Juustokannikan viimeiset hetket?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Joko heitän kannikan menemään (jos on porvarifiilis) tai sitten vaan syön sen.

Edit: 30 000 kommentti tuli sitten tähän topiciin! :ahem:

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Ostin aikanaan Bauhausista sellaisen näppärän vannesahan puutöitä varten.
Kun juusto alkaa mennä ohueksi, kipaisen autotalliin ja siivutan ihan viimeiset palat sillä ja sen syöttölaitteella.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Polaria tulee yleensä vedettyä kerros tai kaksi laajimmalta sivulta ensin, jotta poikkisivu ohenisi vähäsen juustohöylälle vielä paremmin sopivaksi. Sen jälkeen höyläilen sieltä pienimmältä sivulta, jossa on reikiä, jotta viimeiseen ohueen palaseen ei jäisi reikiä ja sitä olisi täten helpompi höylätä.

Isän työkalujäämistössä on muuten sähköhöylä. Jussin innoittamana se tuli mieleen, mutta se ei valitettavasti tähän tarkoituksen käy, koska sähköhöylä ei tee siivuja lain.

Lunssila

Well-known member
Siivutan niin kauan, kun se on mahdollista ja loppu menee koiralle, kuten myös uuden palan päällimmäinen kerros. Olttermannin 17 % on ainoa leivänpäällysjuusto mitä pystyn syömään, muut ei mene alas. No Olttermannin rasvaisempi versio menee myös hätätapauksessa. Valmiiksiviipaloituihin juustoihin en koske, ne maistuu ihan kauheille. Niin ja siivutan vain päältä.

Enrique

Well-known member
Höyläystä niin kauan kun mahdollista ja sitten juustoa kaipaavaan ruokaan. Haaskeellehan ei sitä pidä laittaman.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mun lapsuudenystäväni ei ole IKÄNÄ syönyt palaakaan juustoa, ei edes pizzassa, sipseissä tai kastikkeissa. Eikä kyseessä ole allergia tms. Ihme heebiö.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Lätkäsen viimesen läskiviipaleen leivän päälle hullunnaurua nauraen.

burb

.
En syö juustoa, noinniinku ainaskaan säännöllisesti. Niinpä jos juustomöykky mun talousalueelle ilmaantuu niin se luultavasti ehtii muuttua syömäkelvottomaksi ennen kuin aiheen mukainen ongelma aiheuttaa yläpäänvaivaa.
Vastaan siis "Ongelmaa ei ole koska kiellän sen".

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En syö juustoa, noinniinku ainaskaan säännöllisesti. Niinpä jos juustomöykky mun talousalueelle ilmaantuu niin se luultavasti ehtii muuttua syömäkelvottomaksi ennen kuin aiheen mukainen ongelma aiheuttaa yläpäänvaivaa.
Vastaan siis "Ongelmaa ei ole koska kiellän sen".
Mites tuota... aiheuttaako aiheen mukainen ongelma alapäänvaivaa konsanaan?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Yleisemmin kuitenkin höylään eri sivuilta, joten viipaleet kapenevat ja jäljelle jää tikku. Kun se alkaa olla pienempi kuin sentti kanttiinsa, siirryn höyläämään päitä - eihän leivän päällä tarvitse viipaleita olla, pienet neliötkin käy.
Itse hyvin paljolti samalla tavalla höyläilen.