Junalakko

Vaikuttaako VR:n lakko elämääsi?

  • Vaikuttaa ja prkl vaikeuttaa

    Äänet: 9 14,3%
  • Eipä juurikaan

    Äänet: 4 6,3%
  • Ei lain

    Äänet: 50 79,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    63
  • Äänestys suljettu. .

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Junalakko siis saattaa vaikuttaa hieman negatiivisesti koska autojen määrä teillä lisääntyy, mutta viime bussilakon aikanahan liikenne Stadissa oli sujuvampaa vaikka henkilöautoja oli enemmän, kun nuo hidastelevat ja pysähtelevät, usealle kaistalle levittäytyvät, naftalle haisevat tientukkeet olivat poissa pelistä
Liikenne taisi olla bussilakon sujuvampaa sen vuoksi, että autoilijat käyttivät bussikaistoja. Yleensä kuitenkin liikenne tuppaa vain lisääntymään jos lisäkaistoja rakennetaan (hyvänä esimerkkinä täysin tukossa olevat L.A:n 7-kaistaiset olevat valtatiet) eli jos leikitään mielikuvitusleikkiä että bussikaistat olisivat jääneet pysyvästi autoilijoiden käyttöön tiet olisivat nyt paljon enemmän tukossa kun aikaa ennen kaistojen vapauttamista. Silloin ruuhkassa seisoisi sekä autoilijat että bussilla kulkijat.
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Ei vaikuta yhtään. Käytän junaa korkeintaan pari kertaa vuodessa.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Nyt kun monet jää kotiin etätöihin, niin tulee mieleen, että miksihän etätyöhön ei panosteta enempi? Esimerkiksi siksi, että tavallaan turha liikkuminen vähenisi. Työpaikalla käytäisiin vain jos tarvitsee.
Mä en tee kovin paljoa etäpäiviä, vaikka se olisi mahdollista. En tykkää istua kököttää yksin himassa koko päivää. Mieluumin sitä on konttorilla naureskelemassa poikain jutuille.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Mä saan normaalisti paremmin hoidettua työt toimistolla kuin kotona. Ja ehkä muutenkin kivempi siellä työskennellä. Mutta joskus tulee kyllä etätöitäkin tehtyä. Itseasiassa juuri eilen vetäsin kolmen tunnin setin, kun hokasin kotosalla yhen "tosi hienon" jutun. Hyvähän se on sillon tehdä, kun homma maistuu. Voi sitten taas joku kaunis iltapäivä vastapainoks kävästä vaikka terassilla tai rannalla.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
En matkusta junalla vielä maanantaina vaan vasta keskiviikkona eli näillä näkymin ei vaikuta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mä en tee kovin paljoa etäpäiviä, vaikka se olisi mahdollista. En tykkää istua kököttää yksin himassa koko päivää. Mieluumin sitä on konttorilla naureskelemassa poikain jutuille.
Moni epäilee ettei kotona etää tekemällä tekisi niin paljon töitä. Voin, ainakin omasta puolesta, väittää että kotona tekee enemmän hommia. Ei ole niin paljoa häiriötekijöitä lain, kuin konttorilla.:ahem:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
VOI VITUN VITTU ETTÄ PITÄÄKI JUST MAANANTAIYÖNÄ KU METALLICAN KEIKALTA TULOSSA POIS JA AAMULLA OIS AJOTUNTI TERVE KYYTI OIS MUKAVA.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kandee muistaa, että jokainen juna joka on lähtenyt ennen klo 00.00 sunnuntaina kulkee perille myös maanantaina eli junia kulkee jonkun verran vielä maanantai aamupäivällä.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Moni epäilee ettei kotona etää tekemällä tekisi niin paljon töitä. Voin, ainakin omasta puolesta, väittää että kotona tekee enemmän hommia. Ei ole niin paljoa häiriötekijöitä lain, kuin konttorilla.:ahem:
En epäile yhtään, etteikö toi sopis sulle. Itekkin saan tosi hyvin kotona tehtyä hommia, kunhan vaan ensin pääsen vauhtiin. Mulla vaan ongelma just se vauhtiin pääseminen, varsinkin ihan aamusta. Työpaikalle kun menee niin se alottaminen käy luonnostaan. Varmasti tottumiskysymys tuokin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
No vaikuttaa sikäli kun pitää ajaa autolla ma-ke pistoreissu stadiin. Vissiin emäruuhka tiedossa, tosin jos lähden täältä seiskalta niin oon rauhaisaan iltapäivään perillä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Korkeintaan jää mahdollisesti kohdalle osuva juna näkemättä ja kuulematta. Ei vaikuta siis lain.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
En ole tuolloin edes valtakunnassa, joten ei vaikuta mitenkään.. kunhan viikon päästä sunnuntaina pääsee tsadista kouvostoliittoon.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Moni epäilee ettei kotona etää tekemällä tekisi niin paljon töitä. Voin, ainakin omasta puolesta, väittää että kotona tekee enemmän hommia. Ei ole niin paljoa häiriötekijöitä lain, kuin konttorilla.:ahem:
Riippuu ihan tyypistä. Toiset tekevät kotoa käsin aivan liikaa töitä - ilmaiseksi siis tuntitolkulla firmalle hommia, toiset taas lusmuavat normaaliakin enemmän. Osa sitten tekee suunnilleen saman etänä kuin konttorillakin.

Juu tuossa oli taas oikea ruudinkeksijän oivallus, mutta tuolla toin esille, että kaikille ei etätyö vaan sovi, vaikka työn luonne sen mahdollistaisi. Sitten tulee mukaan tavoitettavuus. Milloin pitää olla tavoitettavissa ja milloin ei. Sopimukset ovat usein vähemmän tarkkoja etätöiden osalta. Luottamusta kuitenkin tarvitaan molempiin suuntiin jatkuvammassa etätyöskentelyssä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Moni epäilee ettei kotona etää tekemällä tekisi niin paljon töitä. Voin, ainakin omasta puolesta, väittää että kotona tekee enemmän hommia. Ei ole niin paljoa häiriötekijöitä lain, kuin konttorilla.:ahem:
Riippuu ihmisestä. Itse olen etätyötäkin kokeillut huonoin seurauksin. Mun on todella vaikea keskittyä kotona. Uskokaa tai älkää: vaikka teenkin ns. aivotyötä, niin pystyn keskittymään parhaiten ihmisten hälinässä!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
ja vr:n lakko ei vaikuta elämääni millään tavalla. Maanantaina ajelen luultavasti paljon jo sellaisillakin seuduilla, joihin ei junalla pääsisikään, joten tuskin tuo vaikuttaa edes ruuhkien muodossa. Ehkä alkumatkasta jossain oulussa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tämä vapaaehtoistyö sujuu ainakin parhaiten pienessä myötäisessä tuopin ja sipsipussin kanssa...tai no saan minä osani mainosmiljoonista.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Piti tulla maanantaina junalla Hkiin työkeikalle mutta mutta...Täytyypä sitten vaan katella bussiaikatauluja ja toivoa, että johonkin pikavuoroon mahtuu. Muuten tulee hiki.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Täällä on ameeriikan meininki, postilaatikollakin käydään autolla ja junakaan ei kulje lähimaillakaan.
 
Ylös