Freak
Well-known member
Niin tuottaako se wrc2 projekti hyvin tuloja M-Sportille vai ei? Se jäi tässä epäselväksi. Jos se on oikea rahasampo surkeasta autosta huolimatta, niin tottakai sitä kannattaa jatkaa ja niin pienellä panostuksella kuin suinkin mahdollista. Jos taas ei tuota, niin...Asia ei ole ihan näin yksinkertainen. Reilu vuosi sittenhän Huttunen oli vielä Hyundailla odottelemassa pääsyä pääluokan autoon. Sitten sinne tuli Suninen ja saman tien Huttunen vaihtoi maisemaa. M-Sport oli siitä ainutlaatuinen vaihtoehto, että sieltä saattaisi saada pääluokan startin, ja tämähän sitten toteutettiin Jyskälässä. Skodalla ei olisi pääluokan autoa, Toyotalla taas ei WRC2-autoa. Kompromissi tässä on vaan se, että M-Sportilla WRC2-auto on vähän kehnompi.
Se että ajaa Fiestalla ei tarkoita automaattisesti wrc1 penkkiä Fordilta. Se että ei aja Fiestaa ei tarkoita, etteikö voisi silti saada penkin wrc1 Pumasta. Kun rahaa on lyödä pöytään, niin auton saa M-Sportilta, vaikka olisi mikä kikkare ollut wrc2 luokassa alla ja on osoittanut edes jonkunlaisia ajajan taitoja. Ei se oman merkin wrc2 autolla menestyminen aina automaattisesti tarkoita ajajan paikkaa samalta merkiltä, vaikka kuinka hyvin menestyt. Toki on totta, että heillä on jo sopimus saman pajan kanssa eli siis Huyndain näin käytännössä. Jos Toitsun wrc2 on totta ensi vuonna, niin silloin siellä on sama juttu. Monella nuorella on mahdollisuus saada jalka tehtaan oven väliin. Harmi vaan, että noita ykkösluokan kuskin paikkoja ei aukea välttämättä edes joka vuosi. Kyllä pitää kärsivällinen olla ja jaksaa suhata kakkosella, kunnes paikka johonkin aukeaa. Ellei sitten tee Rovanperiä.