Mää sua siellä vetelin aika suoraan sanan säilällä suomalaisuutta arvostelevista postauksistasi. Mulkuksi ja miksikään muuksikaan en kyllä nimitellyt. Aamulla sitten huomasin postini osittaisen pönttöyden ja sen poistin. Osin burbin kannanoton takia.
Just.
Kuinkakohan monta kertaa mä on forumurani aikana kertonut, että on Suomea ikävä? Kuinkakohan monta kertaa olen kirjoittanut negatiivisia kommentteja Itävallasta? Mutta tuo kaikki on tietysti sulle samantekevää, koska tärkeintä on etten vahingossakaan erehdy kirjoittamaan yhtään negatiivissävytteiseksi tulkittavaa lausetta rakkaasta kotimaastamme, koska siellähän on kaikki, siis IHAN KAIKKI, 100% (ellei peräti 107%) täydellistä toisin kuin muualla ja vaikka ei oliskaan, niin siitä ei saa puhua, tai siis ei ainakaan ulkosuomalainen saa puhua :nope:
Tiedoksi toistamiseen: mulla on ihan oikeasti Suomen juhannusta ikävä, myös niitä toisinaan märkiä kokkoja ja kylmiä juhannusöitä, sitä taskulämmintä kossua ja niitä sisältä raakoja, mutta ulkoa hiiltyneitä juhannusmakkaroita ja jokaikinen juhannus olen kateellinen teille, jotka siitä kaikesta voitte nauttia. Mutta toi on vain yksi kohta pitkässä listassa, kaipaan ihan helvetin montaa asiaa Suomesta ja myös arvostan Suomea ja suomalaisuutta. En ole valmis ottamaan vastaan Itävallan kansalaisuutta, koska joutuisin luopumaan Suomen kansalaisuudesta. Asiaa on ihmetelty ja tiedusteltu multa täällä Itävallassa satoja kertoja ja päivitelty, että miksen minä muka ole saanut Itävallan kansalaisuutta. Kellekään ei ole tullut edes mieleen se vaihtoehto, että minä en sitä kansalaisuutta halua enkä näinollen ole sellaista edes anonut, koska, kuten aina jaksan perusteella, ei se Itävallan kansalaisuus musta yhtään sen itävaltalaisempaa tekisi, olisin sydämestäni edelleenkin suomalainen ja hyvä niin. Mulla seisoo duunissakin työpöydällä pieni Suomen lippu ihan vaan muistutuksena siitä, mistä mä tulen.
Eli oliskohan ITG ehkä kuitenkin niin, että sun kannattais hiukan kattella niitä kuuluisia peilejä ja funtsailla tykönäs olisko siinä omassa itsetunnossa vähän korjailemisen varaa, jos et edes kestä sitä, että joku Keski-Euroopassa asuva suomalainen heittää joskus jonkun puolivillaisen hassuttelukommentin meistä (siis ei teistä vaan nimenomaan MEISTÄ) suomalaisista? Ja tulevaisuutta ajatellen sovitaanko vaikka niin, että jos joku mua koskeva asia jatkossa kaivaa mieltä, niin kerrot sen mulle samantien vaikka privassa sen sijaan, että heität paskaa silmille kerättyäsi ensin juhannusviinojen avulla tarpeeksi rohkaisua.
Tsemppiä ja myötätuntoja sinne.