Bobakki
@f1hog
...tai Gilles Villeneuve Imolassa 1982.Enrique sanoi:Samoin Malesia samana vuonna. Ja jos saa laajentaa kakkospallille, niin Kimin ilme Ranskan 2002 jälkeen ei mikään säihkyvä ollut.
...tai Gilles Villeneuve Imolassa 1982.Enrique sanoi:Samoin Malesia samana vuonna. Ja jos saa laajentaa kakkospallille, niin Kimin ilme Ranskan 2002 jälkeen ei mikään säihkyvä ollut.
Eli keksiä uskottava selitys...Meidän täytyy analysoida datatietojamme tarkemmin ennen kuin pystymme sanomaan, mitä tarkalleen ottaen tapahtui.
Tietysti siinä vaiheessa kisaa olisi voinut säästellä konettakin. Samalla moottorilla olisi selvittävä vielä Saksan GP-viikonlopusta.Mutku sanoi:Toi Kimin viimeisellä tehty kisan nopein on kyllä aika mainio näpäytys mitä on lueskellut noita uutisia
Kimi aikonee seuraavaksi Sennaksi, muut nykyhuippukuskit tuntuvat pyrkivän pikemminkin prostiksi.JT sanoi:Tietysti siinä vaiheessa kisaa olisi voinut säästellä konettakin. Samalla moottorilla olisi selvittävä vielä Saksan GP-viikonlopusta.
No tuskin yksi nopea kierros konetta tappaa!JT sanoi:Tietysti siinä vaiheessa kisaa olisi voinut säästellä konettakin. Samalla moottorilla olisi selvittävä vielä Saksan GP-viikonlopusta.
Joo päin vastoin lähtee kisan aikana kertyneet karstat poijes.patriot sanoi:No tuskin yksi nopea kierros konetta tappaa!
Mistäs tämä informaatio on peräisin? Jos pitää paikkaansa niin ensikauden teknisiäsääntöjä varmaan tarkennetaan niin että peilit kielletään kokonaan. Eli jatketaan vaan samaa suuntausta, jossa näillä "täsmä säännöillä" halutaan tehdä kiusaa Schumacherille.Rusina sanoi:Shumi normaalisti käyttää noita pystymmässä olevia peilejä jotta voisi paremmin seurata takarenkaitansa...
en oikeen usko et FIA kieltäs peilit, sitä paitsi FIA on luvannu et muita sääntömuutoksia ens kaudelle ei tehdä vaan moottorit vaihtuu V8:seiksPunainen sanoi:Mistäs tämä informaatio on peräisin? Jos pitää paikkaansa niin ensikauden teknisiäsääntöjä varmaan tarkennetaan niin että peilit kielletään kokonaan. Eli jatketaan vaan samaa suuntausta, jossa näillä "täsmä säännöillä" halutaan tehdä kiusaa Schumacherille.
okei... tunnustan olevani katkera...
Eikös ensi vuonna myös yhtä moottoria käytetä vielä pidempi aika kuin tänä vuonna?Laareni120 sanoi:en oikeen usko et FIA kieltäs peilit, sitä paitsi FIA on luvannu et muita sääntömuutoksia ens kaudelle ei tehdä vaan moottorit vaihtuu V8:seiks
Kimin moottoriongelmat yhä mysteeri
13.07.2005 14:53 (MTV3)
McLaren-tallille moottorit toimittava Mercedes-Benz ei ole vielä onnistunut löytämään pitävää selitystä Kimi Räikkösen kahdessa viime kisassa kärsimille moottoririkoille.
Ilmorin moottoripajaa johtava Mario Illien tunnustaa, että hänellä ei ole tarjota mitään perusteellisia selityksiä tapahtumille. Ranskan GP:n harjoituksissa tapahtunut moottorin hajoaminen on kuitenkin paikannettu laakereihin.
- Moottorin kärsimät vauriot olivat niin mittavia, että oli lähes mahdotonta tutkia syytä laakerin pettämiseen. Tämä ei ole mikään selitys, mutta ennen Magny-Coursia meille ei ollut kuitenkaan sattunut moottoririkkoa lähes vuoteen, totesi Illien.
Viikkoa myöhemmin Britannian GP:n yhteydessä tapahtunut moottoririkko liittyi puolestaan öljypumpun pettämiseen. Autosport-Atlas.comin saamien tietojen mukaan ongelman korjaaminen ei olisi vaatinut moottorin vaihtoa, mutta yksi Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriin asettamista sineteistä olisi kuitenkin ollut pakko murtaa. :jaska:
Sääntökirjojen mukaan sinetin murtaminen katsotaan moottorivaihdoksi, joten McLaren-talli katsoi viisaammaksi vaihtaa Kimin auton voimanlähteen täysin uuteen ja tehokkaampaan versioon.
- Silverstonen tapahtumat johtuivat öljypumpun akselin pettämisestä. Edellisen kerran vastaava ongelma iski Mika Häkkisen autoon viisi tai kuusi vuotta sitten, muisteli Illien.
Ei. Maxin ja Bernien märkä uni oli muistaakseni, että moottorien kestoikä kasvatettaisiin jonnekin kahdeksaan kilpailuun tiettyyn vuoteen mennessä, mutta tästä on luovuttu. Kahden kilpailun kestovaatimus siis säilyy.kessel sanoi:Eikös ensi vuonna myös yhtä moottoria käytetä vielä pidempi aika kuin tänä vuonna?
Vikahan oli selvästi Renaultin elektroniikassa, Fisichellaa taas syrjitään ja on annettu huonompi auto. Ei sitä autoa ite edes pysty sammuttamaan, se pelaa niin automatiikalla. Kuulin Martin Brundlelta!Matxi sanoi:On kyllä niin urpo ettei mitään jakoa. Turha itkeä että ollut tekniikkamurheita. Silloin kun kaikki pelaa niin jätkä sammuttaa auton KAHDESSA KISASSA PERÄKKÄIN!
Joo tää on aivan perseestä. Molemmille kuljettajille pitäisi antaa samanlainen auto ja palvelu. Mäkillähän tehdään aivan samaa. Montoya saa surkeamman auton ja huonompaa palvelua. Ferrarin touhu on tiedetty jo vuositolkulla. Toyota ja Williams taitaa olla ainoat huipputiimit jossa ei isketä puukkoa oman kuljettajan selkään.Suomen Huippu sanoi:Fisichellaa taas syrjitään ja on annettu huonompi auto.
ei mäkkäri motyä syrji, montyllä vaan on ollu "huonoa tuuria"Törni sanoi:Joo tää on aivan perseestä. Molemmille kuljettajille pitäisi antaa samanlainen auto ja palvelu. Mäkillähän tehdään aivan samaa. Montoya saa surkeamman auton ja huonompaa palvelua. Ferrarin touhu on tiedetty jo vuositolkulla. Toyota ja Williams taitaa olla ainoat huipputiimit jossa ei isketä puukkoa oman kuljettajan selkään.
Joo ja anna kun arvaan: Tästä samasta ei ole ollut kysymys Fischisellan kohdalla RellullaLaareni120 sanoi:ei mäkkäri motyä syrji, montyllä vaan on ollu "huonoa tuuria"
Jaa, oliks se sitten sen vuoksi kun Montoya voitti (surkea auto?) ?Törni sanoi:Joo tää on aivan perseestä. Molemmille kuljettajille pitäisi antaa samanlainen auto ja palvelu. Mäkillähän tehdään aivan samaa. Montoya saa surkeamman auton ja huonompaa palvelua.
Miten niin kiusaa Schumille? Milloin schumi on peiliin katsonut??? ...vaikka aihetta joskus olisikin.Punainen sanoi:Mistäs tämä informaatio on peräisin? Jos pitää paikkaansa niin ensikauden teknisiäsääntöjä varmaan tarkennetaan niin että peilit kielletään kokonaan. Eli jatketaan vaan samaa suuntausta, jossa näillä "täsmä säännöillä" halutaan tehdä kiusaa Schumacherille.
okei... tunnustan olevani katkera...