Ilmari
Banned
Kovin heppoisilla tiedoilla siis muodostit varsin jyrkän mielipiteen. No sen Ok, kuten aikaisemmin totesin. Hieman maltillisempi argumentointi olisi ehkä johtanut hieman tasapainoisempaan ajatustenvaihtoon.Runar ja Kyllikki sanoi:Mutta tuo on ainoa lähtökohta joka mulla tämänhetkisen uutisoinnin perusteella on. Topikin aloitus oli uutisosaltaan asiasisällöltään ja informaatioltaan täysin sama kuin radion uutinen, jonka ensimmäinen lause oli "Ilmatieteen laitos lähettää Mars-luotaimen". Populistista tai ei, sitä on turha vierittää mun harteilleni.
Ehkä siihen tulee tarkennusta myöhemmin, mutta tähänastisen uutsoinnin perusteella tuo on ainoa lähtökohta joka mulla asiaan voi olla.
Mutta ole rauhallisin mielin; jos satoja miljoonia (tai jopa vielä suurempia summia) Suomen valtion rahoja meinataan tuhlata avaruusluotaimeen, asia otetaan takuulla jonkun toimesta eduskunnassa esille. Asiasta käydään varmasti laaja julkinen keskustelu. Tämän jälkeen eduskunta äänestää päätöksestä.
Jos taas summat ovat niin pieniä, että ne mahtuvat jonkun ministeriön kehyksiin, voit myös olla rauhallisin mielin. Silloin puhutaan kuitenkin kokonaisuuden kannalta melko pienistä summista.