Sama homma täällä.Aika tarkkaan 20. 24-25 on jo liikaa.
Mun mielestä +21 º on kaukana kylmästä?Mulle kavis 21° tai vahemman, mutta vaimolla kun ei kylmasta tykkaa, niin meilla on about 24°, joka on liian lamminta mulle... :thumbfh:
Viimeisessä asunnossa, jossa vielä asuin vanhempieni luona huonelämpötila oli (kesällä) parhaimmillaan 26-27 astetta. Siinä ei tällaisen ruipelonkaan luita paleltanut.Mutta asiaan. Asunnon lämpötila on tässä osoitteessa ainainen riidan aihe. Avopuoliso vääntää aina patterien termostaatit 'kaakkoon', eli täysille, jolloin lämpötila on noin talvisin vähintään +23 ºC - +25 ºC.
Meitä on joka lähtöön. Esim kuorossani on kaksi tyyppiä, jotka pärjäävät pelkällä lyhythihaisella t-paidalla, kun minulla samanaikaisesti on yläkropassa kolme vaatekerrosta, eikä yhtään liian lämmin.Itsehän pärjäisin huomattavasti viileämmässäkin. Ja pärjäänkin. 'Omassa' huoneessa on just tällä hetkellä n. + 18 ºC, ja tarkenee. Patteri on nollilla ja ikkuna raollaan.
Niinpä, meillä on kesällä aurinkoisella kelillä iltaisin tuommoiset 25 º - 30 º olohuoneessa. Liian lämmintä mulle, mutta mää olenkin aika kaukana ruipelosta. *winksis*Viimeisessä asunnossa, jossa vielä asuin vanhempieni luona huonelämpötila oli (kesällä) parhaimmillaan 26-27 astetta. Siinä ei tällaisen ruipelonkaan luita paleltanut.
Totta puhut ja kirjoittelet. Erilaisuus on onneksi rikkautta. Niin, mää kuulun ehdottomasti tuohon t-paita porukkaan.Meitä on joka lähtöön. Esim kuorossani on kaksi tyyppiä, jotka pärjäävät pelkällä lyhythihaisella t-paidalla, kun minulla samanaikaisesti on yläkropassa kolme vaatekerrosta, eikä yhtään liian lämmin.
Haa, oikein vain väärin -tehtävä... Veikkaan että ei kauhean kaukana kylmästä.Mun mielestä +21 º on kaukana kylmästä?
No en minäkään kyllä enää ihan niin ruipelo ole kuin silloin vanhempien luona asuessani. Paino pysyi jonnekin kolmevitoseksi aika lailla samana kuin mikä se oli pituuskasvun loputtua, mutta viimeisen kahdeksan vuoden aikana on tullut sellainen kilo per vuosi lisää. Johtuu varmaan siitä, että lopetin armottoman bailaamisen (tanssiminen piti laihana). Olen minä pituisekseni edelleen "kevyt", eli kiloja selvästi vähemmän kuin pituus sentteinä miinus 100.mutta mää olenkin aika kaukana ruipelosta.
Olis varaa laskea, varsinkin kun nykyään vedän lähes kommandona kotosalla. Ei ole lämpömittaria, mutta veikkaisin lähemmäs 25. Ainakin kaverit on sanonu, että mulla on kovin kuuma sisällä.Energian säästö on ollut monien huulilla viimevuosina kun energian hinta on syöksynyt pilviin. Säästöä on haettu monin eri tavoin.
Jossain luki, että vuosittaisista lämmityskuluista voi säästää 5% alentamalla huonelämpötilaa yhdellä asteella.
Paljonko sinun asuntosi huonelämpötila talvella on?
Olisiko sitä vara alentaa asumisviihtyvyyden kärsimättä?
Nyt alkaa riittämään. Huomenna ilmastointilaite ostoksille.
Ei oikeesti enään paljoo naurata. Eihän päivisin ongelmaa ole, kun voi olla ulkona mutta yö on se ongelmatapaus. Toivottavasti ei ole kaikkia laittteita myyty loppuun, lähi-Gigantin verkkosivujen mukaan ei ole yhtään laitetta varastossa. Täytyy kierellä muut alan liikkeet huomenna läpi.
Täälläkin 25 mutta 2 pöytätuuletinta auttaa siedettävästi.Ei oikeesti enään paljoo naurata. Eihän päivisin ongelmaa ole, kun voi olla ulkona mutta yö on se ongelmatapaus. Toivottavasti ei ole kaikkia laittteita myyty loppuun, lähi-Gigantin verkkosivujen mukaan ei ole yhtään laitetta varastossa. Täytyy kierellä muut alan liikkeet huomenna läpi.
Eikös tuosta puutu se putki, mikä puhkuu ne kuumat ilmat pois?
Vaikka on tuommonen ollu huutamassa yötä päivää:
Onneks vaihtuu ens viikolla kämppä semmoiseen, jonka ikkunoihin ja isolle seinälle ei paista aurinko kokopäivää.