Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat!

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Bobakille kiitos Herbert-kertomuksesta. Itse en tosiaan tiennyt että mies oli jo ykkösiin tullessaan "takana loistava tulevaisuus"-luokan kaveri. Kunnioitus häntä kohtaan nousi juuri roimasti.

Tuo kolarisuma oli aivan järkyttävä. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuollut?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Banaani sanoi:
Tuo kolarisuma oli aivan järkyttävä. Ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan kuollut?
Herbert oli pahiten loukkaantunut. Foitek selvisi muistaakseni aivotärähdyksellä ja pääsi valitettavasti aina F1:iin asti, jossa jälki oli paikoin liki yhtä rumaa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
Herbert oli pahiten loukkaantunut. Foitek selvisi muistaakseni aivotärähdyksellä ja pääsi valitettavasti aina F1:iin asti, jossa jälki oli paikoin liki yhtä rumaa.
Bobakille kiitokset eläväkuva -linkistä. Enpä ollut tuota koskaan nähnytkään - ilkeän näköinen mälli.

Hämärästi muistelisin, että Keke oli Foitekin manageri? Tämän mielikuvan saa joku ampua mieluusti alas tai sitten vahvistaa sen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jupla sanoi:
Hämärästi muistelisin, että Keke oli Foitekin manageri? Tämän mielikuvan saa joku ampua mieluusti alas tai sitten vahvistaa sen.
En ainakaan muista koskaan kuulleeni ja vahvasti epäilen, ettei. JJ ja Foitekhan olivat tallikavereita Monteverdilla (Josta Foitekin isä omisti osan) 1990, eivätkä olleet puheväleissä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
En ainakaan muista koskaan kuulleeni ja vahvasti epäilen, ettei. JJ ja Foitekhan olivat tallikavereita Monteverdilla (Josta Foitekin isä omisti osan) 1990, eivätkä olleet puheväleissä.
Kukahan se saksankielinen jäpikäs oli, jota Keke manageroi noihin aikoihin? Muisti pätkii pahasti..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
jupla sanoi:
Kukahan se saksankielinen jäpikäs oli, jota Keke manageroi noihin aikoihin? Muisti pätkii pahasti..
Keke on Mikan ja Jykän lisäksi manageroinut 90-luvun alussa Manuel Reuteria, Michael Bartelsia ja Yannick Dalmasia sekä 2000-luvun vaihteessa lyhykäisesti Olivier Panisia tämän managerin kuoltua. Veikkaan, että muistelet Reuteria.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
Keke on Mikan ja Jykän lisäksi manageroinut 90-luvun alussa Manuel Reuteria, Michael Bartelsia ja Yannick Dalmasia sekä 2000-luvun vaihteessa lyhykäisesti Olivier Panisia tämän managerin kuoltua. Veikkaan, että muistelet Reuteria.
Varmaan Reuter, kiitos! Jotenkin miehen DTM-ura pyyhki monoposto-historian tiedostostani.

Sorry OT! Heidfeld on keskikastin kuski. Vaikkakin tuo nimike ei minua miellytäkään, sillä kaikki luetellut kuljettajat ovat hyviä kuskeja.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ei niin keskikastin kuljettajia

70- ja 80-luvulla aloittaneiden kuskien uria on hauska seurata mm. sen takia että monet vaihtoivat tallia usein, ajoivat samassa tallissa moneen eri otteeseen, eikä urakehitys ollut välttämättä kovin lineaarinen. Neljä pitkään ajanutta kaveria tulee mieleen, vaikka eivät sinänsä "keskiverto" kuskeja olekkaan: Alboreto, Patrese, de Cesaris, Brundle.

Alboreto: (Huiput) Huimia näyttöjä ensin Tyrrelillä esim. Usassa '82 ja '83 ja matkalle "varmaan" mestaruuteen '85 Ferrarilla. (Laskut) Ferrarilta -> Tyrrell, josta "potkut" ja Larrousselle. Uran riutuminen vielä karsiutumalla Footworkilla ja Scuderia Italialla. Joten voisi sanoa että nopeasti huipulle josta sitten laskua monta vuotta.

Patrese: (Huiput) Olen vasta myöhemmin oppinut kunnioittamaan Patresen kokonaisuudessaan huikeaa uraa, palkintosijoituksia miltei joka vuosi. (Laskut) Menestys notkahti lähinnä vain muutamaksi vuodeksi Alfalla ja Brabhamin lätyllä. Ajatelkaapa moniko muu kuski on saanut kokea ajat jolloin helmoja ei vielä ollut keksitty, aina huipputeknologiaa sisältäviin aktiivijousitusautoihin? Suosittelen tutustumaan sivustoon: http://www.riccardopatrese.com

'77 Shadow '93 Benetton


de Cesaris: Vaikka on aina ollut rikkaan pojan ja autojen romuttajan maineessa, silti (Huiput) Uran alussa '82 ja '83 kovia näyttöjä Alfa Romeolla. Muutoin keskinkertaisia suorituksia monessa eri tallissa ilman mainittavaa menestystä, kunnes '91 Jordanilla ja '92 Tyrrelillä ajoi pisteistä miltei joka kisassa.

Brundle: Oli kovassa maineessa tullessaan F1:siin ja antoi heti upeita näyttöjä '84 Tyrrelillä. Olisi voinut olettaa että Brundlesta olisi tullut vakio menestyjä joka saa paikan huipputalllissa. Sen sijaan ura meni alamäkeen vuosiksi ja monet eivät enää muistaneet Brundlea star of tomorrow tyylisenä kuskina. Tom Walkinshaw kuitenkin uskoi Brundleen ja nosti hänet Benettonille '92. Brundlen ura onkin siten outo että menestys ja kunnon tallipaikat tulivat vasta vuosien jälkeen. (Huiput) kolmen vuoden jakso, jolloin menestystä kilpailukykyisellä kalustolla '92 Benetton, '93 Ligier, '94 McLaren

Sitten voisi erikseen mainita nämä kuskit, jotka olisivat voineet saada vielä paremmankin uran: Herbert, Nannini, Donnelly, de Angelis.

Herbert: Herbertistä Bobakki kirjoittikin jo tuossa hienosti. Sikäli tosiaan harvinainen tapaus, että 80-luvulla ei otettu tulokaskuljettajia suoraan huipputalleihin ja Herbert oli '88 kaikkein kuumin nimi ja ennen onnettomuutta kiinnostuneita olivat jo Benetton, Lotus ja Williams, joista oletettavasti myös moni oli tarjoamassa sopimusta. Benettonia ja Lotusta Herbert oli jo testannut ja tuleva menestys kiilsi jo silmissä. Onnettomuuden jälkeen, ilman Peter Collinssin ystävyyttä Herbertistä tuskin olisi tullut F1 kuskia. Ottaen huomioon kaiken tapahtuneen, voi Herbertin uran todella sanoa ylittäneen odotuksensa.



Nannini: Nopean nousujohteinen ura joka katkesi traagisesti helikopteri onnettomuuteen ennen '90 Japanin gp:tä. Ilman onnettomuutta Nanninin ura olisi varmaan jatkunut Benettonin ja Ferrarin merkeissä.

Donnelly: Donnellystä ei ehkä tullut ekana mieleen kuljettajalupaus, johtuen paksusta irkku aksentista ja vähemmän sporttisesta habituksesta. Myös F3000 kaudella hän jäi EJR:llä toisinaan tallikavereidensa jalkoihin. Ellei Donellyä olisi ehditty kiinnittää Arrowsille sairastuneen Warwickin tilalle '89 Paul Ricardille, olisi Donnelly ajanut Tyrrelliä Alesin sijasta. Tämä olisi varmasti muuttanut monenkin kuskin suunnitelmia. Nyt Donnellystä tuli Warwickin tallikaveri Lotukselle '90. Kausi sujui melko tasapaksusti ja katkesi Donnellyn kauheaan onnettomuuteen '90 Jerezissä. Kuntoutuminen vei vuosia ja Donnellyn ura oli ohi.

de Angelis: Elio, jonka ura on loistava, olisi voinut olla vielä paljon parempikin. Ura oli nopeasti nousujohteinen ja Mario Andretti sai heti huomata kuinka nopean tallikaverin hän on saanut Lotukselle. Vaikka Marion mestaruuden jälkeen Lotuksella oli muutamana vuonna vaikeaa mm. FISA:n takia, tuli Eliosta Colinin luottomies. Ongelmat alkoivat kun Chapman kuoli. Elio pysyi Lotuksella vaikka sai tarjouksia monista muista huipputiimeistä. Ongelmaksi nousivat Peter Warr ja tallin uusi kuski Ayrton Senna. Vaikka auto oli kilpailukykyinen ja Elio jopa johti MM pisteissä '85 alkuvuodesta, oli ongelma se että tallipäällikkö Peter Warr jumaloi Sennaa ja Elion asema oli tallissa pistejohdosta huolimatta surkea. Elio ei olisi halunut lähteä Lotukselta, mutta oli tavallaan pakotettu päätökseen. Brabhamilla Murrayn edistyksellinen BT55 ei aivan vielä onnistunut nappiin ja aiheutti yhdessä moottoriongelmien kanssa Eliolle vaikean vuoden. Se että Elio lopulta kuoli täysin turhan onnettomuuden jälkiseurauksina, on täysin käsittämätöntä. Kuin kohtalon ivaa on se että seuraavana vuonna Murrayn 2.0 versio Brabhamin lätystä, eli McLaren MP 4/4 korjasi koko potin. Toki Hondan turbo moottorilla ja kuskeillakin oli osuutensa asiaan. Btw. Jos joku ei ole huomannut niin Jean Alesin kypärämaalaus on kunnianosoituksena samanlainen kuin Elion.

Hyvän jutun Eliosta voi lukea F1-forumilta

Kannattaa tsegata myös: http://www.geocities.com/chasey_uk/eliodeangelis.html

 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
-Japé-:n tilitys toi kyllä mieleeni Patresesta esiin erään seikan: Harva kuljettaja on ajanut niin nimekkäiden kuljettajien kanssa F1:ssä mitä Patrese.


Maailmanmestarit
-Emerson Fittipaldi
-Mario Andretti
-Keke Rosberg
-Niki Lauda
-James Hunt
-Jody Scheckter
-Alain Prost
-Alan Jones
-Nelson Piquet
-Nigel Mansell
-Ayrton Senna
-Michael Schumacher
-Mika Häkkinen
-Damon Hill

Muut
-Ronnie Peterson
-Gilles Villeneuve
-Clay Regazzoni
-Carlos Reutemann
-Jacky Ickx
-Stefan Bellof
-Michele Alboreto
-Rubens Barrichello
-Johnny Herbert
-Elio De Angelis
-Jean Alesi
-Gerhard Berger
-Michael Andretti
-Jochen Mass
-Patrick Tambay
-Jean-Pierre Jabouille
-Rene Arnoux
-Didier Pironi
-Patrick Depailler
-John Watson
-Alessandro Nannini
-Jacques Laffite
-Thierry Boutsen
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
-Japé- sanoi:
Nannini: Nopean nousujohteinen ura joka katkesi traagisesti helikopteri onnettomuuteen ennen '90 Japanin gp:tä. Ilman onnettomuutta Nanninin ura olisi varmaan jatkunut Benettonin ja Ferrarin merkeissä.
Juu Nannini oli todella vahvassa tuloskunnossa ennen tuota onnettomuutta. Ensimmäisenä McRaen onnettomuudesta kuultuani mieleen hiipi juurikin Nanninin tapaus. Kyseessähän taisi olla aivan uusi helikopteri ja omalla maalla...

Bobakki puhui tuosta formulakuskien ammattitaudista. Enemmän se oli sitä, kun kuljettaja istui osittain etuakselin etupuolella, alumiinimonokokissa ja jalat olivat lähes ensimmäisenä ottamassa iskun vastaan. Euroopassa tuosta onneksi päästiin aika pitkälti hiilikuitumonokokin ja sääntömuutosten avulla, mutta amerikoissa noita sattui vielä paljon, paljon myöhemmin ovaaleilla. Herbert onneksi oli viimeisimpiä tapauksia Euroopassa tuolla tasolla, mutta Indycarissa, CART:ssa sitten on jo ties miten monta: Piquet, Zanardi,....
Mitä Brundlen juoksukykyyn tulee, niin suoraan sanoen epäilen. Kyllä se ainakin jollain tasoilla juoksee. Ite oon nähny telkkarista... :D
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
kuttero sanoi:
Eddie Irvine
Jarno Trulli
Heinz-Harald Frenzen
Jacques Villeneuve
Giancarlo Fisichella
Mika Salo
David Coulthard
Jenson Button
Ralf Schumacher
Mark Webber
Jean Alesi

Käsittääkseni näiltä herroilta odotettiin jotain suurta, mutta mitenkäs kävikään.
Fisico,Irvine,Cultu ja Ville pärjäs jotenki. :nope:
En laskisi GP voittajia keskikastiin, mutta kuitenkin tässä kysytään merkittävää henkilöä, eli jotain näkyvää turhautunutta kuskia.
Joku Ralffi on kyllä alle keskikastin, vaikka on isoveljensä nimellä päässyt huippuauton puikkoihin ja jopa voittanut. Miettikää miten loistava auto williams silloin oli, kun kaksi surkeaa (ralf ja montoya) niillä ajeli minne sattuu.
Kyllä olen ihmetellyt, että miksi David ja Fisi siellä luuhaavat vuodesta toiseen. Nämä kaksi ovat mielestäni tämän hetken keskikastin sankareita.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
L4z! sanoi:
En laskisi GP voittajia keskikastiin, mutta kuitenkin tässä kysytään merkittävää henkilöä, eli jotain näkyvää turhautunutta kuskia.
Joku Ralffi on kyllä alle keskikastin, vaikka on isoveljensä nimellä päässyt huippuauton puikkoihin ja jopa voittanut. Miettikää miten loistava auto williams silloin oli, kun kaksi surkeaa (ralf ja montoya) niillä ajeli minne sattuu.
On kyllä aikamoista aliarviointia pitää kumpaakaan kuskia surkeana. Molemmilla oli/on ehkä omat motivaatio-ongelmansa, mutta hyvänä päivänä molemmat olivat aivan kärkikastia. Ei Ralf pelkästään mitään tuurivoittoja ajanut. OK, Williams luultavasti oli parempi kuin kukaan silloin arvasikaan, mutta eipä kuskitkaan mokanneet voittomahdollisuuksiaan.
Kyllä olen ihmetellyt, että miksi David ja Fisi siellä luuhaavat vuodesta toiseen. Nämä kaksi ovat mielestäni tämän hetken keskikastin sankareita.
Jos pidät siitä mitä teet työksesi ja saat siitä miljoonapalkkaa, niin minä en ihmettele yhtään. En minä ainakaan vaihtaisi huonompaan duuniin ennen kuin on pakko.
 
Viimeksi muokattu:

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Kyllähän Ketsuppiviikinki (Heinz-Harald) oli joskus aikanaan kuuminta hottia eikä mitään keskikastin räkää - enkä tässä nyt viittaa suomalaiseen F1-kuljettajaan.

Coulthardin mollaamista en kyllä sulata mukinoitta. Äijähän ajaa hyvin ja sillä on kokemusta niin paljon, että mikä tahansa F1-talli hyötyy varmasti skotin palkkaamisesta.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kiitos Japélle erittäin nätistä postauksesta ja historioinnista.


Ja mitä tulee edelleen Davidiin, niin kokemustahan kyllä on, mutta jotenkin tuntuisi, ettei sitten motivaatiota sen vertaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zep sanoi:
Mitä Brundlen juoksukykyyn tulee, niin suoraan sanoen epäilen. Kyllä se ainakin jollain tasoilla juoksee. Ite oon nähny telkkarista... :D
Itse sanoo juosseensa vain, mikäli kolarin jälkeen on ollut kiire uusintalähtöön.
McHaka sanoi:
Coulthardin mollaamista en kyllä sulata mukinoitta. Äijähän ajaa hyvin ja sillä on kokemusta niin paljon, että mikä tahansa F1-talli hyötyy varmasti skotin palkkaamisesta.
Tuskin nyt mikä tahansa talli sentään. Coulthardin ongelma on jo pitkään ollut se, ettei hän ole päässyt sinuiksi kummankaan uusista aika-ajojärjestelmistä kanssa. Webberin kanssa puute entisestään korostuu. Vuosi tai kaksi voisi olla vielä jäljellä, mutta kyllähän loppusuoraa mennään erittäin vahvasti.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Sue_me sanoi:
-Japé-:n tilitys toi kyllä mieleeni Patresesta esiin erään seikan: Harva kuljettaja on ajanut niin nimekkäiden kuljettajien kanssa F1:ssä mitä Patrese.

Richardo Paletti?

http://www.zoopy.com/video_1450_Ricardo_Paletti_fatal_f1_crash_1982.html

Vakuuttavaksi lista nousee kun mainitaan kaikki kuskit.... no ehkä tossa on muutama liikaa? Joitain pouuttuu varmasti... ei h. onko niitä noin paljon?

Gunnar Nilson
Rolf Stommelen
Manfred Winkelhock
Philippe Streiff
Elio de Angelis
Jean-Louis Schlesser
Martin Brundle
Andrea de Cesaris
Eddie Cheever
Jyrki Järvilehto
Siegfried Stohr
Mike Thackwell
Mikael Andretti
Martin Brundle
Roberto Moreno
Jochen Mass
Stefan Johansson
Derek Warwik
Marc Surer
Jos Verstappen
Satoru Nakajima
Derek Daily
Bruno Giacomelli
Jonathan Palmer
Hector Rebacue
Cristian Fittibaldi
Eric Bernard
Mauricio Gugelmin
Pedro Diniz
Aguri Suzuki
Erik Comas
Philippe Alliot
Nicola Larini
Alex Caffi
Mauro Baldi
Bertrand Gachot
Ukyo Katayama
Christian Danner
Johnny Dumfries
Eliseo Salazar
Ricardo Zonta
Emanuele Pirro
Fabrizio Barbazza
Danny Sullivan
Piercarlo Ghinzani
Julian Bailey
Slim Borgudd
Johnny Cecotto
Chico Serra
Luis Perez-Sala
Pedro Lamy
Gabriele Tarquini
Olivier Grouillard
Alessandro Zanardi
Michele Alboreto
Johnny Herbert
Belmondo
Frenzen
Wendlinger

ja muitakin oli... eli mitä pitempään pystyy roikkuu sitä nimekkäimpiä kuskeja vastaan ajaa? :D

Maailmanmestarit
-Emerson Fittipaldi
-Mario Andretti
-Keke Rosberg
-Niki Lauda
-James Hunt
-Jody Scheckter
-Alain Prost
-Alan Jones
-Nelson Piquet
-Nigel Mansell
-Ayrton Senna
-Michael Schumacher
-Mika Häkkinen
-Damon Hill

Muut
-Ronnie Peterson
-Gilles Villeneuve
-Clay Regazzoni
-Carlos Reutemann
-Jacky Ickx
-Stefan Bellof
-Michele Alboreto
-Rubens Barrichello
-Johnny Herbert
-Elio De Angelis
-Jean Alesi
-Gerhard Berger
-Michael Andretti
-Jochen Mass
-Patrick Tambay
-Jean-Pierre Jabouille
-Rene Arnoux
-Didier Pironi
-Patrick Depailler
-John Watson
-Alessandro Nannini
-Jacques Laffite
-Thierry Boutsen
11
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
:D
kuttero sanoi:
Eddie Irvine
Jarno Trulli
Heinz-Harald Frenzen
Jacques Villeneuve
Giancarlo Fisichella
Mika Salo
David Coulthard
Jenson Button
Ralf Schumacher
Mark Webber
Jean Alesi

Käsittääkseni näiltä herroilta odotettiin jotain suurta, mutta mitenkäs kävikään.
Fisico,Irvine,Cultu ja Ville pärjäs jotenki. :nope:
Kuka näistä ei olisi ollut mestari parhaalla autolla?

Ediellä, Jarnolla, Davidillä, napilla, Carlolla on se ollut mutta ei niin että todellinen mahdollisuus olisi ollut... Jaa Villellä oli...

Jos haluat tehdä lisää listoja tee kaikista kuskeista :D vain yksi voitaa joten olet keskimäärin oikeassa...
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voisiko joku kenties tulkata kaksi edellistä viestiä?

Derek Warwickin jo mainitsin, mutta lisäillääs vähän, kyseessä kun on loistoesimerkki siitä, kuinka olla väärässä paikassa väärään aikaan. "Delboy" oli 1980-luvun alun kirkkain brittilahjakkuus ja Nigel Mansellin sijaan se, josta piti tulla jotain suurta. Warwickin F1-ura alkoi 1981 Tolemanilla ja kaksi vuotta myöhemmin talli sai kalustonsa toimimaan niin hyvin, että Warwick toi auton pisteille kauden neljässä viimeisessä kilpailussa. Tämä riitti näytöksi Renault'lle, joka palkkasi Warwickin Patrick Tambayn tallikaveriksi kaudelle 1984. Warwick olisi voinut voittaa heti ensimmäisen kilpailunsa huipputallissa, mutta osuma Niki Laudan kanssa rikkoi jousituksen ja Brasilian GP jäi kesken.

Voitto vältteli Warwickia myös lopun kautta, mutta kaksi kakkos- ja kaksi kolmossijaa takasivat seitsemännen sijan mestaruustaistossa. Valitettavasti tämä jäi hänen parhaaksi sijoituksekseen sarjassa, sillä väärät valinnat ja huono onni estivät paremman tuloksen. Tärkein päätös Warwickin uran kannalta tapahtui koskien seuraavaa vuotta - vaihtoehtoina olivat Renault'lla jatkaminen tai siirtyminen Williamsille Keke Rosbergin pariksi. Koska Williamsin kausi oli ollut varsin murheellinen (Hondan turbokoneet eivät olleet vielä toimivia ja talli käytti ainoana sarjassa alumiinista runkoa) päätyi Warwick jatkamaan Renault'lla. Williams puolestaan valitsi viimeisen vaihtoehtonsa, Lotusilla Elio de Angelisin varjoon jääneen Nigel Mansellin.



1985 Renault tippui lujaa ja talli lopetettiin kauden päätteeksi, Mansell taas päätti kauden ottamalla ensimmäiset voittonsa. Warwickin vastoinkäymiset eivät kuitenkaan loppuneet tähän; Renault halusi hänen jatkavan kuljettajanaan ja järjesti tälle paikan Lotusilta, mutta tallin ykköskuskiksi noussut Ayrton Senna ei tähän suostunut. Senna koki, että Warwick oli liian hyvä kakkoskuljettajaksi, eikä uskonut perinteikkään brittitallin resurssien riittävän kahden kuljettajan tasavertaiseen tukemiseen. Muuta paikkaa kuninkuusluokassa ei enää ollut tarjolla ja Warwick päätti siirtyä urheiluautojen MM-sarjaan Jaguarin rattiin.

Paluu F1:iin tapahtui kuitenkin äkkiä, sillä Elio de Angelisin kuoltua Brabham tarvitsi toisen kuljettajan. Tarina kertoo, että Bernie Ecclestone valitsi Warwickin, koska tämä oli tarjokkaista ainut, joka ei ollut soittanut hänelle onnettomuuden jälkeen. Myöskään Warwick ei pärjännyt jo mainitun Brabham BT55:n kanssa ja ainoa mahdollisuus jatkaa uraa kuninkuusluokassa tarjoutui Arrowsilla, jonka puikoissa hän vietti seuraavat kolme vuotta. Tallin heikohkosta tilanteesta huolimatta Warwick pääsi lähelle sen ensimmäistä voittoa kahdesti, vuoden 1989 Brasilian ja Kanadan kilpailuissa. Brasiliassa kaksi ylipitkää varikkokäyntiä veivät mahdollisuudet, Kanadassa taas moottori petti.



1990 Warwick päätyi viimein Lotusille, mutta viimeistään nyt sen suuruuden päivät olivat ohi. Auton jäykkyyttä verrattiin paperikassiin ja Lamborghinin moottori oli täysin tehoton. Jälkikäteen Derek kertoi ottaneensa enemmän riskejä kuin kertaakaan aiemmin F1-urallaan. Hän oli yksi ehdokkaista Nigel Mansellin lopulta sittenkin ottamalle Williams-paikalle 1991, mutta hyvien mahdollisuuksien puuttuessa päätyi Warwick jälleen urheiluautoihin. Vuodeksi 1993 hän palasi vielä kerran Footworkille ennen kuin jätti kuninkuusluokan pysyvästi. On helppo sanoa, että Warwick olisi ainakin ansainnut paremman mahdollisuuden - hän ei koskaan hävinnyt ainoallekaan tallikaverilleen ja kykeni heikollakin kalustolla parhaimmillaan näkyviin suorituksiin.

Warwickin pikkuveli Paul kuoli Brittein F3000-sarjan kilpailussa Oulton Parkissa 1991.
 
Ylös