Käytä Firefox:a, IE saastuu

markoj

Custom User
Onko tapahtunut todellinen keikahdus Firefoxiin ainakin Forumilla? Arkipäivä ja noin selvässä johdossa.

1. Mozilla Firefox 1.x 51.5 %
2. Internet Explorer 6.x 30.9 %
3. Opera 8.x 4.4 %
4. Opera 7.x 4.4 %
5. Netscape 4.x 4.4 %
6. Safari 1.x 1.5 %
7. Netscape 7.x 1.5 %
8. Mozilla 1.x 1.5 %

http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=5&id=719681

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Voikos sitä IE:tä saada kokonaan pois vai onko integroitu niin vahvasti Wintoosaan, että ei lähde, tai sitten lähtee muutakin mukana?

Itse käytän nykyään Firefoxia mutta sen IE:n haluaisin torpetoida kokonaan, jos mahdollista.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Mutta tuota.. Kannattaakohan tuota IE:tä poistaa. Meinaan kun Windows päivityksiähän haetaan explorer päällä. Yritin mennä firefoxilla sinne Windowsin päivitys-sivulle ja se sanoi muistaakseni että pitää olla explorer että pääsee sinne. Tarkistelemaan/lataamaan päivityksiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu Puumala sanoi:
Mutta tuota.. Kannattaakohan tuota IE:tä poistaa. Meinaan kun Windows päivityksiähän haetaan explorer päällä. Yritin mennä firefoxilla sinne Windowsin päivitys-sivulle ja se sanoi muistaakseni että pitää olla explorer että pääsee sinne. Tarkistelemaan/lataamaan päivityksiä.
Miks se ylipäätään pitäis poistaa? :confused:

Ja kyllä, windows päivityksiä et pysty Firefoxilla hakemaan, koska siihen hommaan tarvitaan ActiveX-tuki, jota ei Firefoxissa sen paremmin kuin Operassakaan ole.

Päivitykset toki saa koneelle muutoinkin esim. aktivoimalla automaattisen päivityksen.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Micael sanoi:
Voikos sitä IE:tä saada kokonaan pois vai onko integroitu niin vahvasti Wintoosaan, että ei lähde, tai sitten lähtee muutakin mukana?
Tätä OoPee meinasin. Siis tästä viestistä sain "inspiraation" edellisen viestini kirjoittamiseen :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Teemu Puumala sanoi:
Tätä OoPee meinasin. Siis tästä viestistä sain "inspiraation" edellisen viestini kirjoittamiseen :)
Juu, ymmärsin kyllä. Saa siis vastata muutkin kuin sinä ;)

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Minä olen IE:tä "purkanut" niin paljon kuin mahdollista ja jättänyt vain ne välttämättömät osat, joita tarvitaan muiden ohjelmien pyörittämiseen.

Koneessani on XP ja tietoturvakeskuksessa on automaattiset päivitykset päällä, joten ne päivitykset ladataan automaattisesti, eikä siihen IE:tä tarvita. Päivityksien lataannuttua ohjelma kysyy asennuksesta -> OK, ja ladatut päivitykset asentuvat.

F-Securen palomuurissa olen määritellyt IE:n yhteydet estetyksi eikä mulla ole esiintynyt mitään ongelmia sen suhteen vaan kaikki toimii Firefoxillakin oikein.

Kannattaa vaan olla tarkka, jos aikoo rukata rekisteriä IE:n osalta ja kannattaa ottaa varmuuskopio ennen rekisterin muokkaamista. Jos jokin menee pieleen, niin rekisterin voi palauttaa ja palata toimivaan kokoonpanoon.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Micael sanoi:
Minä olen IE:tä "purkanut" niin paljon kuin mahdollista ja jättänyt vain ne välttämättömät osat, joita tarvitaan muiden ohjelmien pyörittämiseen.

Koneessani on XP ja tietoturvakeskuksessa on automaattiset päivitykset päällä, joten ne päivitykset ladataan automaattisesti, eikä siihen IE:tä tarvita. Päivityksien lataannuttua ohjelma kysyy asennuksesta -> OK, ja ladatut päivitykset asentuvat.

F-Securen palomuurissa olen määritellyt IE:n yhteydet estetyksi eikä mulla ole esiintynyt mitään ongelmia sen suhteen vaan kaikki toimii Firefoxillakin oikein.

Kannattaa vaan olla tarkka, jos aikoo rukata rekisteriä IE:n osalta ja kannattaa ottaa varmuuskopio ennen rekisterin muokkaamista. Jos jokin menee pieleen, niin rekisterin voi palauttaa ja palata toimivaan kokoonpanoon.
Mites muuten sä haet ne muut kuin Microsoftin turvapäivitykset ilman IE:tä? Mun mielestäni toi automaattinen update hoitaa vain ne tärkeät päivitykset (voin toki olla väärässäkin, en jaksa ryhtyä tarkistamaan). Kaikki muut joudut hakemaan manuaalisesti, mikä siis ei ilman IE:tä onnistu. Tai onnistuu toki, jos tiedät mitä on tarjolla ja menet suoraan downloadamaan ne päivitykset Microsoftin sivulta ja asennat itte käsin.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
OoPee sanoi:
Mites muuten sä haet ne muut kuin Microsoftin turvapäivitykset ilman IE:tä? Mun mielestäni toi automaattinen update hoitaa vain ne tärkeät päivitykset (voin toki olla väärässäkin, en jaksa ryhtyä tarkistamaan). Kaikki muut joudut hakemaan manuaalisesti, mikä siis ei ilman IE:tä onnistu. Tai onnistuu toki, jos tiedät mitä on tarjolla ja menet suoraan downloadamaan ne päivitykset Microsoftin sivulta ja asennat itte käsin.
Yleensä haenkin vain ne tärkeät päivitykset, siis ne, mitkä tietoturvakeskus lataa automaattisesti. Muut lataan koneelle ja asennan, jos katson ne tarpeellisiksi.

Törni

Well-known member
Micael sanoi:

Itse käytän nykyään Firefoxia mutta sen IE:n haluaisin torpetoida kokonaan, jos mahdollista.
Jos viha todella on noin syvää, kannattaa hankkia sellainen käyttis, joka ei edes tue IE:tä :wink:

Itse käytän pääsääntöisesti tulikettua. IE:n joutuu vetämään joskus väkisinkin esille. Viimeksi kun tilasin lentolippuja, oli pakko käyttää IE:tä. Sivusto, josta liput oli tilattavissa, ei yksinkertaisesti toiminut tuliketulla. Vika on tietenkin sivujen tekijän, joka ei noudata standardeja. Mutta liput piti silti saada.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Törni sanoi:
Jos viha todella on noin syvää, kannattaa hankkia sellainen käyttis, joka ei edes tue IE:tä :wink:

Itse käytän pääsääntöisesti tulikettua. IE:n joutuu vetämään joskus väkisinkin esille. Viimeksi kun tilasin lentolippuja, oli pakko käyttää IE:tä. Sivusto, josta liput oli tilattavissa, ei yksinkertaisesti toiminut tuliketulla. Vika on tietenkin sivujen tekijän, joka ei noudata standardeja. Mutta liput piti silti saada.
Jep, joskus on tosiaan "pakko" turvautua IE:hen. Tosin saattaa tietysti olla, että esim. Operallakin olisi noissa tilanteissa pärjännyt, ei ole tullut testattua.

...eipä ku testasin. Ainakin yksi sivu, jonka tiedän tuottavan ongelmia Firefoxilla, toimii Operalla oikein, mikä tietenkään ei tarkoita, että aina olisi näin.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Törni sanoi:
Jos viha todella on noin syvää, kannattaa hankkia sellainen käyttis, joka ei edes tue IE:tä :wink: ,,
.
En ole missään kertonut vihaavani IE:tä, en vaan muuten halua pitää kahta selainta koneellani kun yhdelläkin pärjää.

Ehkä sitten jossain vaiheessa vois kokeilla IE 7:aa, kunhan se on kokonaan valmis.

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Micael sanoi:
En ole missään kertonut vihaavani IE:tä, en vaan muuten halua pitää kahta selainta koneellani kun yhdelläkin pärjää.
No perustehan se on tuokin. Ei ne useammat selaimet tietokoneen resursseja syö. Itsestäni tuntuisi melko ontolta olla pelkästään yhden selaimen varassa (jo pelkästään tuon takia, mitä kerroin edellisessä postauksessani). Tällä hetkellä IE:n ja tuliketun lisäksi on asennettenuna Opera. Pääsääntöisesti käytän tulikettua.