OoPee
Nuori ikäisekseen
.
Jaahas, se editoi. En sit vastaa.Runar ja Kyllikki sanoi:-edit-
Linkki on ollut tässä toikissa jo aiemmin. En levitä mitään...kopioin vain.Runar ja Kyllikki sanoi:Sä teet just nyt sitä mitä se tappaja toivoo: Levität linkkiä jonka takana on tappajan matskua. Monilta muilta forumeilta nuo moderoidaan aika tehokkaasti juuri tuosta syystä pois.->Pyritään pitämään ne ampujan mielipiteet ja ajatukset mahdollisimman piilossa=>Toivottavasti mahdollisimman vähän jäljittelijöitä.
Ei ollut ei ja siksipä hän harkitusti laittoikin nettiin materiaalia tietäen linkkejä leviteltävän ja tavaraa mirroroitavan. Mun mielestä niiden tappajan materiaalia sisältävien mirrorien linkkien levittely on täysin tappajan tahtoon alistumista ja kun niitä levitellään, tyyppi saa just sellasen lopputuloksen mitä toivoikin.Formulanomi sanoi:Ylipäätään kyllä kait aiheesta voidaan keskustella. Minusta mitä enemmän aiheesta keskustellaan sitä parempi. Mistään keskenkasvuisen pojan tilapäisestä mielenhäiriöstä ei ollut kyse.
Entäs ne manifestit, jotka ovat suoraan tässä toikissa? Eikö niiden esittäminen ja kommentoiminen ole nimenomaan sitä mitä tappaja haluaa?! Mikset vaadi niitä pois?!Runar ja Kyllikki sanoi:Ei ollut ei ja siksipä hän harkitusti laittoikin nettiin materiaalia tietäen linkkejä leviteltävän ja tavaraa mirroroitavan. Mun mielestä niiden tappajan materiaalia sisältävien mirrorien linkkien levittely on täysin tappajan tahtoon alistumista ja kun niitä levitellään, tyyppi saa just sellasen lopputuloksen mitä toivoikin.
Niin, mullahan ei ole täällä päätösvaltaa mutta jos olisin mode, niin tekisin saman mitä olen tehnyt ja tehdään esim. monilla prätkäaiheisilla forumeilla: Kaikki tappajan mielipiteet, ajatukset ja linkit hänen materiaalinsa siivotaan pois. Juuri niitä tappaja haluaisi levitettävän ja siksi hän on materiaalin laittanutkin nettiin.Formulanomi sanoi:Entäs ne manifestit, jotka ovat suoraan tässä toikissa? Eikö niiden esittäminen ja kommentoiminen ole nimenomaan sitä mitä tappaja haluaa?! Mikset vaadi niitä pois?!
Ja lienee selvä, että iltapäivälehdet/tv yms. yms. pitää tätä asiaa viikko/kuukausi/vuosi tolkulla puheenaiheena. Siinä sivussa tulee varmaan tappajan motiiveistakin puhetta. (ja nimenomaan iltapäivälehtien sivuillahan on ollut suoraan linkit videoihin jne.)
Minä editoin ko. linkin.Runar ja Kyllikki sanoi:Niin, mullahan ei ole täällä päätösvaltaa mutta jos olisin mode, niin tekisin saman mitä olen tehnyt ja tehdään esim. monilla prätkäaiheisilla forumeilla: Kaikki tappajan mielipiteet, ajatukset ja linkit hänen materiaalinsa siivotaan pois. Juuri niitä tappaja haluaisi levitettävän ja siksi hän on materiaalin laittanutkin nettiin.
Ihan samalla logiikalla kuin kouluja on ohjeistettu, että tätä asiaa ei tule käsitellä millään tavalla. Sillä tavalla annetaan signaalia samanlaista mahdollisesti harkitseville. Kertoi joku ukkeli Opetusministeriöstä tai vastaavasta instanssista radiossa jo eilen illalla,
Kuten PekPoy tuossa aiemmin ennakoi, niin eiköhän pojan äiti ja Linkola saada tästä helposti syylliseksi...jps sanoi:Linkolahan on pitänyt ihmisten tappamista hienona hommana luonnon säilyttämiseksi. Äiti on nyt varmaan ylpeä poikavainaastaan, kun Linkolan oppeja toteutti käytännössä.
Se on harmillista kyllä.Formulanomi sanoi:Tappajan ajatukset leviävät ja ovat levinneet joka tapauksessa.
No se on melko looginen linja kun tutkii mitä äiti on kirjoittanut ja miten tyyppi idolisoi Linkolaa ja hänen oppejaan.SamiJ sanoi:Kuten PekPoy tuossa aiemmin ennakoi, niin eiköhän pojan äiti ja Linkola saada tästä helposti syylliseksi...![]()
Voi olla, mutta itse en vielä tässä vaiheessa lähtisi tuosta teosta syyttämään ketään muuta kuin ampujaa itseään. Tuskin on ampujankaan omaisilla kovin helppo paikka.Runar ja Kyllikki sanoi:No se on melko looginen linja kun tutkii mitä äiti on kirjoittanut ja miten tyyppi idolisoi Linkolaa ja hänen oppejaan.
Tottakai ampuja on syyllinen. Ihan rehellisesti, mun mielestä ei tän pitäisikään olla murhaajan omaisille helppo paikka.SamiJ sanoi:Voi olla, mutta itse en vielä tässä vaiheessa lähtisi tuosta teosta syyttämään ketään muuta kuin ampujaa itseään. Tuskin on ampujankaan omaisilla kovin helppo paikka.
-Tappaja toimitettiin sairaalaankin jo klo 14.45 joten aikataulusi ei voi pitää paikkansa. Viimeisen laukaksen hän oli ampunut 12.04.Ace17 sanoi:Ikävänä jälkiviisasteluna voidaan varmaan myös pohtia poliisin (epä?)onnistumista tilanteen hoidossa. Ensimmäinen poliisipartiohan saapui paikalle nopeasti hälytyksen saatuaan, mutta suomalaisten oppien mukaan ei lähtenyt laukaustenvaihtoon, vaan aloitti rauhassa piiritystilanteen. Karhuryhmän pojilta menikin sitten kaksi tuntia ylipäätään päästä kouluun sisään ja esimerkiksi ampujan ruumiin löytymiseen meni tästä vielä kaksi tuntia. Ampuja kaiketi ampui itsensä kymmenisen minuuttia ensipartion paikalle tulon jälkeen. Lieköhän moni uhreista vuotanut kuiviin sillä välin, kun poliisi keräilee voimiaan.
Olen saattanut saada väärääkin tietoa, mutta Yhdysvalloissa, missä tällaisista tilanteista on enemmänkin kokemusta, taktiikkaan kuuluu että jo ensimmäinen paikalle saapunut partio menee kouluun sisään ja pyrkii välittömästi pysäyttämään ampuja(n/t) lisäuhrien välttämiseksi.
Ei tietenkään pidä olla helppo paikka. Joku olisi tosi pahasti vialla jos tommonen tilanne olisi jollekkin helppoa. Varmasti tuo on riittävän vaikeaa jo ilman syyllistämistäkin.jps sanoi:Tottakai ampuja on syyllinen. Ihan rehellisesti, mun mielestä ei tän pitäisikään olla murhaajan omaisille helppo paikka.
Tjaa.. kyllä mä väittäisin, että jenkeissä ihan yhtälailla sattuu näitä piiritys-panttivankitilanteita. Siinä vaiheessa, kun poliisi tuli paikalle, heillä tuskin oli edes tarkkaa tietoa siitä, mitä siellä sisällä tarkkaanottaen tapahtui ja onko siellä yksi vaiko kenties useampikin ammuskelija, myöskään siitä ei varmasti voinnut olla tarkkaa tietoa onko kundilla käytässä vain ase vaiko jotain järeämpääkin. Pahimmassa tapauksessa tuommoinen rambomainen sisäänryntäys aiheuttaa vain enemmän kuollonuhreja.Ace17 sanoi:Ikävänä jälkiviisasteluna voidaan varmaan myös pohtia poliisin (epä?)onnistumista tilanteen hoidossa. Ensimmäinen poliisipartiohan saapui paikalle nopeasti hälytyksen saatuaan, mutta suomalaisten oppien mukaan ei lähtenyt laukaustenvaihtoon, vaan aloitti rauhassa piiritystilanteen. Karhuryhmän pojilta menikin sitten kaksi tuntia ylipäätään päästä kouluun sisään ja esimerkiksi ampujan ruumiin löytymiseen meni tästä vielä kaksi tuntia. Ampuja kaiketi ampui itsensä kymmenisen minuuttia ensipartion paikalle tulon jälkeen. Lieköhän moni uhreista vuotanut kuiviin sillä välin, kun poliisi keräilee voimiaan.
Olen saattanut saada väärääkin tietoa, mutta Yhdysvalloissa, missä tällaisista tilanteista on enemmänkin kokemusta, taktiikkaan kuuluu että jo ensimmäinen paikalle saapunut partio menee kouluun sisään ja pyrkii välittömästi pysäyttämään ampuja(n/t) lisäuhrien välttämiseksi.