Audi_sport_UK
Well-known member
- Liittynyt
- 28.2.2010
- Viestit
- 1754
Oliko tuolla joku pappa Latvalan vanhalla coupe quattrolla mukana, vai oliko muuten vaan saman sävyinen?
Tuo kertoo kyllä siitä että ikävä kyllä Jari-Matin henkiset ominaisuudet ei taida ikinä riittää mestariksi. Kaveri ajoi kuitenkin käytännössä virheettömän huippukauden ja oli kuin uudestisyntynyt, niin jos yksi aika merkityksettömässä paikassa (mestaruusmahdollisuudetkin oli jo menneet tekniseen epäonneen) tullut ulosajo romuttaa taas koko itseluottamuksen niin aika heikoilla kyllä mennään. Niitä ulosajoja kun nyt vaan tulee rallissa, ja niitä tuli viime vuonnakin kaikille, ja Latvala oli yllättäen se joka teki vähiten virheitä. Harmi on että Latvala ei näytä saavan päätänsä koskaan kasaan, koska sehän tiedetään että ajotaidoista se mestaruus ei ole koskaan kiinni ollut eikä tule olemaankaan.https://www.autosport.com/wrc/news/135743/toyota-rules-out-team-orders-to-boost-tanak
Mäkinen ei halua vieläkään nostaa Tänakia ykköskuskiksi eikä käyttää tallimääräyksiä tämän hyväksi. Latvalan sanotaan päässeen yli Argentiinan epäonnistumisesta, mutta silti jutussa mainitaan että Australian power stagen ulosajo oli kova paikka henkisesti.
Tuskin tuolla on enää asian kanssa mitään tekemistä. Eiköhän oikea syy ole vain se, että vauhti ei täysin samalla autolla riitä edes vähää alusta tuota etelänaapurin kaveria vastaan. Silloin aletaan tunnetusti miettimään ja säätämään, ja keskittyminen on täysin muissa asioissa kuin itse ajamisessa.Tuo kertoo kyllä siitä että ikävä kyllä Jari-Matin henkiset ominaisuudet ei taida ikinä riittää mestariksi. Kaveri ajoi kuitenkin käytännössä virheettömän huippukauden ja oli kuin uudestisyntynyt, niin jos yksi aika merkityksettömässä paikassa (mestaruusmahdollisuudetkin oli jo menneet tekniseen epäonneen) tullut ulosajo romuttaa taas koko itseluottamuksen niin aika heikoilla kyllä mennään.
Minä taas näkisin tuon juuri niin päin että silloin kun itseluottamus on kunnossa ja ajaminen rentoa (kuten viime kaudella) niin Latvalalla riittää kyllä vauhti Tänakia vastaan ja melkein ketä tahansa vastaan, mutta kun kasetti ei ole kunnossa niin ajamisesta ei tule oikein mitään, viimeinenkin rentous häviää ja samalla häviää vauhti. Siitä seuraa sitten hirveää yliyrittämistä ja säätämistä ja lopulta näitä tyhmiä ulosajoja.Tuskin tuolla on enää asian kanssa mitään tekemistä. Eiköhän oikea syy ole vain se, että vauhti ei täysin samalla autolla riitä edes vähää alusta tuota etelänaapurin kaveria vastaan. Silloin aletaan tunnetusti miettimään ja säätämään, ja keskittyminen on täysin muissa asioissa kuin itse ajamisessa.
Palaan taas siihen faktaan, että lähes kaikkien kuskien sopimukset ovat päättymässä kauden lopussa. Kuka ties vaikka Neuville ajaa Toyotaa ensi vuonna?Lopun alkua? Latvalan paikalle voi olla halukkaita kun auto on osoittautunut niin nopeaksi. Tidemandin ottaisin heti Latvalan tilalle.
Olisi aika iso pommi, mutta mistä sitä tietää kun pitkästä aikaa on kovaa kilpailua isojen tehdastiimien välillä.Palaan taas siihen faktaan, että lähes kaikkien kuskien sopimukset ovat päättymässä kauden lopussa. Kuka ties vaikka Neuville ajaa Toyotaa ensi vuonna?
Tuli tuosta postauksesta mieleen, että näinköhän Tommi itse on ymmärtänyt lausuntonsa päätyvän mediaan? Poikkeaa niin täysin Tommin aiemmin julkisuudessa vetämästä tiimipäällikön roolista, että olisikohan tuo voitu huolimattomasti esittää jossain pienemmässä porukassa, jossa Mäkinen kuvitteli puhuvansa "privaatisti"? Sehän on ihan eri asia sitten, mitä suljettujen ovien takana puhutaan. Varmasti Mäkinen ei ole käsitellyt Latvalaa (tai Hännistä viime kaudella) yhtä silkkihansikkain tallijohdon sisäisessä kommunikaatiossa kuin julkisuudessa.Motorsportforumin virolainen käyttäjä raportoi virolaisen lehden haastatteluista joissa ensinnäkin Mäkinen kuvaa Latvalan Portugalin keskeytystä Latvalan omaksi virheeksi, pää ei kestänyt ja keskittyminen herpaantui heti kun Tänak keskeytti ja Latvala tajusi että nyt on mahdollisuudet. Latvala itse taas sanoo että auton kehitys on johtanut siihen ettei hän voi enää ajaa samalla tyylillä kuin viime kaudella.
Varmasti pärjäisi, mutta epäilen JM:n olevan niin henkeen ja vereen rallimies, ettei rallicrossit paljon kiinnosta.Pärjäisikö JM rallikrossissa?
Sellainen vuoden 1996 Seppo Harjanne. Tosin Miikka Anttila on jo maailman eniten MM-kisoja startannut kartturi ja Latvalakin kauden lopussa melkein eniten startannut kuski. Herkullinen fakta: jos Latvalan ajot jää tähän kauteen niin jää yhdestä rallista kiinni ettei pääse tilaston kärkeen.Kartturin rooli korostuu Latvalan ollessa kuskina. Jotenkin asia on ratkaistava. Ammatillisesti Anttilan tasoinen, mutta toisenlainen persoona voisi vahvistaa kokonaisuutta.
Timo Rautiainen? Ei vaan, vaikka Rautiainen profiililtaan Latvalan kyytiin kenties sopisikin, niin Anttila lienee Latvala-nimisessä palapelissä niin iso osa, että sen poistamisen aiheuttamaa epätasopainoa olisi mahdotonta enää JM:n aktiivivuosien aikana korjata. Jos elettäisiin vuotta 2012, niin tuota voisi melkein tosissaan ehdottaakin. Ja tarkoitus ei siis ole missään määrin sanoa, että Rautiainen olisi ammatissaan (tai hänen kohdalla ex-ammatissa) millään tavoin parempi kuin Anttila. Ja koko asia on tietysti muutenkin ihan puhtaasti jälkiviisastelua, mutta kartturi on ainoa palanen, mihin Latvalan huippuvuosina ei ole kajottu.Kartturin rooli korostuu Latvalan ollessa kuskina. Jotenkin asia on ratkaistava. Ammatillisesti Anttilan tasoinen, mutta toisenlainen persoona voisi vahvistaa kokonaisuutta.