On mun mielestä hyvin outo taktiikka ajaa melkein 40 kierrosta ennen stoppia 53 kierroksen kisassa. Epäilen vahvasti ettei nuo kierrosmäärät pidä aivan paikkaansa, vaan että tuo kulutus on hiukan alakanttiin. Olettaisin että raskaimmatkin autot tulee varikolle viimeistään kierroksella 35.
Joka tapauksessa, hyvin on pullat uunissa niin Kimillä kuin Heikilläkin. Sutilin kisa saattaa mennä piloille jo lähdössä jos juuttuu Kovalaisen tai muiden raskaiden autojen taakse. Forcella on kylläkin suoravauhdit kunnossa, mutta KERSillä lähtee mutkasta niin kovaa ettei sekään välttämättä auta. Lisäksi veikkaan ettei Kimi pysty ajamaan 3 kierrosta Hamiltonia pidemmälle. Viekö se Ferrari tosiaan niin paljon bensaa? Jos huomennakin käy näin, niin sitten se alkaa jo olla ihan selkeä fakta. Spassa turva-auto sekoitti vähän tilannetta.
Suoravauhdeissa ei ainakaan näy mitään mersun ylivoimaa. FI on koko kauden ollut nopea suorilla. Toisaalta jos myllystä löytyy muutama ylimääräinen heppa niin silloin voi aina pistää isompaa siipeä auttamaan nopeissa mutkissa, eikä silti anneta tasoitusta suorilla. KERSin vaikutus näkyy muuten selkeästi maalilinjalla mitatuista nopeuksista. McLarenit, Ferrarit ja Renaultit noin 5km/h nopeampia kuin muut. 80 heppaa on paljon. Suorien päissä tilanne on jo tasoittunut.