Jari-Matti Latvala

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3828
Yleensä rikosasioissa syyttäjän tehtävä on riittävällä varmuudella todistaa syytetyn syyllistyneen väitettyyn tekoon. Verottajan kyseessä ollessa asetelma kääntyy toisin päin. Vastaajan on kyettävä aukottomasti todistamaan syyttömyytensä tai kakku napsahtaa. Näin on tässäkin tapauksessa: Verottaja väittää että JML on oleskellut Suomessa riittävässä määrin enemmän kuin mitä on ilmoittanut tai laki sallii ja näin häntä halutaan verottaa rankemman päälle. Todistustaakka ei suinkaan ole verottajalla vaan Latvalalla itsellään. Ja koska tallin toiminnot ovat isolta osin Puuppolassa, niin töidenkin puolesta suomalaiset Toyotan palveluksessa olevat henkilöt joutuvat oleskelemaan aika paljon Suomessa. Likimain kaikki vapaa-aika olisikin sitten syytä viettää jossain muualla jos ei mieli lahjoittaa isoa siivua tuloistaan Verottajalle.
Niin Toyotan vuosilta toki näin.
Tämä on aiemmilta vuosilta.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4576
Sijainti
Salo
Verottajan kanssa kun tekee kaiken by the book ja toiminta on Suomessa, kaikki menee vielä hyvin. Jos vähääkään yrittää kusettaa tai toiminta ei ole Suomessa, joutuu aika äkkiä silmätikuksi. En tiedä, mikä on ollut Latvalan selvitysten laatu, mutta tuntuu että ei ole jätetty vapaa-ajaksi luokiteltavia päiviä yhtään puskuriin. Varmasti olisi ollut Ranskassakin kisoja, missä ulkoiluttaa museoautoja.

Toki ne on asfaltilla, mutta mikään vastaheitto ei ole veromätkyjen arvoinen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Verottajan kanssa kun tekee kaiken by the book ja toiminta on Suomessa, kaikki menee vielä hyvin. Jos vähääkään yrittää kusettaa tai toiminta ei ole Suomessa, joutuu aika äkkiä silmätikuksi. En tiedä, mikä on ollut Latvalan selvitysten laatu, mutta tuntuu että ei ole jätetty vapaa-ajaksi luokiteltavia päiviä yhtään puskuriin. Varmasti olisi ollut Ranskassakin kisoja, missä ulkoiluttaa museoautoja.

Toki ne on asfaltilla, mutta mikään vastaheitto ei ole veromätkyjen arvoinen.
Muutaman vuoden takaisen NHL-työsulun aikana suomalaisten pelaajien oli jokseenkin tarkkaan laskettava voivatko pelata työsulun aikaan Suomessa ja jos voivat, niin kuinka monta päivää jos meinaavat vielä kesälomallakin oleilla Suomessa. En sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä onko suomalainen osan vuodesta töissä Suomessa vai viettämässä vapaa-aikaa jos ja kun pääasiallinen asuinpaikka ja duuni on ulkomailla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Olipa hauska kun Autosport otsikoi tähän duuniin Meeken ja Rally Sport Magazine Paddonin. Mikkelsenin uutisointi olisi ollut kaavan mukaan norjalaisen Parc Ferme -sivuston tehtävä, mutta sen kertoikin Dirtfish, ja itse uskon tähän. Mikkelsen teki jo viime syksynä Pirellille testiä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5604
Muutaman vuoden takaisen NHL-työsulun aikana suomalaisten pelaajien oli jokseenkin tarkkaan laskettava voivatko pelata työsulun aikaan Suomessa ja jos voivat, niin kuinka monta päivää jos meinaavat vielä kesälomallakin oleilla Suomessa. En sitten tiedä onko sillä mitään merkitystä onko suomalainen osan vuodesta töissä Suomessa vai viettämässä vapaa-aikaa jos ja kun pääasiallinen asuinpaikka ja duuni on ulkomailla.
Ei sillä ole mitään väliä kun passin leimoista katsotaan, että oletko ollut Suomessa sen vaaditut 180 tai 181 päivää tai mitä olikaan. Pykälähän menee vielä sillä tavalla hölmösti, että jos lento laskeutuu klo 23:55, niin koko se sama päivä lasketaan Suomessa vietetyksi ajaksi. No en kyllä oikeasti tiedä, että onko se passin leimauksen vai lennon nimellisen saapumisajan mukaan. Sehän olisikin ihan typerintä, että pitäisi katsoa atomikellosta aikaa, että kumman vuorokauden puolella on ollut elektronisessa omatoimi passintarkastuksessa...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3346
Sijainti
Lahti
Aikamoista rimpuloimista. Bosse oli käsittääkseni koko uransa ajan kirjoilla Inkoossa. Ei iskenyt järin vakava köyhyys. Siinä voi tietysti käydä niin, että kun tottuu ajohommissa pyrkimyksiin maksimoida kaikki, niin se voi siirtyä huomaamatta kaikille muillekin elämän osa-alueille. Raskasta semmonen elämä!
 
  • Like
Reaktiot: SJ

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5604
Aikamoista rimpuloimista. Bosse oli käsittääkseni koko uransa ajan kirjoilla Inkoossa. Ei iskenyt järin vakava köyhyys. Siinä voi tietysti käydä niin, että kun tottuu ajohommissa pyrkimyksiin maksimoida kaikki, niin se voi siirtyä huomaamatta kaikille muillekin elämän osa-alueille. Raskasta semmonen elämä!
Ahneushan siinä taustalla on. Massia on kasseittain mutta silti ei voi vähääkään antaa pois, kun ensimmäisenä vuotena pitää jo saada oma suihkukone ja kartano vuoren rinteeltä. Tuhlaaminen tässä on selvästi maksimoitu, jos oikeasti Jari-Matille ei jää käteen enää mitään jälkiverojen suorittamisen jälkeen. (Näin on valittanut lehdessä.)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15860
Sijainti
Tampereen lenkki
Bosse oli käsittääkseni koko uransa ajan kirjoilla Inkoossa.
Ja Esuppi taitaa asua Pieksämäellä. Suninen ja Kalle muuttivat juuri Viroon.

Nyt voidaan kerrata myös, ketkä näistä suomalaisista WRC-kuskeista ovat tai ovat olleet erään suomalaisen Sveitsissä asuvan managerin tallissa ja ketkä eivät.

Sattumaako?
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
205
Ahneushan siinä taustalla on. Massia on kasseittain mutta silti ei voi vähääkään antaa pois, kun ensimmäisenä vuotena pitää jo saada oma suihkukone ja kartano vuoren rinteeltä. Tuhlaaminen tässä on selvästi maksimoitu, jos oikeasti Jari-Matille ei jää käteen enää mitään jälkiverojen suorittamisen jälkeen. (Näin on valittanut lehdessä.)
Ahneudesta tulee mieleen muuan Keke Rosberg, jolle aikoinaan ilmoitettiin, että hänestä oltaisiin tekemässä postimerkkiä (olikohan jopa ensimmäinen suomalainen moottoriurheilija). Keke kysyi, että paljonko siitä saa rahaa. Kuullessaan, että ei siitä mitään rahaa saa, vaan kyseessä on kunnianosoituksen tapainen juttu niin loppui Keken kiinnostus koko postimerkkiasiaan ja kieltäytyi kunniasta.
"Minusta Posti on liikeyritys, ja jos se haluaa minun pärställäni myydä postimerkkejä, se maksaa Postille rahaa."
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Nyt voidaan kerrata myös, ketkä näistä suomalaisista WRC-kuskeista ovat tai ovat olleet erään suomalaisen Sveitsissä asuvan managerin tallissa ja ketkä eivät.

Sattumaako?
Tuskinpa. Eikä siinä, en minä ketään tällaisen järjestelyn pohjalta lähde sen enempää moittimaan kuin kehumaankaan. Mutta sitä jaksan hämmästellä, että Latvalan tapauksessa - mitä tulee tähän verottajan kanssa painimiseen - on käynyt* niin kuin on käynyt. Tällä kyseisellä managerilla, johon ylläkin viitataan, on nimittäin takuulla tarjota urheilijoilleen riittävän pätevää apua myös verosuunnittelun suhteen. Asiaa yksityiskohtaisemmin tuntematta, mutta ei voi välttyä ajatukselta, että tällaisiin neuvoihin/ohjeisiin ei ole suhtauduttu ihan asian vaatimalla vakavuudella.

*asian käsittely on vielä toki kesken
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ahneudesta tulee mieleen muuan Keke Rosberg, jolle aikoinaan ilmoitettiin, että hänestä oltaisiin tekemässä postimerkkiä (olikohan jopa ensimmäinen suomalainen moottoriurheilija). Keke kysyi, että paljonko siitä saa rahaa. Kuullessaan, että ei siitä mitään rahaa saa, vaan kyseessä on kunnianosoituksen tapainen juttu niin loppui Keken kiinnostus koko postimerkkiasiaan ja kieltäytyi kunniasta.
"Minusta Posti on liikeyritys, ja jos se haluaa minun pärställäni myydä postimerkkejä, se maksaa Postille rahaa."
Mitä Kekeen tulee, niin tässä täytyy myös ymmärtää konteksti, eikä vetää heti ahneus-korttia hihasta. Keke sai aikanaan niin luokatonta kohtelua sekä suomalaismedialta, että Suomen valtiolta yleensäkin, etten lainkaan ihmettele, jos suhtautuminen valtio-omisteiseen Postilaitokseen on ollut yllämainitun kaltaista.

Kääntöpuolella on hyvä muistaa, että Keke teki ja antoi takaisin paljon, mitä tässä katsannossa ei olisi tarvinnut tehdä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3346
Sijainti
Lahti
Ei minuakaan kiinnosta ottaa ketään erikseen ja yksityisesti tarkasteltavaksi. Jokainen tekee omat päätöksensä ja niiden viisaus on sitten jokaisen myös osattava aikanaan punnita. Kuka mitäkin arvostaa jne jne. Jotenkin tulee kuitenkin iän myötä funtsittua kaikenlaista. Kuten nyt juurikin tuota, että onko tosiaan "ihan pakko" yrittää maksimoida kaikki mitä tekee? Luin kerran sellaisen tieteellisen tutkimuksen, jossa selvitettiin minkälaiset ostajat olivat tyytyväisimpiä ostamaansa tuotteeseen. Ryhmiä oli kolme. 1. Ne, jotka tutkivat piiruntarkkaan tuotteen kaikki ominaisuudet, plussat ja miinukset aina pienintä yksityiskohtaa myöten. 2. Ne, jotka eivät funtsineet yhtään sen enempää, vaan ostivat mitä heille satuttiin tarjoamaan. 3. Ne, jotka käyttivät jonkun verran aikaa l. kohtuullisesti, löysivät ns. riittävän hyvän vaihtoehdon ja hankkivat sen. Myöhemmissä kyselyissä kävi ilmi, että kolmanteen ryhmään kuuluneet kuluttajat olivat keskimäärin kahteen muuhun ryhmään verrattuna kaikkein tyytyväisimpiä hankintaansa. Jotenkin tuo tutkimus ja sen tulokset korreloivat myös tähän keskustelun alla olevaan aiheeseen. Joku voi tietysti viisaana kysyä, että "no paljonko on kohtuullisesti, mikä riittää!?". Kuten sanottu, se on jokaisen itse osattava ja uskallettava punnita.
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
205
Mitä Kekeen tulee, niin tässä täytyy myös ymmärtää konteksti, eikä vetää heti ahneus-korttia hihasta. Keke sai aikanaan niin luokatonta kohtelua sekä suomalaismedialta, että Suomen valtiolta yleensäkin, etten lainkaan ihmettele, jos suhtautuminen valtio-omisteiseen Postilaitokseen on ollut yllämainitun kaltaista.

Kääntöpuolella on hyvä muistaa, että Keke teki ja antoi takaisin paljon, mitä tässä katsannossa ei olisi tarvinnut tehdä.
Varmasti näin, sitä en kiistä. Moottoriurheilua ja moottoriurheilijaa ei noihin aikoihin pidetty kovin suuressa arvossa, eikä bisneksen ja urheilun yhdistämistä. Keke oli siinäkin suhteessa uudisraivaaja ja oman tiensä kulkija. Taisi myös sanoa jotenkin niin, että käy lenkillä vain siksi, koska siitä maksetaan hänelle. Ehkä juuri tuon ajatusmaailman ja asenteen vuoksi saavuttikin sen mihin on päässyt.
Postimerkkiasiahan saattoi olla Keken näpäytys takaisin päin. Ja tottahan sekin on ettei Keke olisi hyötynyt siitä taloudellisesti toisin kuin postimerkkiä myyvä taho.

Tarkennetaan vielä sen verran, että postimerkkijuttu taitaa sijoittua johonkin 90-luvun puolen välin paikkeille. Eli Keken aktiiviuran jälkeiseen aikaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5604
Ahneudesta tulee mieleen muuan Keke Rosberg, jolle aikoinaan ilmoitettiin, että hänestä oltaisiin tekemässä postimerkkiä (olikohan jopa ensimmäinen suomalainen moottoriurheilija). Keke kysyi, että paljonko siitä saa rahaa. Kuullessaan, että ei siitä mitään rahaa saa, vaan kyseessä on kunnianosoituksen tapainen juttu niin loppui Keken kiinnostus koko postimerkkiasiaan ja kieltäytyi kunniasta.
"Minusta Posti on liikeyritys, ja jos se haluaa minun pärställäni myydä postimerkkejä, se maksaa Postille rahaa."
No minä en kyllä osaa tässä nähdä ahneutta. Faktahan on se, että Posti tekee postimerkkejä ansaintatarkoituksessa. Vaikka niillä voikin myöhemmin kuitata kirjepostin kantomaksun, niin kyllä mikahäkkisiä myytiin luultavasti isot määrät suoraan keräilijöiden mappeihin. Minä lasken kaikenlaisen fanikrääsän myymisen keskinkertaisten ihmisten kusettamiseksi ja vielä suurempi se kusetus on silloin, jos itse fanituksen kohdekin jätetään puille paljaille.
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
205
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006631673.htmlVeitola kysyy, saiko Torppa koskaan vastausta pettämisen syihin.

– Hänellä oli niin kuulemma niin kovat paineet sen rallin suhteen. Aina kun leppä heilahti niin piti löytää joku nainen, Torppa kertoo näkemyksensä.

Olikohan tuo syy vai seuraus sille, että leppä heilahti melko usein ja kaadon jälkeen piti tehdä kaato 🤔
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006631673.htmlVeitola kysyy, saiko Torppa koskaan vastausta pettämisen syihin.

– Hänellä oli niin kuulemma niin kovat paineet sen rallin suhteen. Aina kun leppä heilahti niin piti löytää joku nainen, Torppa kertoo näkemyksensä.

Olikohan tuo syy vai seuraus sille, että leppä heilahti melko usein ja kaadon jälkeen piti tehdä kaato 🤔
Vain Veitolan tapainen "intersektionaalinen feministi" voi ottaa Torpan puheet tosissaan. Totuus taitaa olla hieman toisenlainen....
 
Ylös