HS: Jokelan koulussa Tuusulassa ammuskeltu

Valde

Well-known member
Ok, olihan tuossa muita kuin koulukiusaajia. En kuitenkaan sulkisi pois sitä mahdollisuutta, että joukossa olisi koulukiusaajia. Joka tapauksessa silmittömästi kaveri ei ole tappanut. Noilla patumäärilllä (320) olisi saanut kyllä puolen sataa uhria jos se olisi ollut tarkoitus.

Mistäs noi huhut on peräisin, että uhreissa olisi uskovaisia ja homo?

Miss Piggy

Schufosa
Mä en tiedä yhtään, ketä uhrien joukossa olis, mutta itse olettaisin automaattisesti, että kaveri olis valinnut uhrinsa. Muuten niissä sen kirjoittamissa jutuissa ei olis mitään järkeä... Siis ne Hitleriltä lainatut luonnonvalintajutut ja kuinka hän valitsee kuka saa elää ja kuka kuolee tms.

Doubtful

Banned
lara sanoi:
En voi muuta kun ihmetella, etta mika saa tuon ikaisen nuoren mielen kieroutumaan noin pahasti ja ajatusten menevan noin mustiksi ilman etta kukaan huolestuu.
Varmaankin se että ketään ei kiinnostanut.

Jos ei muka valikoimista ollut uhreissa niin miksi se tyhjenti joihinkin jopa kaksi lipasta kuteja? Miksi se yritti vain yhtä polttaa? Olisihan se nyt enemmänkin uhreja saanut aikaan jos vain olisi halunnut. Joku tässä ei nyt ihan mun mielestä täsmää.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Doubtful sanoi:
Varmaankin se että ketään ei kiinnostanut.
:nope: juurikin tuo on asia jota mina ihmettelen, luulisi etta nuorien ymaparilla on kuitenkin ihmisia joita pitaisi kiinnostaa. Vanhemmat, luokanvalvojat, opettajat, ystavat yms.

SamiJ

Well-known member
Internetistä jo poistetuissa, englanninkielisissä kommenteissa Auvinen kertoo tilastaan seuraavasti:

- En ole ottanut lääkitystä muutamaan päivään ja mielialani on itse asiassa ollut hieman vihamielinen.
Ampujalla on siis ilmeisesti ollut masennuslääkitys päällä, joten jossain vaiheessa hän on kaiketi apuakin hakenut. Kukaan ei kai sitten ole pahemmin seurannut kuinka tyypillä menee.

Skitsofrenian oireisiinhan liittyy läheisesti mm. masennus, eristäytyminen, vihaisuus, itsetuhoisuus ja harhaluulot, tässäkin on voinut olla jotain tuon suuntaista takana.

Doubtful

Banned
PekPoy sanoi:
Mistä tällaista olet kuullut?
iltasanomat sanoi:
Poliisin mukaan ampumavammat ovat olleet kuolettavia, eikä uhrien pelastamiseksi ollut tehtävissä mitään.

Jokaisesta uhrista on löytynyt useita ampumavammoja. Laukaukset oli kohdistettu lähietäisyydeltä lähinnä pään ja rintakehän seudulle. Osumia oli muutamasta pariinkymmeneen.
Tuosta

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Kuulin tästä vaimolta eilen, kun tekemässä lähtöä kotiinpäin. Ei se vielä siellä tuntunut niin hurjalta kuin täällä. Siis se järkytti paljon, mutta nyt kun tätäkin threadiä on lukenut, niin eihän tätä voi itkemättä lukea. Siis aivan käsittämätöntä.

Doubtful

Banned
Ihmettelen kyllä vähän sitä rehtoriakin jos häntä kerran varoitettiin tuosta. Kyllä mulla ainakin alkaisi hälytyskellot soimaan päässä jos tietäisin että yksi syrjäytynyt oppilas kantelee käsiasetta repussaan.

Tolerantti

Well-known member
SamiJ sanoi:
Ampujalla on siis ilmeisesti ollut masennuslääkitys päällä, joten jossain vaiheessa hän on kaiketi apuakin hakenut. Kukaan ei kai sitten ole pahemmin seurannut kuinka tyypillä menee.

Skitsofrenian oireisiinhan liittyy läheisesti mm. masennus, eristäytyminen, vihaisuus, itsetuhoisuus ja harhaluulot, tässäkin on voinut olla jotain tuon suuntaista takana.
Voisi kuvitella, että häntä hoitaneiden näkemyksen mukaan kaikki oli suhteellisen hyvin hallinnassa. Pystyihän ampuja käymään koulua normaalisti ja menestyi siellä, kai? Jos masennus tms. olisi paha, olisi potilas varsin toimintakyvytön mihinkään.

Eikö niin ollut, että kavereiden mukaan tilansa paheni viimeisen viikon kahden aikana vasta?

Törni

Well-known member
Doubtful sanoi:
Siinä puhutaan useista ampumahaavoista. Siitä on paljon matkaa tuohon itse keksimääsi 2 lippaaseen. 2 lipasta lienee tässä tapauksessa 20 laukusta. Useita taas tarkoittaa yleensä enemmän kuin yksi.

72

Well-known member
Sanat hyvin osuvat juuri nyt

Omistan tämän Jokelan ammuskelun uhreille, vaikka tämä on
alunperin omistettu Jenkkilän koulusurmien uhreille.

The Kinslayer / NW

For whom the gun tolls
For whom the prey weeps
Bow before a war
Call it religion

Some wounds never heal
Some tears never will
Dry for the unkind
Cry for mankind

Even the dead cry
- Their only comfort
Kill your friend, I don`t care
Orchid kids, blinded stare

Need to understand
No need to forgive
No truth no sense left to be followed

"Facing this unbearable fear like meeting an old friend"
"Time to die, poor mates, You made me what I am!"

"In this world of a million religions everyone prays the same way"
"Your praying is in vain It`ll all be over soon"
"Father help me, save me a place by your side!"
"There is no god Our creed is but for ourselves"

"Not a hero unless you die Our species eat the wounded ones"

"Drunk with the blood of your victims
I do feel your pity-wanting pain,
Lust for fame, a deadly game"

"Run away with your impeccable kin!"

"- Good wombs hath borne bad sons..."
Cursing, God, why?
Falling for every lie
Survivors` guilt
In us forevermore

15 candles
Redeemers of this world
Dwell in hypocrisy:
"How were we supposed to know?"

4 pink ones
9 blue ones
2 black ones

- In memory of the Redeemers 20.4.1999

Törni

Well-known member
Lukuisten osumien määrää on turha ihmetellä. Kakskakkonen pienoispistooli ei ole kovin tehokas ase. Jos sillä haluaa tappaa, pitää ampua useita kertoja. Tästä kertoo myös se, että ampuja ei menehtynyt itse välittömästi.

Doubtful

Banned
Törni sanoi:
Lukuisten osumien määrää on turha ihmetellä. Kakskakkonen pienoispistooli ei ole kovin tehokas ase. Jos sillä haluaa tappaa, pitää ampua useita kertoja. Tästä kertoo myös se, että ampuja ei menehtynyt itse välittömästi.
Väität siis että tarvii jopa parisenkymmentä kutia rintakehään/päähän jotta henki lähtee ? Kyllä tuossa nyt vaan on ollut sellaista teloittamisen makua että ei tota saa millään käännettyä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Trullinkaasu sanoi:
Daemn ku se nirhaaja delas, vois jengil olla sille pikkase asiaa....
No mitä asiaa? Mitä hyödyttää kostaa jollakin tavalla? Pitääkö itse alentua samalle tasolle mielenvikaisen kanssa?:nope: :thumbfh:

Luuletko että se hirveesti olis välittänyt? Vaikka olis tapettu?

Tolerantti

Well-known member
Doubtful sanoi:
Kyllä tuossa nyt vaan on ollut sellaista teloittamisen makua että ei tota saa millään käännettyä.
Varmaan teloittamista, mutta tuo ei vielä todista sen suhteen, että uhreja olisi erityisesti valikoitu. Yhtälailla tuo kertoo siitä, että ampuja on ollut äärimmäisen hermostunut ja epävarma.

Doubtful

Banned
Tolerantti sanoi:
Varmaan teloittamista, mutta tuo ei vielä todista sen suhteen, että uhreja olisi erityisesti valikoitu. Yhtälailla tuo kertoo siitä, että ampuja on ollut äärimmäisen hermostunut ja epävarma.
Todista tai ei, mutta itse uskon tuohon teoriaan täysin. Ei ole varmaankaan sattumaa, että rehtori ja terveydenhoitaja kuolivat. Tämän lisäksi jos huhut pitää paikkansa että joukossa olisi ollut homo ja kaksi uskovaista sekä yksi yksinhuoltaja niin ihmeellisesti on sattuma sitten käynyt.