sammyosammy
Senior Citizen
Son heviä settiä. Ne juuret. Voimaa ja huonoa omaatuntoa aika ajoin, samanaikaisesti...Ei piti sanoa kuten aiemminkin. Mun elämä nyt on täällä. Semmosia juttuja nämä. Hieman haikeita.
Son heviä settiä. Ne juuret. Voimaa ja huonoa omaatuntoa aika ajoin, samanaikaisesti...Ei piti sanoa kuten aiemminkin. Mun elämä nyt on täällä. Semmosia juttuja nämä. Hieman haikeita.
Juuri näin juuret. Isänisän ja isänäidin puoliltahan mulle on nuo maalliset juuret jääneetkin. Ja niitä parhaan kykyni mukaan hoidan. Ja sitä tietoa ja taitoa yritän vielä hankkia ja vaalia. Onneksi on setää ja enoa. Juurien kautta sitä liittyy sellaseen jatkumoon, että ei ollut nuorempana aavistustakaan. Suuri voimavara ovat juuret ja tietoisuus niistä vaikka elämä täällä toisaalla onkin. Tai tuleehan sitä elettyä sielläkin, mutta ajallisesti vähemmän. Aina ajatuksissa kuitenkin. Mies voi lähteä metsästä, mutta metsä ei lähde miehestä. Niin se vaan menee. Sellanen ihmistä ja ymmärrystä isompi juttu.Son heviä settiä. Ne juuret. Voimaa ja huonoa omaatuntoa aika ajoin, samanaikaisesti...
Niinpä. Yhdellä forumistilla oli aikoinaan mahdollisuus jatkaa torikauppiaana ja puutarhurina kotinsa perinnettä. Se kävi yrittäjäkurssit ja kaikki. Vaan ei sillä sittenkään ollut mahdollisuutta ottaa haastetta vastaan. Enää ei ole kasvihuoneita. Ne on jyrätty maan tasalle. Rikkaruohoa ja heinää kasvaa kesäisin sokkelien väleissä.Hieman sääli ettei suvusta löydy jatkajaa.
Eno tossa soitteli perilauantaisen saunapuhelun. Pikkupäissään oli. Ja hieman syytä olla ja paljastettavaakin. Viimeistä kesää alottaa. Huhtikuun alusta lähtee MY -eläke maksuun, vuoden vielä viljelee ja kesän aikana laittaa pellot myyntiin. Kysyi nytkin pari kertaa, että ostanko ja tulenko jatkamaan. Omia perillisiä enolla ei ole. Yli 30 vuotta ehti eno viljellä sukupolvenvaihdoksen jälkeen. Helpottunut oli nyt, mutta tyhjän lyö ja haikeuden vielä. Monelle muullekin. Tuttuja palstoja kaikki, joilla on joka kesä jossain hommissa tai ainakin tallustelemassa käyty. Hieman sääli ettei suvusta löydy jatkajaa. Iso ja elinkelpoinen tila. Tosin myyntiin menee vain peltomaa ja pottupellot eivät lainkaan.
Ei piti sanoa kuten aiemminkin. Mun elämä nyt on täällä. Semmosia juttuja nämä. Hieman haikeita.
Minustakin piti tulla meidän kotitilan emäntä. Ei tullut. Kotitilaakaan ei enää ole. On vain kaihoisa mieli.Son heviä settiä. Ne juuret. Voimaa ja huonoa omaatuntoa aika ajoin, samanaikaisesti...
Kerropa sitte mihin ne jyvät jemmataan?Maallahan on mukavaa, niinku silleen...
Siksi olen itsekin nykyään maalainen.
Römpsään.Kerropa sitte mihin ne jyvät jemmataan?
En ole ollut vielä kovin pitkään maalainen, mutta uskoisin että ne laitetaan kaapin taakse.Kerropa sitte mihin ne jyvät jemmataan?
Ja lannoitus.Jos mulla olis oma rattori, menisin nyt pellolle ja vetäisin paskaruntua puolituntia lämä pohjassa. Kevätkynnöt olis tehty jo suoraan lumen päältä.
Sori, tarkoitin tietysti "pasavanaa"Ja lannoitus.
Voi ku oliski niin heleppoo...Jos mulla olis oma rattori, menisin nyt pellolle ja vetäisin paskaruntua puolituntia lämä pohjassa. Kevätkynnöt olis tehty jo suoraan lumen päältä.
Hae pankista lainaa sen parisataatuhatta ja osta viljatila ittelles "harrastusmieles".Parempi odotella oikeasti kevättä. Hekumoin vain ajatuksella että olisin oikia maamies enkä tälläinen vitun suburban cityhippi, joka ei sovi mulle laisinkaan
Soittelin just enolle ja puoliltapäivin oli päässy Nevan pelloille. Vaikka Siikajoella sadellut niin sen verran kuivat pellot ne, että pääsi alottamaan.Ja kylyvöjä kylyvöjä kylyvöjä...