Ja pääsis kääntään pellolle viilua...On jo!
No se ei vielä liene ihan ajankohtaista.Ja pääsis kääntään pellolle viilua...
Kyllä se sieltä tulee. Töissä tämän huomaa erittäin hyvin, innokkaimmat on jo varaosakaupoilla. Kyselevät niitä ja näitä. Sekä K-kaupan Väiskillä tuntuu olevan melkoinen tahti päällä myyntipuolella.Tulis jo kevät...
*haikailee*
En ole ainakaan kuullut moisesta.Vieläkös sitä koulusta saa työlomaa keväisin ja syksyisin? Meinaan lähinnä peruskoulua, vaikka tiedän toki että nämä foorumin jyväjemmarit ovat jo ylemmillä opiskeluasteilla.
Minä muistelen, että semmosta olivat maatalon pojjaat aina innokkaasti rehtorilta pyytämässä sadonkorjuu- ja kylvöaikaan ja pari päivää usein saivatkin. Tuosta nyt on semmonen vajaa 15 vuotta aikaa.En ole ainakaan kuullut moisesta.
Ei taida olla tarvetta, viikonloput ja iltapäivät paahtaa läpeensä, sillä hyvä tulee.Vieläkös sitä koulusta saa työlomaa keväisin ja syksyisin? Meinaan lähinnä peruskoulua, vaikka tiedän toki että nämä foorumin jyväjemmarit ovat jo ylemmillä opiskeluasteilla.
Nyt sitte pitäis sukaasta Isojoelle hoitamaan niitä maita koulun jälkeen, isää siä on jo alootellu, mutta se lähtee kotia sitte äjestämähän, ja minä saan jatkaa sitte muokkaamista.Enskeväästä tulee mielenkiintonen, sillä tulee pinta alaa lisää n.30 hehtaaria, kun äiteen isä siirtyy eläkkeelle, ja tehdään sukupolven vaihdos äiteelle, mutta käytännössa ne kolmisenkymmentä hehtaaria jää minun hoidettavaksi + kotona pitää isää autaa kotomaitten kanssa, joita on vähän päälli nelisenkymmentä hehtaaria.
Ja välimatkaa tilojen välillä on n.50km. Että ne pitäisi hoitaa keväällä alta opiskelujen välillä. Ja aariakaan ei olla kynnetty:alppu:
Nevalla on aina tarvetta kuskeille, mutta palkka tahtoo olla huono (ainakin aluksi), pitkät päivät ja kausiluontoisuus.Täällä tehdään edelleen miästen töitä! Hyvä!
Vaihtaisin koska vaan nää it-paskahommat rattorinpenkille jos se jotenkin vaan onnistuis. Alanvaihto sinnittelee silmissä aina vaan vahvemmin...
Toistaiseksi täytyy tyytyä basilikan viljelyyn 3 m2:n kasvihuoneessa
Nevalla on aina tarvetta kuskeille, mutta palkka tahtoo olla huono (ainakin aluksi), pitkät päivät ja kausiluontoisuus.