No juu, onhan sulla tuossa pointti tietty... Itsemurhan tekijä on aina itsekäs, sitä siis ajoit takaa. Mutta tuota, silti, kamalaahan se on, jos todella tahallaan tuon teki.Rusina sanoi:Ei riitä sääliä itsemurhan tekijöille, varsinkaan niille jotka tekevät sen erittäin 'sotkevalla' tavalla perheiden silmien edessä..
On se kyllä noinkin, paikallahan oli paljon lapsia.Rusina sanoi:Ei riitä sääliä itsemurhan tekijöille, varsinkaan niille jotka tekevät sen erittäin 'sotkevalla' tavalla perheiden silmien edessä..
Mitä kaupassa ja kaduilla olen heidän liikehdintää seurannut, niin tapana ei ole yhtäkkiä singota 4-5 metrin matka nopeasti eteenpäin ja vielä täysin pystyasennossa.Olga sanoi:Joskus tuollaisten veteraani-ikäisten liikehdintä on jo hieman 'hallitsematonta',
kun ajatukset ovat hetken muualla ja voi huimata jne. Vanhuksia saa varoa
liikenteessä ihan yhtä paljon kuin lapsiakin, vaikka liike ja käänteet ovat hitaampia.
Niinpä. Peiliin katsomisen paikka koko yhteiskunnalla.Miss Piggy sanoi:No juu, onhan sulla tuossa pointti tietty... Itsemurhan tekijä on aina itsekäs, sitä siis ajoit takaa. Mutta tuota, silti, kamalaahan se on, jos todella tahallaan tuon teki.Yksinäisten/sairaiden/masentuineiden vanhusten kohdalla myötätunto on musta paikallaan. (Jos siis sellaisesta tässä esim. olis kyse...)
Tuo voisi olla myös joku sairaskohtaus. Mikä minä tietenkään olenHS:n verkkosivut myös väittävät miehen heittäytyneen tahallaan tankin alle. Hän "käveli ripeästi ajoradalle, meni polvilleen ja makuulle" vaunun eteen, sivuilla kerrotaan.
Sanos muuta. Tosi pahalta tuntuu ajatella, että on ihan tavallista, että vanhus tekee itsemurhan masentuneena ja yksinäisenä.KnowHow sanoi:Niinpä. Peiliin katsomisen paikka koko yhteiskunnalla.
Tuosta kommentistasi päätellen et ole kovin korkealla vieläkään.Rusina sanoi:Hah sanon minä! Itsekin ollut erittäin alhaalla joskus todella tuntunut, että joka puolelta puristaa eikä ihmiset ympärillä osanneet auttaa enkä välttämättä itse osannut hakea apua, mutta ei käynyt mielessäkään itsari vaan nostin itseni tuosta asemasta. Itsemurha on aina perusteeton ja itsekäs teko, mitä ei tee yhtään hyväksyttävämmäksi se, että sille tempulle löytyisi motiivi.
Ei, minä olen lähinnä vain vihainen tuosta tapauksesta, lähinnä siitä, että ihmiset ympärillä näkivät paljon muutakin kuin pelkästään verta asfaltilla; perheet näkivät kuinka ihminen murskaantuu telaketjun alle. Koita siinä selitellä tapausta 5-vuotiaalle pikku Petterille..toleranssisiipi sanoi:Säälittää havaita että ainoa, mitä jotkut tuollaisessa tapauksessa näkevät, on "sehän sotkee asfaltin verellään" -tyyppiset vikinät.
Ai, no sitten! Kyllähän sun pikku murheitas voi ihan huoletta verrata sotaveteraanien asioihin, ilman muuta.Rusina sanoi:Hah sanon minä! Itsekin ollut erittäin alhaalla joskus todella tuntunut, että joka puolelta puristaa eikä ihmiset ympärillä osanneet auttaa enkä välttämättä itse osannut hakea apua, mutta ei käynyt mielessäkään itsari vaan nostin itseni tuosta asemasta. Itsemurha on aina perusteeton ja itsekäs teko, mitä ei tee yhtään hyväksyttävämmäksi se, että sille tempulle löytyisi motiivi.
Miten niin? Senkö takia etten tunne sääliä kyseistä itsemurhan tekijää kohtaan, joka teki teon mikä ei ollut välttämätön, oli itsekäs ja mahdollisesti aiheutti traumoja monilleKnowHow sanoi:Tuosta kommentistasi päätellen et ole kovin korkealla vieläkään.
Juu, näin varmasti on, mutta tarkoituksenani on polttaa ne loppuun illan aikana. Ja hetki sitten itse asiassa sammutin ne, sillä kohtsillään lähden haudoille. Eli nyt. =>Miss Piggy sanoi:Eikös ne vasta kudelta illalla ihan oikeaoppisesti sytytetä? Ei siis sillä, että saapihan noita polttaa koska vaan, mutta näin muistelisin, että "virallisesti" kuudelta sytytettäis itsenäisyyspäivän kynttilät.![]()
Jospa sen pikku Petterin vanhemmat sitten miettisivät edes hetken aikaa, että miksi tuollaista tapahtui, ja voisko ehkä asialle tehdä jotain, ettei jatkossa tuollaista tapahtuisi.Rusina sanoi:Ei, minä olen lähinnä vain vihainen tuosta tapauksesta, lähinnä siitä, että ihmiset ympärillä näkivät paljon muutakin kuin pelkästään verta asfaltilla; perheet näkivät kuinka ihminen murskaantuu telaketjun alle. Koita siinä selitellä tapausta 5-vuotiaalle pikku Petterille..
Ei niillä murheilla ole mitään väliä kun mietitään sääliäkkö vai ei.toleranssisiipi sanoi:Ai, no sitten! Kyllähän sun pikku murheitas voi ihan huoletta verrata sotaveteraanien asioihin, ilman muuta.