Jordan EJ-14

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Misa1 sanoi:
Ja nuo ponttoonien ihmeellisen "irtonaiset" siivet näyttää siltä etteivät paikallaan pysy kuin muutaman kierroksen![/B][/QUOTE]
Hyvin ne ovat aikaisemmissa Jordaneissa paikallaan pysyneet. Ja mitä tuohon tuulitunneliin tulee, niin eiköhän autoa ole nimen omaan siellä hiottu, kun talli tuossa muutama vuosi sitten uuden tunnelinkin rakensi... Eli kyllä Jordan on käyttänyt tässä autossaan varmasti enemmän tuulitunnelia kuin esimerkiksi Sauber, jolla ei ole tähän asti omaa tunnelia ollut, vaan on joutunut ostamaan kallista aikaa muualta.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kyllä se on sillä tavalla, että Hillin ja Frentzenin ajamia tuhkimotarinoita kausilla 98 ja 99 tuskin enää koskaan nähdään Jordanilta. Jordanin talous on täysin kuralla ja se näkyy suoraan uusissa autoissa, jotka ovat auttamattomasti vanhanaikaisen näköisiä koslia. Eihän siitä kovin kauaa ole, kun Jordan oli täysin vararikon partaalla.

Veikkaan, että Jordan taistelee alkavalla kaudella lähinnä Minardin kanssa. Sitähän se taisi tehdä jo edellisellä kaudella vaikka se yksi (tuuri) voitto tulikin. Sekin vielä jälkikäteen. En vain oikein muista kovin tarkkaan... Sen verran vähän Jordaneita näkyi TV-ruudussa Ennen Brasiliaa ja sen jälkeen... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
vermula sanoi:
Eddie Jordanin mukaan auto on ottanut aerodynamiikassa isomman askeleen eteenpäin kuin koskaan aiemmin. Saas nähdä.
Milläköhän ne mittaavat tuotakin asiaa ? Ainahan noi autot ovat viime vuotisia parempia aerodynamiikaltaan, moottori väännöltään yms. yms. :)
Ei vakuuta kuitenkaan tuo pörriäinen (olisin kaivannut ampiaista tms. keulaan ;)). Näyttää raskastekoiselta mun mielestä tuo Jordan. No, eiköhän sillä hätyytellä päätä...häntäpäätä

Luulenpa että näemme vielä Josin Jordanin ratissa. Trust tuskin muuten olisi mukana siinä. Pakko Eddien hyväksyä Trustin vaatimukset jos parempaa ei ole näköpiirissä. Parempi se kuin ei mitään.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Karpow sanoi:
Jordanin talous on täysin kuralla ja se näkyy suoraan uusissa autoissa, jotka ovat auttamattomasti vanhanaikaisen näköisiä koslia.
Enpä nyt sanoisi, että tallin käytössä olevat rahavarannot peilautuisivat ihan noin suoraan auton ulkonäköön. Olihan Arrowsinkin viimeinen auto varsin vallankumouksellinen härpäke, vaikka rahat loppuivat kesken kauden.
the flying finn sanoi:
Milläköhän ne mittaavat tuotakin asiaa ?
No aerodynamiikan tasoa voisi varmaan mitata vaikka dragin ja downforcen suhteella. Ja jos suhde on parantunut enemmän kuin koskaan ennen, on auto aerodynaamisesti ottanut suuremman harppauksen kuin aikaisemmat mallit. Tuohan ei toki kerro läheskään kaikkea autosta, eikä edes sen aerodynaamisista ominaisuuksista.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Aikalailla perusformulan näköinen, saattaa olla sellainen auto että toimii toisilla radoilla kohtuullisesti ja toisilla ei. Väritys on ihan style mielstäni... Tosin sitä pörriäisteemaa hieman kaipailen minäkin. Jordanille toivoisi kyllä parempaa menestystä, mitä tässä viime kausina on nähty...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tuosta downforcesta sen verran, että MP4-17A autossa oli sitä downforcea niin paljon että Arrows puhalsi suoralla ohi.:D

17D autossa olikin sitten jo moottori joka jaksoi sitä koslaa työntää.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ja mitähän ihmeellistä tuossa kuvassa pitäisi muka näkyä?

Ei kovin ajankohtaista enää, mutta ITV:n sivulta voi lueskella pääsuunnittelija John McQuilliamin tarinoita auton rakentumisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere


On muuten kuulkaas melekosen nätti tuo Jordanin keula, ku siinä on tommonen hassun hauska levennys tuossa noin kauniisti. Nii ja etusiiven päätylevyt näyttäisi kaartuvan aika voimakkaasti sisäänpäin takareunastaan.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Rusina sanoi:
Jordanin "takaheijastin" on kopioitu Ferrarista ??!?!?!
No oijoi !! Siis miten se on mahdollista??!! Kuinka joku voi kopioida (noin mitättömän) asian joltain toiselta tallilta !?!?!?
Kyllä nyt on jo aikoihin eletty kun toisilta jo kopioidaan ideoita.. huhuh

;)

*nyt tosissaan* Siis mitä ihmeellistä tossa ny sitte on? Ei se nyt niin iso juttu ole ... :eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki




Ei noissa kyllä ole juuri mitään samaa?

Siinä on takavalo, ripustukset ja auton takasiipi sekä muuta sälää!

Yhtä paljon samaa kuin Ladan ja Mersun takaosassa!?

:eek!:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
On mielestäni aika kohtuutonta arvioida auton nopeutta ulkonäön perusteella. Kyllä se sitten melbournessa nähdään.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Jordanin parhaat ajat taitavat olla takanapäin! En nyt perusta mielipidettäni auton ulkonäköön!:D

Mike Gascone suunnitteli tallille hyviä autoja ja Mugen-Honda oli kohtuu hyvä mylly, parempi kuin tehdas Honda!:D :rolleyes:

Hill ja Frenzen saivat olla mukana Jordanin loiston päivinä. Nyt talli on menettänyt tärkeitä rahoittajia, uskottavan moottorin toimittajan ja paljon teknistä henkilökuntaa.

Ei ruusuiselta näytä alkavakaan kausi!
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Muuten on suunta ollut alaspäin, mutta mikä jordan tosiaan saa(ostaa) samat moottorit kuin Jaguar niin ei moottoritilanne välttämättä kovin huono ole.

Mutta rahoitus, auto, renkaat ja kuskit on vuosi vuodelta huonommassa jamassa...
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
patriot sanoi:
Mike Gascone suunnitteli tallille hyviä autoja
Hmm... Gascoyne tuli talliin käsittääkseni vuonna 98 pääsuunnittelijaksi, nimitettiin 99 tekniseksi johtajaksi ja lähti vuoden 0 lopussa, eli ei Mike kovin montaa Jordania ehtinyt suunnittelemaan. J199 on toki paras Jordan koskaan (ainakin tilastollisesti), mutta EJ10 olikin jo iso pudotus, eikä EJ11 paljon parempi ollut. Kyllä mä pistäisin Jordanin takavuosien menestyksen ennemmin Gary Andersonin piikkiin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Otto Hokkanen sanoi:
Ja mitähän ihmeellistä tuossa kuvassa pitäisi muka näkyä?
Hirvee kiekko alemman takasiiven edessä keskellä ilmavirtaa :doubtful:
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
taitaa silmät siristää liiasta koneen äärestä istumisesta.
Se "kiekko" on kyllä takasiiven etupuolella, on osa moottorikatetta :)

Mutta on edelleen melkoinen ryhävalas ihme siipihärpäkkeineen ja vanhanaikaisine ilmanottoaukkoineen, ei siitä pääse mihinkään. Jos ei muodoilla voiteta kisoja niin ei kyllä tälläkään.

Kuinkahan monta vuotta Jordan rimpuilee F1:ssä, Ecclestone ei ainakaan tykkää hyvää kun kitumassa olevat tallit jatkavat. Autosportissa olikin jotain juttua tähän liittyen...
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
Joo, ei nähdä Josia F1:ssä tänä vuonna. Vaikka Jordanin kanssa käytiin keskusteluja viimeiseen asti Trustin tarrat autossa kiinni, on se mahdollisuus nyt viimeistään lopullisesti ohi.

BBC:n mukaan toinen paikka olisi menossa Italian Giogio Pantanolle.
 
Ylös