Jerezin testit

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kylläpäs nuo ajat heittää näköjään suht huimasti vielä? Eihän Williamsilla siis ajettu lähellekkään mitään huippu-aikoja, eikä McLareni jäänyt kovinkaan paljon noista ajoista!

Eipä noiden tulosten perusteella voi snoa mistään mitään!?

Se vaan ihmetyttää että tuota helkkarin Pulkkista edes päästetään telkkariin? :mad:

Se lisäks että se puhuu ja kertoo mitä sattuu, niin maikkarilla muutenkin uutisten taso alkaa v*tuttaa! Kaksoisköli sitä ja tätä, plaah!!! :mad:

Ja ettei tuossa vielä kaikki, niin TS:n mukaan Kimi ei ajanut iltapäivällä, koska McLarenin äijät korjaili sen penkkiä ja muokkasivat ohjaamoa! Maikkarin mukaan iltapäivällä ei ajettu moottori ja luotettavuus ongelmien takia!?

Kumpikohan noistakin nyt pitää paikkansa??? On aika suuri ero noilla uutisilla, prkl! Että vituttaa!!!

Ja sitten vielä tämäkin:
formulastara:
E. Tuhero:
Ilmeisesti Mäkki ajaa edelleen vanhanmallisella takasiivellä?

Voi ziisus että toi määritelty takakatteen korkeus pilaa näiden uusien autojen sivuprofiilin täysin. Muuten niin matalat sivuponttoonit ym. ja sit tollanen suorastaan mainostaulutyyppinen korkea lippa moottorin yläpuolella, naurettavaa. Että syö miestä taas :mad: :mad: :mad:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Itsekkin ihmettelin tuota Pulkkisen "uutisointia" aiheesta. Muutenkin juttu oli sellainen, että sen sisältö oli taidettu tilata ennemminkin Maikkarin mainosmyyntiosastolta...
 

Vanha kettu

Banned
Liittynyt
26.11.2003
Viestit
88
Sijainti
koti
McLarenin uusi auto taitaa olla tämäkin keskeneräinen. Saatanan tunarit eivät osaa tehdä mitään? Kyllä pitäisi olla odotettavissa, että jo tässä vaiheessa pyöritään siellä testeissä ihan kärkiporukoissa, jos mielii taistella ensi kauden mestaruudesta!

Onneksi heillä on Kimi, joka pystyy tiukoissakin tilanteissa ajamaan aivan toisella tasolla kuin mihin kaiken järjen mukaan pitäisi olla mahdollisuuksia, mutta ei se kuitenkaan mestaruuteen riitä. wink
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Voi herttilei sentään. Hirvittävä poru muutamilla HETI, kun McLaren ei ole testiliuskojen kärjessä! :D Tähän asti siellä ollaan oltu kokoajan ja sillloin on ajettu paria sekunttia kovempia aikoja. Testit ovat testejä, eivätkä ne kerro yhtään mitään. Testeissä tehdään niin paljon erilaisia asioita, että ajat voivat heitellä vaikka kuinka paljon. Se, että tehdään kärkiaika/ennätys on korkeintaan hyvä merkki, eikä välttämättä sitäkään, kuten kaudella 2002 saatiin karvaasti huomata.

Tottakai minäkin innostun, kun testeissä menee hyvin, mutta en todellakaan ole haukkumassa tallia paskaksi tai hyppimässä järkytyksestä seinille, kun välillä ollaan testiajoissa huonommilla sijoilla.

Mistä edes tiedämme, onko McLaren kokeillut tarkoituksella rasittaa uuden auton tiettyjä osia nähdäkseen paljonko ne kestävät? Hajosihan Ferrarikin ennen kautta 2002 testeissä usemman kerran, mutta koko kaudella ei sitten kertaakaan. Tai Schumin auto anyway. wink

On aivan turhaa vauhkoilla yhdestä vaisummasta testirupeamasta, kun tähän saakka on kaikki mennyt loistavasti. Itse uskon uuteen MP4-19 tykkiin kuin vuoreen ja siihen, että sen vauhti ja luotettavuus kasvaa tästä vielä hurjasti lisää ja Kimi nappaa sillä ekan mestaruuteensa!
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Williamsin, Ferrarin ja Renaultin puristuksessa voi se toinenkin voitto olla Kimillä tiukassa. :D :D :D
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mistä hemmetistä noi erilaiset ajat oikein on vedetty? Itse jo ihmettelin, että miten muka Gene vetäisi ihan Dela Rosan rataennätyksen peesiin vanhalla Williamsilla. Olisikohan se Kiminkin "haamuaika" sitten samaa sarjaa näiden muiden epärealististen aikojen kanssa?

Kumma, että edellisissä testeissä Mclaren sai melkein kisamitan vedetyksi ilman ongelmia ja Dela Rosa veteli "varman päälle" hhuiman rataenkan. Nyt on asialla paremmat miehet ja, mutta ajat ovat heikkoja ja autotkaan eivät pysy kasassa. Kumma homma.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Asialla on talli nimeltä McLaren. Kuukausi sitten oli mainoskampanja ajot ja nyt katsotaan sitten totuutta silmiin.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
MaranelloRed:
Asialla on talli nimeltä McLaren. Kuukausi sitten oli mainoskampanja ajot ja nyt katsotaan sitten totuutta silmiin.
KORJAUS: Vasta Australiassa katsotaan totuutta silmiin. :p
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Karpow:
Voi herttilei sentään. Hirvittävä poru muutamilla HETI, kun McLaren ei ole testiliuskojen kärjessä! :D Tähän asti siellä ollaan oltu kokoajan ja sillloin on ajettu paria sekunttia kovempia aikoja. Testit ovat testejä, eivätkä ne kerro yhtään mitään. Testeissä tehdään niin paljon erilaisia asioita, että ajat voivat heitellä vaikka kuinka paljon. Se, että tehdään kärkiaika/ennätys on korkeintaan hyvä merkki, eikä välttämättä sitäkään, kuten kaudella 2002 saatiin karvaasti huomata.

Tottakai minäkin innostun, kun testeissä menee hyvin, mutta en todellakaan ole haukkumassa tallia paskaksi tai hyppimässä järkytyksestä seinille, kun välillä ollaan testiajoissa huonommilla sijoilla.

Mistä edes tiedämme, onko McLaren kokeillut tarkoituksella rasittaa uuden auton tiettyjä osia nähdäkseen paljonko ne kestävät? Hajosihan Ferrarikin ennen kautta 2002 testeissä usemman kerran, mutta koko kaudella ei sitten kertaakaan. Tai Schumin auto anyway. wink

On aivan turhaa vauhkoilla yhdestä vaisummasta testirupeamasta, kun tähän saakka on kaikki mennyt loistavasti. Itse uskon uuteen MP4-19 tykkiin kuin vuoreen ja siihen, että sen vauhti ja luotettavuus kasvaa tästä vielä hurjasti lisää ja Kimi nappaa sillä ekan mestaruuteensa!
Aivan puhut täyttä ASIAA Karpow!!! Minäkin olen ihmetellyt sitä ihme porua ja kohua tällä palstalla kun McLaren ei ole kärjessä
testeissä...williamssi on noiden kahden päivän testiaikoijen perusteella julkistettu jo tällä palstalla 2004 mestariksi, joka on AIVAN naurettavaa. Tällä palstalla kukaan ei edes pysty sanomaan oliko McLarenin tankki täysi ja oliko Williamssin tanki miltei tyhjä eilisissä testeissä!
 

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Pientä selvitystä Räikkösen vähiin kierroksiin..ja kenties vaisuun aikaan?!?!?
Ahdasta on näköjään ohjaamossa.

Cockpit trouble hinders McLaren
First Wurz, now DC and Kimi struggle with cockpit confines


De la Rosa has reported no trouble fitting in the MP4-19


McLaren drivers David Coulthard and Kimi Raikkonen are having trouble fitting comfortably in the team's new MP4-19, sources close to the team have told AUTOSPORT.

Raikkonen tested the car for the first time at Jerez yesterday (Friday), but he only completed 32 laps because of hip and rib-cage pain caused by the tight confines of the MP4-19s cockpit. Coulthard has also suffered bruising after testing the car.

After testing the machine yesterday, Raikkonen said that "problems with the car" prevented him from doing more running.

McLaren is in the process of rebuilding Raikkonen's seat, and are hopeful that this will solve the problem.

Alex Wurz, McLaren's designated third driver, was forced to cut short his test programme in the new car because he could not fit in it comfortably. The team's second test driver, Pedro de la Rosa, conducted the bulk of the work on the new machine before Christmas.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
f1-katsoja:
Pientä selvitystä Räikkösen vähiin kierroksiin..ja kenties vaisuun aikaan?!?!?
Ahdasta on näköjään ohjaamossa.

Cockpit trouble hinders McLaren
First Wurz, now DC and Kimi struggle with cockpit confines


De la Rosa has reported no trouble fitting in the MP4-19


McLaren drivers David Coulthard and Kimi Raikkonen are having trouble fitting comfortably in the team's new MP4-19, sources close to the team have told AUTOSPORT.

Raikkonen tested the car for the first time at Jerez yesterday (Friday), but he only completed 32 laps because of hip and rib-cage pain caused by the tight confines of the MP4-19s cockpit. Coulthard has also suffered bruising after testing the car.

After testing the machine yesterday, Raikkonen said that "problems with the car" prevented him from doing more running.

McLaren is in the process of rebuilding Raikkonen's seat, and are hopeful that this will solve the problem.

Alex Wurz, McLaren's designated third driver, was forced to cut short his test programme in the new car because he could not fit in it comfortably. The team's second test driver, Pedro de la Rosa, conducted the bulk of the work on the new machine before Christmas.
Uus mäkki näyttää olevan aivan äärimmäisyyksiin viety auto. Runko meni just ja just läpi testeistä ja kuski tuskin mahtuu sisään. Auto näyttää olevan joltain osilta suhteellisen epäluotettava eli osien kehittäminen on viety äärimmäisyyksiin.. Konekkaan ei kestä ihan täyttä kisa mittaa.. Pitää sanoa, että näyttää todella hyvältä ensi kauden alkua silmällä pitäen. Koska viime vuosina parhaimmat autot eivät ole kestäneet testeissä. Muunmuassa 98-99 McLarenit ja 2002 Ferrari.
 

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
Uus mäkki näyttää olevan aivan äärimmäisyyksiin viety auto. Runko meni just ja just läpi testeistä ja kuski tuskin mahtuu sisään. Auto näyttää olevan joltain osilta suhteellisen epäluotettava eli osien kehittäminen on viety äärimmäisyyksiin.. Konekkaan ei kestä ihan täyttä kisa mittaa.. Pitää sanoa, että näyttää todella hyvältä ensi kauden alkua silmällä pitäen. Koska viime vuosina parhaimmat autot eivät ole kestäneet testeissä. Muunmuassa 98-99 McLarenit ja 2002 Ferrari.
Luulenpa että olet oikeassa ja myös toivon näin olevan. Täytyy sanoa että mielenkiintoinen on tilanne ykkösissä vaikka yhtään kisaa ei ole ajettu :cool: . Tämä lause "Uus mäkki näyttää olevan aivan äärimmäisyyksiin viety auto." lämmittää kyllä mieltä ihan tolkuttomasti :D ja näinhän mäkiltä ollaan kommentoitukin uutta autoa.
Kunhan vaan ei uusi auto ole niin radikaali että tulee kauden 2002 uusinta... Mitä näihin testi aikoihin tulee niin niistä nyt on ihan turha tehdä kovin pitkällisiä johtopäätöksiä. Luulen että mäkillä ollaan testattu joitain uusia osia ja luotettavuutta. Sehän on vaan hyvä että ongelmat tulee ilmi nyt kun ne ehditään vielä korjata.
Sanoisin että Ferrarilla tulee vielä kiire saada uusi auto luotettavaksi, vaikka luotettavuus ei kyllä Ferrarilla ole ongelma ollutkaan aikoihin. Tosin samaa ei kyllä voi sanoa BAR:sta heillä aikaa on vielä vähemmän, noh ehkä he ovat testanneet siinä protossaan niin paljon uuden auton osia ettei yllätyksiä pitäisi tulla doubtful .
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Jerez - 10/01/2004

1. R. Schumacher - Williams-BMW FW26 - 1'16"359 - 82 tours
2. D. Coulthard - McLaren-Mercedes MP4/19 - 1'17"074 - 104 tours
3. T. Sato - BAR-Honda 005/B - 1'17"945 - 103 tours
4. K. Raikkonen - McLaren-Mercedes MP4/19 - 1'18"054 - 87 tours
5. M. Gene - Williams-BMW FW25B - 1'18"175 - 93 tours
6. F. Massa - Ferrari F2003-GA - 1'18"681 - 62 tours
7. A. Davidson - BAR-Honda 005/B - 1'18"830 - 95 tours
8. L. Badoer - Ferrari F2003-GA - 1'18"841 - 79 tours
Lähde: F1-Live

<small>[ 10-01-2004, 19:17: Message edited by: Faustus ]</small>
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Täälläkin on havaittavissa pientä kinastelua siitä paljonko nuo testeissä ajetut nopeimmat kierrokset kertovat autojen välisistä todellisista eroista.

Nopein kierros kerttoo jotain, mutta ehkäpä vielä paremman kuvan saisi jos näkisi kaikki ajetut kierrosajat. Tietääkö joku julkaistaanko sellaista tietoa jossain?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Aika luotettavalta vaikuttaa uus mäkki.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Milläs tiimillä se Jerezin nopein aika onkaan? :rolleyes: Ja uusi siipikin on vielä tulossa? :rolleyes:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
belated:
Milläs tiimillä se Jerezin nopein aika onkaan? :rolleyes: Ja uusi siipikin on vielä tulossa? :rolleyes:
Hmm.. jos tarkoitat tuolla mäkkiä, niin uusi siipi "pitäisi" olla vanhaa huonompi.. ei parempi. Monimutkaisia juttuja, kenties "huonompi" siipi on kuitenkin uudessa autossa parempi kuin vanha "parempi" siipi...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
E. Tuhero:
belated:
Milläs tiimillä se Jerezin nopein aika onkaan? :rolleyes: Ja uusi siipikin on vielä tulossa? :rolleyes:
Hmm.. jos tarkoitat tuolla mäkkiä, niin uusi siipi "pitäisi" olla vanhaa huonompi.. ei parempi. Monimutkaisia juttuja, kenties "huonompi" siipi on kuitenkin uudessa autossa parempi kuin vanha "parempi" siipi...
Niin ja näyttää siltä, että mäkki ois ajanut pienillä siivillä noita testejä, siis liian pienillä.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
oldez:
E. Tuhero:
belated:
Milläs tiimillä se Jerezin nopein aika onkaan? :rolleyes: Ja uusi siipikin on vielä tulossa? :rolleyes:
Hmm.. jos tarkoitat tuolla mäkkiä, niin uusi siipi "pitäisi" olla vanhaa huonompi.. ei parempi. Monimutkaisia juttuja, kenties "huonompi" siipi on kuitenkin uudessa autossa parempi kuin vanha "parempi" siipi...
Niin ja näyttää siltä, että mäkki ois ajanut pienillä siivillä noita testejä, siis liian pienillä.
ja williamssi on varmaan tarkasti punnittu joka jakson alussa. no joo, ironiahan on kielletty tällä palstalla anyway. mutta seriously.. de la Ruusun aika on edelleen nopein Jerezissä. testit testeinä. shalom.

onko muuten missään mahdollisuutta nähdä kuinka pitkiä jaksoja kukin kuljettaja ajaa kerrallaan testeissä? ei kokonaismäärää, vaan se määrä paljo menee aina yhdellä tankilla/renkailla.
 
Ylös