Tommi Mäkinen sanoi mm. 2017 kaudella:
"– Se, että me (Toyota) olemme heti debyyttikaudella pystyneet olemaan näin kilpailukykyisiä, on suurimmaksi osaksi Jari-Matin ansiota."
Noin itsekin asian näin niissä Palsankylän talvitesteissä. Auto ei mennyt ensimmäisissä asfaltti/soratesteissä mihinkään kun itse hidalgo Mäkinen sillä pumppaili. J-M toi kehitykseen sen viimeisen tietotaidon vuosien kokemuksellaan muista talleista. Palsankylässä auto meni lumella jo todella hienosti, täällä ilkuttiin kun sanoin podiumin olevan mahdollisen. Se tuli heti Monte Carlossa ja Ruotsista voitto.
Nyt Mäkinen sanoo, että J-M on nähnyt homman vaan tuulilasin toiselta puolelta ja hommiin pitää tutustua toisesta näkökulmasta.
Niinhän hän itsekin oli nähnyt asiat lähinnä tuulilasin sisäpuolelta aloittaessaan Toyotan tiimin rakentamisen. Toki Subaruja ehti rakennella pienemmässä mittakaavassa, mutta onhan Latvalallakin Historic -pajansa.
Jostain se on aloitettava oli työ mikä tahansa, en epäile hetkeäkään etteikö JM pärjäisi hommassaan. Johtamiskokemusta ei juuri ole, mutta tallissa on kullekin osa-alueelle johtaja, josta vastaavat. Fowler tekninen ja suunnittelupuoli, Lindströmillä urheilullisen puolen langat käsissä ja japanilaiset vastaavat tallin rekrytoinnista. Japanin pääjohto halusi tallin keulakuvaksi Latvalasta tunnetut kasvot median suuntaan jonka kaikki tuntevat rallimaailmassa. Teknisestä puolesta JM:llä on valtava kokemus. Koko paletin johtamisen varmasti oppii, oppihan tuon Lindströmin Kaitsukin lähes nollista.
Onnea Jari-Matille uuteen tehtävään. tuntien palavan intohimon ralliin, nyt on näköalapaikka ja mahdollisuus myös osaltaan vaikuttaa mihin suuntaan ralli lajina menee uuden tekniikan myötä.