Vielä roikun täällä, kun bussi lähtee viideltä ja odotan vastakommentteja...
Mutta kyllä minä nuo tuomarien ongelmat ymmärrän hyvin. Se on huomattu, että pelissä pelaajat vittuilee, valmentajat vittuilee ja katsojat vittuilee. Ja kun pelin jälkeen luulee kaiken olevan ohi, tulee erotuomaritarkkailija joka vittuilee siitä, että pitäisi liikkua laajemmalla alueella ja yhdessä tilanteessa olisi voinut jättää paitsion viheltämättä (avustavat erotuomarithan eivät vihellä paitsioita, vaan liputtavat) koska paitsiossa ollut pelaaja ei osallistunut peliin ja siinäkin tilanteessa olisit voinut noudattaa hyötynäkökohtaa ja pari kulmaa meni täysin ansiotta ja muuri oli liiaan lähellä ja mene sinä nyt vittuun siitä ja vihellyksetkin voisivat olla kovempia, paitsi kerran maalin jälkeen unohtui viheltää peli poikki ja pari kertaa sijoituit pelaajan taakse, että ihan vituiksi se peli meni.
Ja omasta mielestään on tuominnut ihan hyvän pelin.
Kyllä mä ymmärrän aivan täysin sen, että rajallisessa ajassa tehtävissä tuomioissa tulee myös virheitä. Been there, done that. Varmaankin paremmin kuin kukaan muu tästä porukasta, joten turha mun asennetta tuomareihin on käydä oikomaan.
Taisi se muuten osua palloon. Jos spekuloidaan, oliko tuomio oikea vai ei, täytyy tilanne myös katsoa muutamaan kertaan. Turhaa se ei missään nimessä ole. Vaikka tuomari on ihminen, ei se ole mikään syy sille, ettei hänen tekemiään virheitä voisi arvostella. Virhe on virhe, peli on pelattu mutta jälkispekulointi on todella antoisaa puuhaa. MM-kisojen tasolla tuomareiden virheisiin pitääkin puuttua.
Vielä loppuun voisi sanoa, että jos tuomariksi vapaaehtoisesti suostuu, niin ei kaikki ruuvit voi olla kovin tiukalla päässä.
<small>[ 19-06-2002, 16:35: Message edited by: Keuhko ]</small>