Joulukinkun valmistelu- ja paisto- ynnä syöntitoijck 2014

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Söin joulukinkkua annoksen verran yliopiston ruokalassa toissa viikolla. Voi olla, että siinä oli tämän vuoden kinkunsyönnit.

Lunssila

Well-known member
Ootteko koskaan kokeillut kuorrutuksen tekemistä niin, että hierotte sinappia kiveksiin ja annatte kinkun nuolla ne sieltä?

Lunssila

Well-known member
Tänä jouluna ois kuulemma ensimmäistä kertaa tarjolla bataattilaatikkoa. Jännää on.
Keksikö joku bataattilaatikon reseptin tänä vuonna, kun tästä on tulossa samanlainen hössötys kuin nyhtöpossu oli aiemmin? Itse söin eilen ko. ruokaa, ja se oli liian makeaa mun makuun.

Estate

Well-known member
Keksikö joku bataattilaatikon reseptin tänä vuonna, kun tästä on tulossa samanlainen hössötys kuin nyhtöpossu oli aiemmin? Itse söin eilen ko. ruokaa, ja se oli liian makeaa mun makuun.
Synnyinkuntani on selvästi ollut aikaansa edellä, kun siellä tarjoiltiin jo 2007 bataattilaatikkoa kunnan laitoskeittiön joulukattauksessakin.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kinkun sisälämpötila oli illalla mittarin mukaan 24 astetta, joten ainakin ajoissa tuli otettua lämpeämään. Tokkopa tuo vielä ehtii karkuun kävellä, ennen kun sen paiskaan tuossa illemmalla uuniin :D

Tolerantti

Well-known member
Kenen vuoro soittaa Putinin Vladdelle, että laittaa Sosnovi Borissa levyn kutoselle ja laikat punaiseksi? Kohta sähköä palaa, kun suomalaiset pistävät kinkut uuniin! Ei riitä kotomaan sähkö, vaikka kuinka myrskyää Imatran ja Vuotoksen vispilöissä.

Captain Howdy

Well-known member
Aloitan kommentointini tämänvuotiseen kinkkikseen toteamalla, että nostin n. 4 kiloa siansikaa lämpiämään puoli tuntia sitten.