Charlie
Elämän jakojäännös
En ymmärrä miksi ajettaisiin kuin korkeintaan yhden ylimääräisen kierroksen (siltä varalta että kuski ei esim. tajua tulla oikealla kierroksella varikolle) bensat tankissa. Aika-ajoissa taistelu on tiukkaa ja kymmenyskin suuntaan tai toiseen voi merkitä paljon. Tankatulla autolla ajaminen on myös niin paljon hitaampaa kuin tyhjillä tankeilla, että joka kierroksella menettää selvästi aikaa.Oberfeldwebel sanoi:No Salo oli se joka mainitsi tai ainakin ymmärtääkseni oli samaa mieltä että tankkiin jätetään muutaman kiekan löpöt, kaiken varalta. Siis teamikaverin taktiikan muutosta varten jne. Onhan se pikku määrä löpöö pois stoppiajasta, tosin hyvin pieni määrä. Ei varmaan merkitystä siis silläkään.
Mutta Salo sanoi näin ja eiköhän kaverilla ole kuitenkin pikkukäsitys asiasta, itekin toki ihmettelin että aijaa, mutta saattaapihan se näin olla että löpöö jää muuan kierroksen verran tankkiin. Tästä johtuen ei voida tietää että milloin kaveri tulee toiselle stopille vaikka tiedettäisiinkin että monen kiekan verran bensaa pirssiin on stopilla pistetty. Ja TÄMÄN takia on selvää että selostajat joutuu joustamaan taktiikka jutuissaan. Miten he voisivat tietää tarkkaan, kun ei tiedä vastustajatkaan?
Mielestäni Salolla on juuri tässä taktiikkapuolessa heikko kohta. En todellakaan väitä että tietäisin itse paremmin, mutta hieman ihmeellisiä juttuja välillä Saloltakin tulee. Selostajien "joustamisella" tarkoitin sitä miten heidän mukaansa voidaan ajaa hieman ylimääräistä jos on tarvis. Ikäänkuin sitä bensaa ilmestyisi sinne tankkiin tyhjästä.
Silverstonen kisassa muuten Oskari alkoi heti koomailla Ferrarin taktiikoiden suhteen kun Rubens tuli toiselle stopille. Schumille oltiin heti tarjoamassa samaa taktiikkaa, vaikka ensimmäinen pysähdys oli aivan eri aikaan. Salokin vain myötäili tilannetta. Pulkkinen sentään otti järjen käteen ja tajusi Schumi olevan kahdella stopilla liikkeellä.