Jos me oltais vielä puheväleissä, niin saattaisin tehdä.arzipuppy sanoi:Ps. kun Räikkönen joskus lopettaa, viitsisitkö tehdä hänestä samanlaisen viikatemies-jutun? (Näin kova luottamus mulla on Kimiin )
Blundell lupasi 1993 faneilleen olevansa seuraava englantilainen maailmanmestari. Ei mennyt ihan putkeen. Mielestäni Blundell (tai "Mega") ei ollut ihan samalla tasolla kuin tässä otsikossa aiemmin käsitellyt brittikuskit, kuten Brundle, Herbert tai Warwick.Jacques sanoi:Lisäisin tohon viel sellaisen ku Mark Blundell
Sanamuotoon tartutaan kyllä, mutta ei huomata heel and toe -tekniikan hienoutta. Huomauttaessani jossain toikissa siitä, miten nykyäänkin jokut ykköskuljettajat polkevat välikaasua, tosin koko jalalla nykyään vasemman jalan jarruttaessa, sekä kertoessani, miten heel and toe -tekniikkaa voi käyttää myös omalla autolla ajaessa, sain vain halveksuvia kommentteja. Ei taida nykyiset kaiken maailman ESP tms. kirjainyhdistelmä -estimiin -poistimiin ja -rajoittimiin tottuneet nuoret, jotka ajavat isien autoilla, arvostaa vanhan ajan kunnon ajotaitoa :jaska: .Godspeed sanoi:Varpaista kantapäätä kohti mentäessä on ihmisen kintussa tietysti päkiä eikä mikään pallo (!), joka on varsin karmiva anglismi...
Mark on aika aliarvostettu kuski, ja turha noita Williamsin tuloksia mihinkään on alkaa verrata kun auto oli ihan paska ja hajosi alle lähes joka kisassa.Panis-Takagi sanoi:Aussi Mark Webberistä povattiin takavuosina peräti tulevaa maailmanmestaria miehen huikean debyytin 2002 kotikisan jälkeen. Tuolloin 5. sija takasi hänelle sädekehän joka alkoi oikeastaan himmettä vasta Williams-vuosina. Minardi ja Jaguar olivat Webberin siellä ollessa yhden miehen talleja mutta Williams-siirto 2005 ilmeisesti riisui melko monelta Australia-väritteiset lasit päästä. Kolmas sija Monacossa oli toki hieno juttu mutta yllätys oli se että tallitoveri Nick Heidfeld päihitti miehen niinkin monesti. Rosbergin kanssa toinen vuosi samassa tallissa laittoi Webberin uran lopulliseen laskuun.
En ymmärrä. Webber oli kaksikosta parempi kaikilla mittareilla.Panis-Takagi sanoi:Rosbergin kanssa toinen vuosi samassa tallissa laittoi Webberin uran lopulliseen laskuun.
Bobakki sanoi:Derek Warwickin jo mainitsin, mutta lisäillääs vähän, kyseessä kun on loistoesimerkki siitä, kuinka olla väärässä paikassa väärään aikaan. "Delboy" oli 1980-luvun alun kirkkain brittilahjakkuus ja Nigel Mansellin sijaan se, josta piti tulla jotain suurta.
On aina haastavaa suhteuttaa kuskien lahjakkuutta esim. keskenään Warwick Mansell ja Brundle. Mansellilla oli urallaan "tasokkaita" tallikavereita, samoin toisinaan Brundlella. Näiden kanssa heille tuli usein tappioitakin. Joku voisi sanoa että Warwickin tallikaverit eivät olleet niin tasokkaita, mutta toisaalta kuka tietää, voihan olla että esim. Brian Henton tai Bruno Giacomelli olivat hyviä kuljettajia mutta eivät saaneet oikeaa tilaisuutta. Voidaan sanoa kuitenkin että Warwick joutui vähintään ahtaalle Renaultilla '85 Tambayn kanssa ja '87 Arrowsilla Cheeverin kanssa.Bobakki sanoi:On helppo sanoa, että Warwick olisi ainakin ansainnut paremman mahdollisuuden - hän ei koskaan hävinnyt ainoallekaan tallikaverilleen ja kykeni heikollakin kalustolla parhaimmillaan näkyviin suorituksiin.
Nämä valintatilanteet on ollut aina mielestäni F1:ssä mielenkiintoisia. Joku vois listata tänne vaikka jotain herkullisimpia, monet kun ovat tosiaan ratkaisseet koko kuljettajan uran kehityskaaren.Bobakki sanoi:Tärkein päätös Warwickin uran kannalta tapahtui koskien seuraavaa vuotta - vaihtoehtoina olivat Renault'lla jatkaminen tai siirtyminen Williamsille Keke Rosbergin pariksi. Koska Williamsin kausi oli ollut varsin murheellinen (Hondan turbokoneet eivät olleet vielä toimivia ja talli käytti ainoana sarjassa alumiinista runkoa) päätyi Warwick jatkamaan Renault'lla. Williams puolestaan valitsi viimeisen vaihtoehtonsa, Lotusilla Elio de Angelisin varjoon jääneen Nigel Mansellin.
Tästä olen myös aina halunut lukea lisää. Muistaakseni joskus mm. Vauhdin Maailmassa oli juttu Renaultin "tuhon" syistä mutta kun ei vaan muista enää.Bobakki sanoi:1985 Renault tippui lujaa ja talli lopetettiin kauden päätteeksi
En sitten tiedä oliko onni vai epäonni ettei Wawick päässyt Lotukselle silloin. Senna ei ole helpoin voitettava tasavertaisella kalustolla saati epätasaisella. Koska Senna oli Warrin suojatti, olisi enemmän kuin todennäköistä että Warwick olisi saanut Lotuksella kakkosluokan palvelua ja siten huonompia sijoituksia kuin Senna. Tämä taas olisi johtanut suuressa maailmassa enemmän tai vähemmän siihen että osa tallipääliköistä olisi käynyt epäilemään Warwickin kykyjä huonommaksi kuin Sennan.Bobakki sanoi:Warwickin vastoinkäymiset eivät kuitenkaan loppuneet tähän; Renault halusi hänen jatkavan kuljettajanaan ja järjesti tälle paikan Lotusilta, mutta tallin ykköskuskiksi noussut Ayrton Senna ei tähän suostunut. Senna koki, että Warwick oli liian hyvä kakkoskuljettajaksi, eikä uskonut perinteikkään brittitallin resurssien riittävän kahden kuljettajan tasavertaiseen tukemiseen.
Tulee mieleen Nick Heidfeld. Kaveri rymistelly Fykkösissä jo jonkun aikaa ilman voittoa.-Japé- sanoi:Koska topic on Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat, niin mieleenipä tuli liuta kysymyksiä kun mietin sitä mitkä ovat keskikastin kuljettajan kriteerit.
Jos joku osaa vastata joihinkin seuraavista, eli kenellä(tai vaikka TOP 5) on eniten kisaviikonloppuja tai startteja:
A) ilman GP voittoa?
B) ilman palkintosijaa?
C) ilman pistesijaa?
D) ilman maaliin ajettua kisaa?
E) ilman kisaan pääsyä (eli karsiutuminen, tms.) ?
A) Andrea de Cesaris-Japé- sanoi:Koska topic on Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat, niin mieleenipä tuli liuta kysymyksiä kun mietin sitä mitkä ovat keskikastin kuljettajan kriteerit.
Jos joku osaa vastata joihinkin seuraavista, eli kenellä(tai vaikka TOP 5) on eniten kisaviikonloppuja tai startteja:
A) ilman GP voittoa?
B) ilman palkintosijaa?
C) ilman pistesijaa?
D) ilman maaliin ajettua kisaa?
E) ilman kisaan pääsyä (eli karsiutuminen, tms.) ?
Niinsiis noin päin niiden piti olla, että D:stä en ole hajulla. No joo.kouvotsvoni sanoi:E) Wikipedia tiesi kertoa, että Claudio Langes karsiutui kaikissa 14 aika-ajossaan.
Melkein minäkin huomasin katsoa postaustasi, että nimi oli jo siellä ...meneepäs hankalaksi. Pitää tutkia lisää, josko löytyisi jotain.Bobakki sanoi:Niinsiis noin päin niiden piti olla, että D:stä en ole hajulla. No joo.