PekPoy
oik. yo.
Elä heitä pois, mä ostan! :eek!:jusban sanoi:Luultavasti tyydyn käyttämään AGP x4 väylää x8 sijaan siihen päivään asti, kunnes heitän tuon ATIin kauas kaivonpohjalle ja siirryn takaisin NVidian leiriin.
Elä heitä pois, mä ostan! :eek!:jusban sanoi:Luultavasti tyydyn käyttämään AGP x4 väylää x8 sijaan siihen päivään asti, kunnes heitän tuon ATIin kauas kaivonpohjalle ja siirryn takaisin NVidian leiriin.
no oisit nyt antanut heittää ja oisit ollut kaivonpohjalla odottamassa... oisit saanut sen ilmaiseksi!PekPoy sanoi:Elä heitä pois, mä ostan! :eek!:
Ai hitto juu. :frown:jaska sanoi:no oisit nyt antanut heittää ja oisit ollut kaivonpohjalla odottamassa... oisit saanut sen ilmaiseksi!
Se on siinä oikealla!PekPoy sanoi:Ai hitto juu. :frown:
Mut ennen ku uskallan editoida tuon viestin, ni kysäisen et tietääkö kukaan Tampereen kaivon osotetta jotta ei tuu tenkkapoo sitten kun h-hetki lähestyy?
Molen vissiin onnistunut hävittämään kuitinOoPee sanoi:
Mutta jos sulla on takuut voimassa, niin mikset vaadi uutta korttia?
Tämä tuli kotelon mukana, oletin, että riittää.OoPee sanoi:Mutta tämä nyt on just sitä mitä olen aina sanonut. Kun ostatte virtalähteen, niin älkää ostako mitään tuntematonta noname-merkkiä, ne pelkät watit kun ei vielä kerro kaikkea.
...siis jos ne ongelmat nyt todellakin johtuvat tuosta virtalähteestä. Hyvinpaljon mahdollista se kyllä on.
Juu, mutta just tommonen suositus on suhtkoht perseestä. nVidiakin suositteli aluksi GeForce 6800:lle vähintään 480 watin virtalähdettä, mutta käsittääkseni muutti sen sitten jälkikäteen. Totuus kuitenkin on, että 6800 GT toimii jopa 300 watin virtalähteellä, kunhan se vain on kunnollinen. Tolla 480 watilla ne halus varmistaa, että pitäis toimia vaikka ostais surkeimman mahdollisen virtalähteenPasi73 sanoi:Mulla on nyt Clubin 9800pro kortti, niin sen kotisivulla sanotaan suoraan näin: "350Watt or greater Power Supply".
Pointti on edelleenkin se, että watti on teho eikä virtaPasi73 sanoi:Nyt puhutaan vanhasta näytönohjaimesta eikä näistä uuden sukupolven korteista joiden vaatimukset on vielä mitä sattuu. Eiköhän ne jo suht tarkkaan tiedä paljonko vanhaan 9700pro perustuvaan korttiin vaaditaan virtasta että se toimii kunnolla.
Juu kyllä hyvä 350 watin hyvä virtalähde riittää, mutta tolla mitä aiemmin sanoin tarkoitin sitä, että tärkeintähän ei ole teho vaan se, että laite saa tarpeeksi virtaa ja ennenkaikkea tasaisesti ilman piikkejä. Huonolaatuinen virtalähde ei välttämättä tätä takaa vaikka olisi teholtaan 450 wattinen ja juuri siksi ei pitäisi tuijottaa pelkkiin watteihin.Pasi73 sanoi:Only4pro.comissa lukee näin:
Tuotetiedot:
Arctic Cooling Silentium T1, "Low Noise" kotelo, 350W Active PFC virtalähteellä. Special kotelo jossa ilmanvaihto suunniteltu täysin uudella tavalla. Äänenvaimennukseen on myös paneuduttu perusteellisesti, mm. kovalevyllä kotelointi ja värinäeristys.
3,3V 28A, 5V 30A, 12V 17A, -5V 0,5A, -12V 0,8A, 5Vsb 2,0A
350W virtalähde riittää mainiosti mm. ((Intel P4 3,6GHz + GeForce 6800 Ultra, joiden max. ottoteho n. 230W).
Osassa 9800 pro:ssa on lämpösensori, sen saamiseksi käyttöön vaatii että päivittää bioksen pro -> xt, kortissa pitää vielä lisäksi olla R360 core että voi edes käyttää xt biosta 24/7.OoPee sanoi:Et mistään, sillä 9800 prossa ei ole lämpösensoria.
XT-malleissa on.
Tuo 14 amppeeria on oudon oudon alhainen 400W laitteelle.OoPee sanoi:Niin että ei toi nyt kovin vakuuttavalta vaikuta. Mitä sä tarkoitit noilla kahdella kiskolla, joiden amppeerit halusit laskea yhteen? Nimittäin en mä löydä +12V:n kohdalle kuin yhden lukeman ja se on niin tolla Nexuksen kuin ton munkin löytämällä sivulla 14A. Mutta en sitten tiedä, kuulostaa pirun alhaiselta etenin kun kyseessä on todella hintava laite....
Mutta näillä tiedoilla jättäisin tuon kyllä ostamatta :nope:
Miksei tuolta löydy minkäänlaista mainintaa tuosta? Vai olenko puusilmä?jusban sanoi:Tuo 14 amppeeria on oudon oudon alhainen 400W laitteelle.
Alla olevassa kuvassa on esimerkki samasta powerista. Ympyröitynä on rail 1 ja rail 2.
Ne jakavat virran kulutusta jotenkin keskenään, mutta paljonkohan siis on käytännön maksimi tuotto?
Olen ollut ymmärtävinäni, että Nexuksen 350W mallissa olisi enemmän tehoa 12V -kuormaan kuin tuossa 400W mallissa.OoPee sanoi:Toi kauppa, joka Wienissä myy Nexusta kertoo tosta seuraavaa:
* 400 W ATX-Netzteil, PS/2 Formfaktor
* maximal 14A bei +12V