Jalkapallo : Milloin Suomi arvokisoissa?

Suomi on mukana jalkapallon arvokisoissa...

• EM 2008

Äänet: 10 16,1%
  • MM 2010

Äänet: 3 4,8%
  • EM 2012

• MM 2014

Äänet: 4 6,5%
  • EM 2016

Äänet: 4 6,5%
  • MM 2018

Äänet: 0 0,0%
  • EM 2020

• MM 2022

• EM 2024

Äänet: 1 1,6%
  • MM 2026

Äänet: 1 1,6%
  • EM 2028

• MM 2030

• EM 2032

• MM 2034

• Myöhemmin, jos koskaan

Äänet: 24 38,7%

• Äänestäjiä yhteensä
    62

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

lfb sanoi:
Optimistina klikkasin jotta 2014. Luulen, että kyllä Suomi ennemmin tai myöhemmin kisoihin pääsee kun sattuu muutama hyvä ikäluokka samaan aikaan maajoukkueeseen, jolla on sopiva valmentaja.
Ja yllä olevan lisäksi pitää olla suosiollinen arpaonni karsintalohkon arvonnassa. Ei esim. Hollantia ja Tshekkiä samaan lohkoon Suomen kanssa.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Il Tempo Gigante sanoi:
Ja yllä olevan lisäksi pitää olla suosiollinen arpaonni karsintalohkon arvonnassa. Ei esim. Hollantia ja Tshekkiä samaan lohkoon Suomen kanssa.
Joo, näin toki. Niitä kovia maita kuitenkin tulee väkisinkin samaan karsintalohkoon pari-kolme kappaletta, mutta jos edes ihan kovimmat huippumaat pystyttäisiin välttämään... Tulevien EM-karsintojen lohko voisi olla juuri sellainen Suomelle sopiva, eikös siinä ole kahdesta ekasta "korista" "vain" Portugali ja Puola?

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
No joo.. Tuossa männä viikolla jonain päivänä nuo futisimmeiset televiisorissa taas vaihteeksi valelivat uskoa notta kun on taas se helpoin lohko näissä seuraavissa karsinoissa.. kuinkahan monesti sekin mantra on kuultu ja aina on jääty nuolemaan näppejä. :rolleyes:

Ehkä joskus onnistuukin mutta en laskisi sen varaan mitään.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
1998 MM-kisoihin Suomi sai aika helpon karsintalohkon, siinä olivat mukana Norja, Unkari, Sveitsi ja joku rupumaa. Norja oli tosin siihen aikaan parhaimmillaan. Ne karsinnathan päättyivät siihen katkeraan Unkari-tasapeliin, kun voitolla Suomi olisi päässyt jatkokarsintaan.

Unkari sai kyllä jatkokarsinnassa oikein kunnolla turpiinsa muistaakseni Jugoslavialta, joten tuskin Suomikaan sitä olisi selvittänyt.

poko

Well-known member
Bleu sanoi:
1998 MM-kisoihin Suomi sai aika helpon karsintalohkon, siinä olivat mukana Norja, Unkari, Sveitsi ja joku rupumaa. Norja oli tosin siihen aikaan parhaimmillaan. Ne karsinnathan päättyivät siihen katkeraan Unkari-tasapeliin, kun voitolla Suomi olisi päässyt jatkokarsintaan.

Unkari sai kyllä jatkokarsinnassa oikein kunnolla turpiinsa muistaakseni Jugoslavialta, joten tuskin Suomikaan sitä olisi selvittänyt.
Muistan tuon pelin todella hyvin, silloin todella vitutti. Jugoslavia oli kuitenkin niin vahva, että turpiinhan olisi tullut. :jaska:

mn97

Banned
jaska sanoi:
Toinen ongelma, mikä tulee esiin 16+ vuotiaissa on tekniikan ja kovuuden puute. Suomalaisten perustekniikka on kunnossa, mutta hankalissa paikoissa pallo ei pysy mukana / sitä ei pystytä vastaanottamaan.
Yleistä mutua vailla oikeata tietoa. Olen itse samaa ikäluokkaa Forsselin ja Haaralan kanssa ja olen kulkenut vähän samoja piirejä. Voin sanoa käsi sydämellä, että kyseiset herrat olivat tuolloin ikäluokkansa parhaimpia. Klubi oli Forsselin tähdittämänä todella kova joukkue Euroopassa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
mn97 sanoi:
Yleistä mutua vailla oikeata tietoa. Olen itse samaa ikäluokkaa Forsselin ja Haaralan kanssa ja olen kulkenut vähän samoja piirejä. Voin sanoa käsi sydämellä, että kyseiset herrat olivat tuolloin ikäluokkansa parhaimpia. Klubi oli Forsselin tähdittämänä todella kova joukkue Euroopassa.
Äläs viitsi, olen itsekin samaa ikäluokkaa ja siitä kun Haarala ja Forssell oli 16-vuotiaita on kohta 10v. Nykyisten junnujen menestystä voi katsoa vaikka U21:n esityksistä. Forsselin johdolla oltiin aikoinaan junnujen MM:ssäkin, miten nykyään menee?

Totuus on, että Suomalaiset osaa pomputella paikallaan, mutta pallon mukaan ottaminen ja taitojen hyödyntäminen on onnettomalla tasolla.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ja mitä tulee noihin junnuturnauksissa menestymisiin, niin jotenkin kummasti uskoisin tuota 90+ -aviisia, edelleen siitä kun Forssell ja Haarala menesty on aikaa.

... kai siihen joku syy on, että puhut noista miehistä, etkä nykypäivän junnutähdistä ;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vastasin että 2026 ja samantien MM-lopputurnaukseen, jotka järjestetään Ruotsissa.:ahem:

Niitä onkin sitten kiva kattella 60-vuotiaana stabuna.:eek:

Senten

Well-known member
Sijainti
Finland
EM 2008

Pakko luottaa että karsinnat jatkuvat samoissa merkeissä kuin ovat alkaneetkin.
Mutta jos ei, niin vastaisisin viimeisen vaihtoehdon.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
2016 EM-kisoihin jo 24 joukkuetta, josko onnistuisivat karsinnoissa tarpeeksi hyvin :)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olin näköjään yltiöoptimistinen veikatessani 2012.

Edit: nyt se näyttää kyllä siltä, että ei tämä sukupolvi.. Ehkä siis joskus 2030 molemmin puolin, jolloin siellä olisi nyt 2010 luvun taitteessa syntyneistä koostuva ydinryhmä lisättynä ehkä parilla 2000 luvun alkupuolella syntyneellä uudella "Litmasella"..
Ja sekin riippuu vain siitä, että tehdäänkö näiden lasten ja nuorten kanssa asiat oikein.

Viimeksi muokattu: