markot
Well-known member
- Liittynyt
- 20.5.2005
- Viestit
- 4351
Vaikka olen ollut JM:n taidoista ja potentttiaalista erimieltä täälläkin palstalla, niin vilpittömät onnittelut tallin ensimmäisestä MM-voitosta!
Kysymys kuluu että onko Tommi se "valmentaja" joka saa kaivettua kaiken potenttiaalin JM:n taidosta esille? Pientä valoa näyttäisi olevan tunnelin päässä, viikonlopun kommentit "keskity ajamiseen ja älä välitä autosta" on täsmälleen sama vinkki jonka Freddy Loix sai muuan Lasse Lammilta Mitsun ensitesteissä talliin tullessa kun Freddyn mielestä auto oli susipaska eikä sopinut hänen tyyliin viedä autoa.
"Takoiko" Tommi JM:n päähän se järjen joka häneltä jossain määrin on puuttunut ja jota olen kritisoinut? Auton loputonta säätöä...!!
Ralleihin testatataan useita päiviä ja joka kerta (VW:n aikaa) säädöt on olleet enemmän tai vähemmän pielessä ensimmäisinä päivinä ja säätöjä ollaan haettu rallin ensimmäiset päivät ja sitten ajaminen on saatu about raiteilleen. Mutta selityksiä on tästä huolimatta riittänyt, kun vauhtia ei ole ollut vika on ollut aina autossa!
Lassen periaatteen mukaan kuskin tulee sopeutua autoon, olosuhteisiin ja kaivaa tästä paketista kaikki kullakin hetkellä mitattavissa oleva potenttiaali esiin. Ei niin päin että auto sopeutuu kuskin jokaiseen oikkuun sekä sään ja olosuhteitten muutoksiin, pidon muutoksiin, tuulen suunnan muutoksiin jos tälle tielle lähdetään auto ei ole koskaan optimaallisissa säädöissä koska autoa säädetään jo ajetun EK:n mukaan ja uuden pätkän olosuhteet on aina eri kuin menneellä, luottoa ei synny eikä vauhtia löydy.
Kysymys kuluu että onko Tommi se "valmentaja" joka saa kaivettua kaiken potenttiaalin JM:n taidosta esille? Pientä valoa näyttäisi olevan tunnelin päässä, viikonlopun kommentit "keskity ajamiseen ja älä välitä autosta" on täsmälleen sama vinkki jonka Freddy Loix sai muuan Lasse Lammilta Mitsun ensitesteissä talliin tullessa kun Freddyn mielestä auto oli susipaska eikä sopinut hänen tyyliin viedä autoa.
"Takoiko" Tommi JM:n päähän se järjen joka häneltä jossain määrin on puuttunut ja jota olen kritisoinut? Auton loputonta säätöä...!!
Ralleihin testatataan useita päiviä ja joka kerta (VW:n aikaa) säädöt on olleet enemmän tai vähemmän pielessä ensimmäisinä päivinä ja säätöjä ollaan haettu rallin ensimmäiset päivät ja sitten ajaminen on saatu about raiteilleen. Mutta selityksiä on tästä huolimatta riittänyt, kun vauhtia ei ole ollut vika on ollut aina autossa!
Lassen periaatteen mukaan kuskin tulee sopeutua autoon, olosuhteisiin ja kaivaa tästä paketista kaikki kullakin hetkellä mitattavissa oleva potenttiaali esiin. Ei niin päin että auto sopeutuu kuskin jokaiseen oikkuun sekä sään ja olosuhteitten muutoksiin, pidon muutoksiin, tuulen suunnan muutoksiin jos tälle tielle lähdetään auto ei ole koskaan optimaallisissa säädöissä koska autoa säädetään jo ajetun EK:n mukaan ja uuden pätkän olosuhteet on aina eri kuin menneellä, luottoa ei synny eikä vauhtia löydy.