Ignorelista (uusi)

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Googlen haku "tonttujoukko varpasillaan" antaa 213 osumaa, kun taasen haku "tonttujoukko varpahillaan" tuottaa 5430 osumaa. Tip tap

"Jouluruokaa tarjoo kunnon väki, kunnon väki,
raoistansa sen jo tonttu näki, tonttu näki."

???
Samaa olen itsekin ihmetellyt monet joulut unettomia öitä viettäen. Ilmeisesti sanoituksessa viitataan kansanperinteeseen, missä talossa, riihessä, tallissa ja navetassa on tontut. Ne eivät koskaan näyttäydy, mutta kurkkivat jostain piilostansa, mitä ihmiset touhuavat. Esim. laudan raosta havainnoivat. Kun muinoin rakennuksia on tehty vähän suuripiirteisemmin ja kun rotat ovat kovertaneet reikiä seiniin, on noita rakoja paljon, ja ovat kuin tehtyjä tontun tirkistelyreiksi. Pervot. Iggeen.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Samaa olen itsekin ihmetellyt monet joulut unettomia öitä viettäen. Ilmeisesti sanoituksessa viitataan kansanperinteeseen, missä talossa, riihessä, tallissa ja navetassa on tontut. Ne eivät koskaan näyttäydy, mutta kurkkivat jostain piilostansa, mitä ihmiset touhuavat. Esim. laudan raosta havainnoivat. Kun muinoin rakennuksia on tehty vähän suuripiirteisemmin ja kun rotat ovat kovertaneet reikiä seiniin, on noita rakoja paljon, ja ovat kuin tehtyjä tontun tirkistelyreiksi. Pervot. Iggeen.
Itse asiassa laulussa lauletaan "Jouluruokaa tarjoo kunnon vääki,
raaoistansa sen jo tonttu nääki".

Oilisko raakaa se ape, mitä vääki tarjoaa vai miten. En tiedä minä.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Itse asiassa laulussa lauletaan "Jouluruokaa tarjoo kunnon vääki,
raaoistansa sen jo tonttu nääki".

Oilisko raakaa se ape, mitä vääki tarjoaa vai miten. En tiedä minä.
Jospas siinä viitataankin purjelaivatonttuihin? Isoissa purjelaivoissahan on raakapurjeita, ja merimiehet rimpuilevat raa'an nokassa. Ne raa'at ovat kai näitä mastoon kiinnitettyjä poikittaispuita, joihin purjeet kiinnittyvät. Siis, laivatonttu kykkii palelluksissaan siellä poikittaispuulla, ja kurkkii, mitä vääki syö. Vää'ät ovat pervoja.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Toinen kiihkouskovainen pitää nyt seuraa propellipäälle. En ole varma voiko myötähäpeään kuolla, joten pelaan varmanpäälle. :thumbfh:
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Laitoin Oopeen ingoreen, koska en jaksa kokoajan lukea hänen mulle osoittamia saarnoja 24/7.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitä ihmeellistä siinä päivässä on? Hetkinen, onko se päivä se ku rekkasin? Ja ok poistan sen ingoren.. hän puhuu asiaa.
Kirjoitit että 24/7. Eikö se tarkoita Heinäkuun (7. kuukausi) 24. päivä????:doubtful:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Laitoin Oopeen ingoreen, koska en jaksa kokoajan lukea hänen mulle osoittamia saarnoja 24/7.
Voi hyvä luojs. Ainoita ihmisiä jotka yrittävät ihan aidosti saada sut ymmärtämään käyttäen yksinkertaista kieltä ilman kettuilua.

Olen ihan sanaton.
 
Ylös