Jari Huttunen-Syväjäämies

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7504
Haluaisin kyllä kuulla Ralliradiosta Huttusen kommentit ensimmäisten WRC-pohjien jälkeen.
 

Fenomenal

Active member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
44
Joo, Huttunen ajamaan vaan. Vaan uskaltaako ne laittaa sitä WRC:n puikkoihin, kun se on aina niin kiihkeä ja räiskyvä tapaus? :wink:
Hyundaita kiinnostaa vain valmistajien mestaruus, Neuvillen henkilökohtainen kiva lisä jos tulee. Adamo miettii päänsä puhki olisiko turvallisempaa luottaa Sordoon sijoille 6-10. Vai mahdollinen yllätys podium tai vähemmän yllätys 0 pointsia Huttusen kanssa. Tojon vauhtiin ei ole mitään asiaa, niin kauan kun Tommin pajan vehkeet pysyvät kasassa. (Latvala ja Meeke tiellä🤣). Ja väliin yrittävät tunkea myös sitikat ja fordit.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Joko tämä Huihain tallipäälikkö bluffaa ihan kybällä tai sitten tallilla ei sittenkään ole luottoa Huttuseen. En yllättyisi kovinkaan suuresti jos Huihain tiimi Jyskälässä olisi Neuville, Mikkelsen, Sordo. Olkoonkin että Sordiinolta ei ole odotettavissa mitään kärkipään tuloksia. Mutta varmasti Sardinian tuloksilla on tallin sisäisissä pohdinnoissa iso merkitys.
 

Fenomenal

Active member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
44
Joko tämä Huihain tallipäälikkö bluffaa ihan kybällä tai sitten tallilla ei sittenkään ole luottoa Huttuseen. En yllättyisi kovinkaan suuresti jos Huihain tiimi Jyskälässä olisi Neuville, Mikkelsen, Sordo. Olkoonkin että Sordiinolta ei ole odotettavissa mitään kärkipään tuloksia. Mutta varmasti Sardinian tuloksilla on tallin sisäisissä pohdinnoissa iso merkitys.
Jyväskylässä lähtökohtana on että sarjan nopeimpana autona, nopeimmassa rallissa Toyota ottaa kaksoisvoiton tallipisteissä. Itse rallissa jopa kolmoisvoitto mahdollinen. Huihai ei oikein koskaan ole menestynyt Suomen soralla, joten puolustustaistelu käydään häviämisen minimoimisessa. Sordo harvemmin keskeyttää ajovirheeseen ja siksi hänen ajattamisensa on ehkä varmenpi valinta.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
757
Jyväskylässä lähtökohtana on että sarjan nopeimpana autona, nopeimmassa rallissa Toyota ottaa kaksoisvoiton tallipisteissä. Itse rallissa jopa kolmoisvoitto mahdollinen. Huihai ei oikein koskaan ole menestynyt Suomen soralla, joten puolustustaistelu käydään häviämisen minimoimisessa. Sordo harvemmin keskeyttää ajovirheeseen ja siksi hänen ajattamisensa on ehkä varmenpi valinta.
Juuri näin. Oletettavaa on, että nykykuljettajista Sordo ja Mikkelsen tulevat Suomessa olemaan lähtökohtaisesti sijoilla 9-10 eikä edes Neuvilleakaan uskalla paljon korkeammalle sijoitella. Mikkelsenkään ei nimittäin Suomessa vakuuttanut edes Volkswagen-kausillaan ja viime vuoden suoritus oli vaikealla Hyundailla varsin surullinen myös. Joka tapauksessa tuo muu osallistujalista (mm. Meeke, kovan paineen alla olevat Latvala ja Lappi) antaa mahdollisuuksia, että varmasti maaliin köröttelemällä ja viisi minuuttia voittajalle häviänäväkin tästä kisasta Hyundain kakkonen pystynee tuomaan sellaiset kymmenen pistettä valmistajien pisteisiin. Esimerkiksi vuonna 2013 Sordo hävisi yli kuusi minuuttia voittaneelle Ogierille ja oli kuitenkin viides muiden kuljettajien ongelmien myötä. Tuokin olisi jo ihan kelpo torjuntavoitto Hyundain Jyväskylä-historian tuntien.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
varmasti maaliin köröttelemällä ja viisi minuuttia voittajalle häviänäväkin tästä kisasta Hyundain kakkonen pystynee tuomaan sellaiset kymmenen pistettä valmistajien pisteisiin. Esimerkiksi vuonna 2013 Sordo hävisi yli kuusi minuuttia voittaneelle Ogierille ja oli kuitenkin viides muiden kuljettajien ongelmien myötä. Tuokin olisi jo ihan kelpo torjuntavoitto Hyundain Jyväskylä-historian tuntien.
Viime vuonna Neuville oli yhdeksäs ja hävisi 3:51 voittajalle (ekana tiellä, yksi ulosajo perjantaina), Mikkelsen puolestaan kymmenes ja hävisi 8:37 (kaato perjantaina, sen jälkeen tien auraamista). Tallipisteet riippuu enemmän siitä miten toiset keskeyttää, mutta tuossa tapauksessa Neuville oli jo se hitain tallipisteitä saanut auto.

Tuli muuten nyt vasta mieleen Riihimäen Katsuta vs Huttunen -kisasta, että Toyota on toki näille teille sata kertaa parempi auto.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tuli muuten nyt vasta mieleen Riihimäen Katsuta vs Huttunen -kisasta, että Toyota on toki näille teille sata kertaa parempi auto.
Totta. Mutta tavallaan sitä olisi silti halunnut kuvitella Huttusen olevan sen satayksi kertaa parempi kuljettaja. Toki otanta on aivan liian pieni ja muuttujia aivan liikaa, jotta tuosta mitään sen kummempaa johtopäätöstä saa aikaan. Nyt vaan molemmat ukot WRC:llä viivalle Jyväskylään niin saadaan tarinalle jatkoa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
Totta. Mutta tavallaan sitä olisi silti halunnut kuvitella Huttusen olevan sen satayksi kertaa parempi kuljettaja. Toki otanta on aivan liian pieni ja muuttujia aivan liikaa, jotta tuosta mitään sen kummempaa johtopäätöstä saa aikaan. Nyt vaan molemmat ukot WRC:llä viivalle Jyväskylään niin saadaan tarinalle jatkoa.
Katsuta nyt ainakin ajaa Fiesta R5:lla Jyskälän.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Jos ja kun nuo hyundain kuskit ovat oletuksena noin heikkoja jyskälässä, niin eikös juuri silloin kannattaisi laittaa siihen kolmosautoon Huttunen vaikka isollakin riskillä. "All in".
Katsotaan.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
Jos ja kun nuo hyundain kuskit ovat oletuksena noin heikkoja jyskälässä, niin eikös juuri silloin kannattaisi laittaa siihen kolmosautoon Huttunen vaikka isollakin riskillä. "All in".
Katsotaan.
Näinhän se loogisesti menisi, sitten vielä Neuville ajamaan minkä pääsee ja Sordo varmistamaan edes jotain tallipisteitä. Mikkelsenillä taitaa olla liian kova ulosajorekordi. Tosin yhden norjalaislähteen mukaan Mikkelsen on varma kakkosautoon.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tilanne tallimestaruuskamppailussa on juuri nyt Hyundain kannalta sellainen, että uskoisin Adamon pelaavan Suomessa nähtävän kokoonpanon osalta safety first-taktiikalla. Eli suomeksi sanottuna Hyundai-kolmikko tulee olemaan jonkinmoinen antikliimaksi muodossa Neuville-Mikkelsen-Sordo. Olen tosin mielelläni tämän osalta väärässäkin.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
757
Tilanne tallimestaruuskamppailussa on juuri nyt Hyundain kannalta sellainen, että uskoisin Adamon pelaavan Suomessa nähtävän kokoonpanon osalta safety first-taktiikalla. Eli suomeksi sanottuna Hyundai-kolmikko tulee olemaan jonkinmoinen antikliimaksi muodossa Neuville-Mikkelsen-Sordo. Olen tosin mielelläni tämän osalta väärässäkin.
Nimenomaan tässä on se avain. Jos Toyotan ja Hyundain pisteet olisivat toisinpäin, olisi ymmärrettävämpää laittaa jonkinlainen jokeri kolmanteen autoon ja sitä kautta hakea riskilläkin epätoivoisesti lisäpisteitä. Tallipäälliköt tuppaavat tällaisissa tilanteissa tukeutumaan mieluummin kokemukseen. Oikeastaan lajissa kuin lajissa lasketaan usein kokemuksen varaan tällaisissa johtoasemissa. Siinä saa varsin kyseenalaisen leiman otsaan, jos tuloksena on keskeytys ilman mitään tallipisteitä ja jos samalla toiselle autolle kävisi vielä jokin kommervenkki. Meidän sohvamanagereina on tietenkin helppo huudella, että Kalle ja Huttunen ja vaikka Pietarinenkin ottaisi heti kolmoisvoiton vaikka paskalla Hyundailla :alppu:

Toinen asia, jota mietin on tuo Tidemandin esimerkki Ruotsin rallista. Varmaan jokainen odotti Pontukselta huomattavasti säväyttävämpää menoa tänä vuonna ja lopputulos oli aikamoinen antikliimaksi. Ainoastaan yksi top5 aika ja keskimääräinen ek-sijoitus kunnon pätkillä oli 10,19. Pontus on ollut viime vuosien parhaita WRC2-kuljettajia, joten kuinka paljon jatkossa vastaaville kuljettajille uskalletaan antaa tällaisia näyttöpaikkoja, ilman että kuljettaja tuo rahaa sisään? Kalle lienee ainoa, jolle tällaista tarjottaisiin heti, jos se sopimusteknisesti olisi mahdollista.

Ja todettakoon vielä itsestäänselvyys, että mielellään itsekin näkisin Huttusen Suomessa, mutta yritän tässä tilanteessa mennä enemmänkin tallipäällikön saappaisiin. Tuo Katsuta vs Huttunen ei välttämättä ole paras mittari, jos ei tiedetä millaiset ohjeet Huttuselle on ylipäätään annettu. Tuskin esimerkiksi Hänninen olisi noin hidas ollut, jos ohjeena olisi ollut yrittää ryövätä pisteitä kilpailijoilta ja osat olisivat olleet samat kuin muulla Toyota-kolmikolla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.autosport.com/wrc/news/144178/loeb-wins-home-national-rally-for-hyundai

Täällähän se lukee että Huttunen ei Jyskälässä aja. Huttusta käyttämällä talli saa lisää testipäiviä, koska Huttunen ei ole ajanut valmistajien pisteistä tällä tai viime kaudella. Hännisellä on sama.

Despite Huttunen's win, Hyundai Motorsport director Andrea Adamo has confirmed he won't be driving the Korean squad's third car at Rally Finland in August.

"We use him because he is a guest driver and not a P1 driver," he said.

"Twice now - on separate rallies - he has tested the car and tested parts for us.

"This is what he's doing for us, he's checking the reliability on parts."

As for further news on Hyundai's third car in Finland, Adamo said: "I am like an ostrich at the moment.

"I have my head buried in the sand. Soon I have to take it out and make a decision."
EDIT: Vaikka tässä nyt kävi näin niin haluan vielä perustella edellistä keskustelua: jos Hyundailla on odotusarvona Mikkelsenin ja Sordon kohdalla että tyypit pääsee hädin tuskin kympin sakkiin ja on hitain tehdas-WRC, niin tuskin siinä hirveästi häviää jos laittaa Huttusen ajamaan ja kokeilemaan. Jos kosahtaa, niin sitten jää ne viimeisen sijan tallipisteet saamatta, tai ei edes muutosta tilanteeseen, jossa tallin kolmanneksi hitain kuski ei saa mitään tallipisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3177
Sijainti
JKL
Puolan ERC-Rallissa Huyndai R5:lla seuraavan kerran viivalla...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki
Huttusen osalta mietin vielä, että onko kuitenkin Hyundaille kannattavampaa pitää hänet "vieraskuskina", jotta saa käytettyä ylimääräiset vieraskuskien testipäivien kiintiön? Tämä status siis menee, jos kaveri ajaa merkkimestaruuspisteistä.

Citroenkin palkkaa Camillia testaamaan ja Toyotalla on Hänninen.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Huttusen osalta mietin vielä, että onko kuitenkin Hyundaille kannattavampaa pitää hänet "vieraskuskina", jotta saa käytettyä ylimääräiset vieraskuskien testipäivien kiintiön? Tämä status siis menee, jos kaveri ajaa merkkimestaruuspisteistä.
Takuulla, varsinkin kun ottaa huomioon, että toisena vaakakupissa on ollut juuri Breen, joka nyt lähtökohtaisesti menee Jyväskylän teillä sen mitä Huttunenkin.
 
Ylös