Kilpailun osalta Suzukassa voi näissä tunnelmissa sanoa vain, että melkoinen kaaos enemmän tai vähemmän. Toisen puoliskon turvallisuustilanteet olivat oikeutettuja aivan viimeistään siinä vaiheessa kun Medical Car lähti radalle. Ensimmäisen puoliskon taas hieman liian pitkään kesti taas turva-auton vetäyttäminen. Vähintään monsuunirenkaat pitäisi saada takaisin sillä 65 litran vedenpoisto on edelleen käytännön vitsi autourheilussa. Etenkin mikäli vertaisi vanhempaan aikaan.
Tosin eivät monsuunirenkaiden viimeinen sukupolvi ollut mikään hyvä malli verrattuna vielä ihan ensimmäisiin lajissaan aivan 1990-luvun lopulla. Tai puhumattakaan sitten vanhan ajan saderenkaista ja vanhan ajan sadekelin tarvittaviin muihin muutoksiin. Hondan itsepäisyys promoottorina on ennenkin ollut varsin yleistä näissä asioissa, mutta silti erikoista oli olla aikaistamatta kilpailua joskin sumu ja muutamat muut seikat estivät juurikin helikopteria nousemasta ilmaan. Kopterikyyditys on ollut lajissa enemmän tai vähemmän tärkeää vuodesta 1979 lähtien ja muistaakseni kaudesta 1982 lähtien lopullisesti helikoptereita ilman ei voinut aloittaa mitään sessiota eikä ajoa mikäli nousua tai kuljetusta ei olisi kyetty takaamaan.
Rosbergilla oli yliohjautuvuus ja lisäksi ainakin kerran kilpailun aikana Alonson tapaan Rosbergin autosta katosi silmäniskun mittaiseksi ajaksi kokonaan sähköt näytöstä ja vaihteiden päällemenossa oli vaikeuksia. Jenson Button vuorostaan oli Lewis Hamiltonin tapaan kilpailun onnistujia. Palkintokorokejuhlat olivat vaisuja ymmärrettävistä syistä ja vähän ehkä siitäkin syystä Mansellilla oli varsin hillittyjä kysymyksiä. Vettel kyllä näytti aika pikkupojalta siinä haastattelussa.
Nigelille taisi olla ensimmäinen kerta haastattelijana vaikkakin mies on toki tuomarina ollut. Bianchin osalta tilanne näyttää erittäin pahalta. Mikäli auto nyt aivan edestä päin olisi osunut niin siinä tapauksessa Bianchi olisi liittynyt Sennan ja Ratzenbergerin seuraan Toiseen Maailmaan. Turvarungon ja ohjaamon välinen alue tuon sivualueen lisäksi tosin tuhoutui tai vähintäänkin aiheutti suuria vahinkoa autolle. Aluksi itsekin luulin, että ratavalvojiin olisi osunut. Toisin kuitenkin kävi. Veikkaisin, että mikäli Bianchi selviäisi tästä elossa millään muulla lievemmällä vahingolla kuin tilapäisellä koomalla tai pahoilla aivovammoilla (Ranskan televisiossa on huhuiltu pahasta kypärään kohdistuneesta iskusta vailla suurempia vahinkoja aina kallonmurtumaan asti joten pahalta näyttää.) niin sitä voi pitää suurena ihmeenä.
Lajissa on ennenkin osuttu liikkuviin huoltokalustoihin ja muutaman kerran jopa palanen historiaa lajissa olisi jäänyt kirjoittamatta. Niki Laudakin sanoi kerran, että kuljettaja on kuollut mies jos osuu jopa pelkkään huoltokuormuriin. Puhumattakaan sitten nosturista.:frown:
Surullisen synkät ovat tunnelmat tällä hetkellä. Sitten Ralf Schumacherin Indianapolisin onnettomuuden jälkeen ei ole tarvinnut olla näin alla päin joskin Robert Kubican valtava kolari kaudelta 2007 oli myös ikävä asia. Tai vuoden 2001 Luciano Burtin tilanne Spassa näin uudempien tapahtumien osalta.