Belarus pelaa ihan hyvin, ei ole häppee että peli ei ole 6-0 ns. "huonompaa maata" vastaan.VR sanoi:Ei tuo nyt kauheen putkeen mene. :nope: Vaikka kyllähän Belarus ihan hyvin pelaa.
Kyllähän se sekki vapisi ainaki alkusarjassa Suomea vastaanbelated sanoi:Nollapeli puolivälierässä yhtä turnauksen tehokkainta joukkuetta vastaan. Onko siihen lisättävää? :thumbup: Vapise Tsekki. :ahem:
Nyt on tilaisuus korjata se edellisen tsekkipelin ensimmäisen erän nukkuminen.VJR sanoi:Kyllähän se sekki vapisi ainaki alkusarjassa Suomea vastaan
tai olympiafinaaliFormulanomi sanoi:Hyvänä puolena Suomen peleissä onkin ollut että aika usein on pystytty parantamaan kolmannessa erässä. Ei tosin saisi antaa liikaa kaverille eteen a'la edellinen Tsekkimatsi.
Niin kyllä mun mielestä Suomella oli peli hallussaan ihan ekalta minuutilta lähtien ja se joukkueiden välinen taitoero oli luokkaa valovuosia, mutta oikein vitutti se Suomen käsijarrutyyppinen pelailu. Jossain vaiheessa välähti jo mieleen, että melkein olis oikeus ja kohtuus, että Valko-Venäjä tekis Suomelle lopussa tommysalotFormulanomi sanoi:Valko-Venäjän selkäranka katkesi ja Suomi otti lopulta pelin haltuun.
Taitoeron tunnustaa kaikki, jopa siis VV:kin. Valkkikset pelasivat taktisesti sen mukaisesti. Ensimmäisen erän lopussa ja toisessa erässä sai kyllä pitää penkistä kiinni täällä kotikatsomossa. VV kärkkyi läpiajotilanteita ja välillä painostikin ja toisin kuin Suomi-pojat nämä valkkikset pääsivät hyviin vetopaikkoihin. Ei jatkuvasti, mutta mielestäni riittävän useasti päästäkseen tasatilanteeseen. Tätä kesti siihen 2-0 ja vielä selvemmin 3-0 tilanteeseen saakka kolmanteen erään. Sen jälkeen kuului VV:n selkärangan katkeamisesta napsahdus kotikatsomoon saakka!OoPee sanoi:Niin kyllä mun mielestä Suomella oli peli hallussaan ihan ekalta minuutilta lähtien ja se joukkueiden välinen taitoero oli luokkaa valovuosia, mutta oikein vitutti se Suomen käsijarrutyyppinen pelailu. Jossain vaiheessa välähti jo mieleen, että melkein olis oikeus ja kohtuus, että Valko-Venäjä tekis Suomelle lopussa tommysalot
No ei onneks tehny ja tulihan niitä maalejakin sitten "peräti" kolme zipaletta
Niin siis mun mielestä Suomella oli suurimman osan pelijasta kiekko hallussa ja jos ne valkorysanderit sen kiekon jossain vaiheessa saivat, niin ei siinä kauaa menny, kun finskit sen ottivat takaisin ja pyörittelivät sitten sitä aikansa ilman, että oikein edes yrittivät hakea kunnon tekopaikkoja. Ainakin mulle siis syntyi semmonen kuva, että Suomi pelasi niin minimaalista peliä kuin vain mahdollista, ei turhaan itteään rasitettu eikä turhaan otettu loukakantumisriskejä. Näin pelin jälkeen on helppo sanoa, että jos tuo todellakin oli taktiikka (tuskin kuitenkaan ihan noin oli), niin pirun fiksua, mutta toisaalta vaikea uskoa, että noinkin ratkaisevassa pelissä lähdettäis ihan tarkoituksella hakemaan nippanappa voittoa.Formulanomi sanoi:Taitoeron tunnustaa kaikki, jopa siis VV:kin. Valkkikset pelasivat taktisesti sen mukaisesti. Ensimmäisen erän lopussa ja toisessa erässä sai kyllä pitää penkistä kiinni täällä kotikatsomossa. VV kärkkyi läpiajotilanteita ja välillä painostikin ja toisin kuin Suomi-pojat nämä valkkikset pääsivät hyviin vetopaikkoihin. Ei jatkuvasti, mutta mielestäni riittävän useasti päästäkseen tasatilanteeseen. Tätä kesti siihen 2-0 ja vielä selvemmin 3-0 tilanteeseen saakka kolmanteen erään. Sen jälkeen kuului VV:n selkärangan katkeamisesta napsahdus kotikatsomoon saakka!
Vähän vaikeahan näistä on tosin sanoa, mikä on vastustajan hyvyyttä ja oman joukkueen huonoutta tai toisten päin.
Ehkäpä Suomi pelasi liikaa puolustuksen kautta ? Toisaalta saattoi olla juuri oikea taktiikka tähän peliin sekin. Mitään ilotulitusta ei oikeastaan tarvittukaan. Vain voittoa ja ehkä VV:tä (ja putoamista) pelättiin enemmän kuin tarve.
Kyllähän pelistä löytyy varmaan näkemyksiä enämpi, kuin sitä seuraavia on ollut.OoPee sanoi:Niin siis mun mielestä Suomella oli suurimman osan pelijasta kiekko hallussa ja jos ne valkorysanderit sen kiekon jossain vaiheessa saivat, niin ei siinä kauaa menny, kun finskit sen ottivat takaisin ja pyörittelivät sitten sitä aikansa ilman, että oikein edes yrittivät hakea kunnon tekopaikkoja. Ainakin mulle siis syntyi semmonen kuva, että Suomi pelasi niin minimaalista peliä kuin vain mahdollista, ei turhaan itteään rasitettu eikä turhaan otettu loukakantumisriskejä. Näin pelin jälkeen on helppo sanoa, että jos tuo todellakin oli taktiikka (tuskin kuitenkaan ihan noin oli), niin pirun fiksua, mutta toisaalta vaikea uskoa, että noinkin ratkaisevassa pelissä lähdettäis ihan tarkoituksella hakemaan nippanappa voittoa.
Tulikohan Norrenalle edes hiki?