Joulukinkun valmistelu- ja paisto- ynnä syöntitoijck 2014

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
H-hetki lähestyy siinä määrin lyhyellä aikajänteellä, että ainakin meidän pakastekinkkupellejen on ollut jo syytä aloittaa pääruoan esivalmistelut, jotta uuniin ei päädy 7 kilon pala jäistä kannikkaa. Potilas asetettu perjantaina viileään ympäristöön sulattelemaan itseään.

Potilas:

Kuvaus: Suomalainen viljaporsas luineen, verkossa.
Paino: 7,065 kg
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
En ole valmistellut, paistanut tai syönyt joulukinkkua 2014.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Söin siipaleen kinkkua joululounaalla. Kiintiö täynnä.
Minun piti käydä päättyvällä viikolla, kele, 3olme kertaa joululounaalla. Yhteistyökumppanit syötti lanttulooraa ja kinkkua niin että tietää syöneensä.
Alkaa olla siis laatikot ja kinkut jo omalta osaltanikin melko pitkälti maisteltu. Vaan aattonahan tuon näkee kuinka vielä uppoaa.

Syömäporukassa on kuitenkin pari vintiötä ja vaimo sekä 3 lasten isovanhempaa ja yksi eno, joten yhden hahmon kinkunmaistohistorian varaan ei voi oikein koko joulun viettoa täällä perustaa.
Kaikki valmistellaan ja laitetaan kuten ennenkin, riippumatta siitä onko pöljä jo puolikylläinen vai ei.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Tänään haettu natsisiwasta 3kg pikkukinkku jääkaappiin sulamaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Huomenna pitäisi hakea tilattu kniikku sulailemaan. Toki sitä ennen pitäis suhauttaa Hangosta Kuopioon.

5-6 kilon juhlakniikku on tilattuna.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kinkku on kuin perheenjäsen. Siksi se sulaa sängyn jalkopäädyssä. Viilentää mukavasti varpusia, ja loput paineet purkautuvatkin sitten illalla hotellihuoneessa tyttöystävän kanssa.

-edit- Miksei vielä kukaan ole toikissa käyttänyt "poika" -nimitystä kinkusta, häh?
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kinkku nostettu lämpeemään sisälle. Saapi tasoittua kunnolla huoneenlämpöön ennen uuniin sujahtamista. Yksilähän on varsin pieni, eli 3,55 kiloinen juhlakinkku ilman luuta.

Mites muuten on? Käytättekö kinkkupussia, vaiko niinensä mittarilla ritilällle?

Itse olen paistanut aina (viimeiset 15 vuotta) ritilällä, mutta tuli mieleen, että pitäiskö sitä paistopussiakin joksus kokeilla.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Taidan paistaa kans tänään. Milloin lie ollu tommonen perinteinen kinkku viimes? Neuvoja ei ole antaa, enkä myöskään ota niitä vastaan. TURHA YRITTÄÄ MITÄÄN!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Markojiille semmonen neuvo että kannattaa ottaa kinkku pois porsaasta ennen uuniin laittoa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mites muuten on? Käytättekö kinkkupussia, vaiko niinensä mittarilla ritilällle?

Itse olen paistanut aina (viimeiset 15 vuotta) ritilällä, mutta tuli mieleen, että pitäiskö sitä paistopussiakin joksus kokeilla.
Jos tykkää meheästä kinkusta, alhainen lämpötila ja pussukka.
Käytän itse pussukkaa. Paitti kuorrutuksessa en toki. Lämpötila noin 110-115 astetta.
Pussukasta saa myös paistoliemen kätevästi kastikkeen pohjaksi talteen
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kinkku on kuin perheenjäsen. Siksi se sulaa sängyn jalkopäädyssä. Viilentää mukavasti varpusia, ja loput paineet purkautuvatkin sitten illalla hotellihuoneessa tyttöystävän kanssa.

-edit- Miksei vielä kukaan ole toikissa käyttänyt "poika" -nimitystä kinkusta, häh?
Kinkun kutsuminen sängyssä pojaksi on extremeä. Alkaa hilipata.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kim K:n kinkut?
Olen aina vähän ulkona näistä maailman tärkeistä ilmiöistä. Onneksi täältä saa valistusta. Onko Kim Kardashian näyttelijä vai joku tosi TV tähti vai molempia? Ovatko kinkkunsa aidot vai jotenkin ylibuustattu keinollisesti? [En tykkää kuitenkaan]

Siankinkusta. Oma vielä kaupassa, tänään saapunee kotiin. Paistan varmaan ennen aattoa, pienen kinkun. Joulu menee pääosin muissa talouksissa, mutta kinkusta tykkään. Sopivaa evästä myös juhannuksena!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Varmaan valmiiksipaistettua ja siivutettua liiteristä jollei muuta keksi.

Nimim. laiska ja uusavuton
 
Ylös