevä kyllä vielä ens kaudellakaan, hyvä jos viiden vuoden päästäkään. Kyllä voi tosiaan lähinnä vittuiluna ottaa tuollaisen tulospalkkio-option. :thumbdown Hondan ideat :alppu:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Misa1 sanoi:
Heh, no ei taida olla pelkoa, että tarviis juuri miljoonia maksella. Kuulostaa lähes loukkaukselta duunareita kohtaan. Ei ole juuri järkeä laittaa sen tason kannustelisiä, mihin ei ole minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia.

Ymmärrettävää olis viime kauden jälkeen jos saisi pistebonnareita tällä kaudella. Sitten ensikaudelle kyseinen voittobonus olisi järkevä.
Jos tuo on monen vuoden bonus juttu, niin voisi ollakin ihan hyvä..
Alkais jobbarit miettiä, miten sais ens kauden auton timmiin kuntoon.

Jos pisteistä antasivat bonuksia nii tuskin kukaan mitään tekee, oottaa vaan tuleeko tässä kisassa pojo vai ei, kuskista kiinni.. Voittoon tähtäävät katos pitemmällä aikavälillä..
 
Ylös