Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Eli aika varmasti valitsevat DeltaWingin...Kovin vähäiseltä kuulostaa nuo teholukemat.
Eli aika varmasti valitsevat DeltaWingin...Kovin vähäiseltä kuulostaa nuo teholukemat.
Ei ikinä DeltaWingiä, eihän tuo edes näytä autolta:yuck:.Eli aika varmasti valitsevat DeltaWingin...
Näyttäähän se batmobilelta ja kiihdytysautolta.Ei ikinä DeltaWingiä, eihän tuo edes näytä autolta:yuck:.
DeltaWing:The new chassis must meet current safety standards, but winning designs need to propose additional ways to prevent crashes and make them less dangerous for drivers, crew, and spectators.
IRL’s second priority is keeping IndyCar races interesting. Specifically, they want cars to be less sensitive to turbulence generated by competing vehicles or have cars leave cleaner air in their wakes.
The car has to be able to hit a lap speed of 235 mph with less engine power than the current 630 hp. It will have to generate less drag to do so, while at the same time creating enough stable downforce to permit safe cornering in traffic.
Third, the league wants these changes, and racing in general, to be affordable for teams. Officials are hoping the new car will cost 40 to 50% less than the current model. IRL predicts costs savings will come mainly from reducing the inventory teams need to compete on both oval and road or street courses.
Swift Engineering:DeltaWing has pledged an open-source design process. Anyone can access the car’s specs and CAD drawings, and anyone can submit original design ideas.
The smaller powerplant and mass are made possible in part by bodywork that nearly encloses both sets of wheels. Distance between front wheels is 24 in. while in back it is 70 in. Cutting the drag of open wheels, narrowing the track, and beefing up the front fairing, let DeltaWing cut the drag coefficient 60% to 0.24. Replacing the rear wing with a vertical fin keeps the car stable in turns but doesn’t add drag on straightaways. And the absence of front and rear wings makes the car less sensitive to “dirty” air when following closely and leaves a cleaner wake.
Simulation and full-size wind-tunnel testing confirm that 80% of the aerodynamic downforce acts on the rear of the car, which also supports 72.5% of the mass. This aero and mass balance give better traction to the 12.5-in.-wide rear tires during acceleration without adding weight. Stability is also enhanced by a six-speed, driver-controlled differential with full torque vectoring and active stagger that eliminates the need for different diameters on the inner and outer tires on oval tracks.
Bodywork in front of the front wheels and behind the engine absorbs crash energy to further protect the driver. Tegris polypropylene composite from Milliken & Co., Spartanburg, S.C., will add impact and intrusion resistance without adding weight to DeltaWing’s prototype. Compared to glass and carbon-fiber composites, Tegris resists two to five times the impact energy, has comparable stiffness, and is easier to manufacture and recycle.
Both models dispense with cowlings covering parts of the engine. “We saw an opportunity to showcase the engine and other ‘jewelry’ while preserving efficiency with a much smaller fairing,” said Casper Van der Schoot, Swift’s director of motorsports. The change has little aerodynamic impact, but cuts down on sponsorship space.
A tilted rear underwing borrowed from the company’s Formula Nippon racer is said to sweep up the car’s wake, leaving cleaner air behind it that should promote closer racing and passing. Swift also intends to place LED lights on the roll hoop, side pods, and upper bodywork to signal spectators the car’s position, fuel level, and throttle and brake positions throughout the race.
Muutama hyvä syy:Tosiaan, mikä vika tässä sitten oli?
Scott Brayton kuuluu listaan.Muutama hyvä syy:
Jovy Marcelo
Jeff Krosnoff
Gonzalo Rodríguez
Greg Moore
Mutta takaisin nykyhetkeen: Saas ny nährä että mitä sieltäkin on tuloo...
Ainakin tunnelma näin keskiviikon alla on positiivinen ja odottava. Hämmästyttävää miten paljon juopunut kapteeni vaikuttaa laivan kurssiin...Eli julkistuksen täytyy olla jotain lämmintä ja pörröistä?
Lähinnä vain etusiipi otettiin Lolasta. Keula on ainoa asia, mistä en esteettisesti tuossa autossa pidä. Ponttoonit ja takaosa sen sijaan näyttää todella nopealta ja hurjalta jopa paikallaan tuossa kuvassa. Swiftin tai Lolan keulan kanssa tuo olisi todella kaunis auto, mutta kyllä tuokin aina nykyiset IRL- ja F1-crapwagonit peittoaa. Ja nyt se näyttää taas Indyformulalta a'la Dan Gurneyn Eagle :ahem:Eli otettiin Lola #1:n keula ja Dallara #3:n takaosa ja tyhmennettiin muotoilu laatikkomaisemmaksi. Kuskin etupuolisesta pullistumasta ei sitten vieläkään taideta päästä eroon. :yuck:
Nascarification of open wheel american racing
Turvallisuusvaatimusten takia nuo kuskin ympärillä olevat rakenteet ymmärtää. Ilmeisesti Dallaran ehdotuksen ponttoonit olivat liian matalat. Kulmikkuutta ihmettelen. No, jos aero on vapaa, niin kyllähän niitä pyöreämpiäkin muotoja alkaa varmasti näkyä. Videon perusteella aika paljon pystyy pistämään omiaan.Julkistustilaisuudessa taustalla pyörinyt animaatio löytyy jo YouTubesta.