Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat!

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
arzipuppy sanoi:
Ps. kun Räikkönen joskus lopettaa, viitsisitkö tehdä hänestä samanlaisen viikatemies-jutun? (Näin kova luottamus mulla on Kimiin :) )
Jos me oltais vielä puheväleissä, niin saattaisin tehdä.
Jacques sanoi:
Lisäisin tohon viel sellaisen ku Mark Blundell
Blundell lupasi 1993 faneilleen olevansa seuraava englantilainen maailmanmestari. Ei mennyt ihan putkeen. Mielestäni Blundell (tai "Mega") ei ollut ihan samalla tasolla kuin tässä otsikossa aiemmin käsitellyt brittikuskit, kuten Brundle, Herbert tai Warwick.
 

Panis-Takagi

Sumin kanssa ignoressa...
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
103
Aussi Mark Webberistä povattiin takavuosina peräti tulevaa maailmanmestaria miehen huikean debyytin 2002 kotikisan jälkeen. Tuolloin 5. sija takasi hänelle sädekehän joka alkoi oikeastaan himmettä vasta Williams-vuosina. Minardi ja Jaguar olivat Webberin siellä ollessa yhden miehen talleja mutta Williams-siirto 2005 ilmeisesti riisui melko monelta Australia-väritteiset lasit päästä. Kolmas sija Monacossa oli toki hieno juttu mutta yllätys oli se että tallitoveri Nick Heidfeld päihitti miehen niinkin monesti. Rosbergin kanssa toinen vuosi samassa tallissa laittoi Webberin uran lopulliseen laskuun.

Kun vielä muistetaan että Webber on Flavion tallin miehiä niin voin vain kummastella toisen Rellumiehen Alonson urakehitystä Markin vastaavaan:

Alonso: Minardi '01, testivuosi Rellulla '02, 1. kilpakausi Renault'lla '03 johon sisältyivät 1. palkintopalli, 1. paalupaikka ja 1. voitto. 2004 petasi ykköskuskin asemiaan ja voitti seuraavien kahden kauden mestaruudet.

Webber: Minardi '02 2 pistettä, Jaguarilla vuodet '03-'04 jonka jälkeen olisi voinut kytköksiensä kautta nousta vaikka Renault'lle Alonson tallitoveriksi 2005. Kumma kyllä Briatore valitsi Fisichellan. Williamsilla vuodet '05-'06 ja nyt ajaa RedBull:a. Saavuttanut urallaan 2 palkintopallipaikkaa eli saman verran kuin Alonso maailmanmestaruuksia. :frank:

Itse en usko että Webber tulee koskaan voittamaan mitään maailmanmestaruuksia ykkösissä. Luultavasti hän tulee vielä pari podiumia nappaamaan mutta muuten yksi potentiaalisimmista 2000-luvun alun kuskeista Buttonin ohella on jäämässä britin tavoin keskinkertaisuudeksi. Nykyisístä kuskeista ehdottomasti keskinkertaisuuden vaara on meidän Heikin yllä jos ei pian pääse parempaan talliin. Ainakaan näytöt sopimusneuvotteluihin ensi vuodeksi eivät hirvittävän hyvältä ainakaan kahden viimeisimmän kisan (Kiina, Brasilia) aika-ajoineen (17.sija Brasilian aika-ajossa). Veikkaan että ensi kaudeksi Alonso palaa ja Piqee junior ottaa toisen kisakuskin paikan Renaultilla.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
(häkkinen) Panis-tagaki :
Hyvää spekulaatiota!
Olen niin hirvittävän väsynyt, etten jaksa nyt muuta kommentoida, että kyllä oli jähmeä tulos Heikiltä näistä aika-ajoista, kaiken kaikkiaan. :(
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Godspeed sanoi:
Varpaista kantapäätä kohti mentäessä on ihmisen kintussa tietysti päkiä eikä mikään pallo (!), joka on varsin karmiva anglismi... :eek:
Sanamuotoon tartutaan kyllä, mutta ei huomata heel and toe -tekniikan hienoutta. Huomauttaessani jossain toikissa siitä, miten nykyäänkin jokut ykköskuljettajat polkevat välikaasua, tosin koko jalalla nykyään vasemman jalan jarruttaessa, sekä kertoessani, miten heel and toe -tekniikkaa voi käyttää myös omalla autolla ajaessa, sain vain halveksuvia kommentteja. Ei taida nykyiset kaiken maailman ESP tms. kirjainyhdistelmä -estimiin -poistimiin ja -rajoittimiin tottuneet nuoret, jotka ajavat isien autoilla, arvostaa vanhan ajan kunnon ajotaitoa :jaska: .
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Panis-Takagi sanoi:
Aussi Mark Webberistä povattiin takavuosina peräti tulevaa maailmanmestaria miehen huikean debyytin 2002 kotikisan jälkeen. Tuolloin 5. sija takasi hänelle sädekehän joka alkoi oikeastaan himmettä vasta Williams-vuosina. Minardi ja Jaguar olivat Webberin siellä ollessa yhden miehen talleja mutta Williams-siirto 2005 ilmeisesti riisui melko monelta Australia-väritteiset lasit päästä. Kolmas sija Monacossa oli toki hieno juttu mutta yllätys oli se että tallitoveri Nick Heidfeld päihitti miehen niinkin monesti. Rosbergin kanssa toinen vuosi samassa tallissa laittoi Webberin uran lopulliseen laskuun.
Mark on aika aliarvostettu kuski, ja turha noita Williamsin tuloksia mihinkään on alkaa verrata kun auto oli ihan paska ja hajosi alle lähes joka kisassa.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Bobakki sanoi:
Derek Warwickin jo mainitsin, mutta lisäillääs vähän, kyseessä kun on loistoesimerkki siitä, kuinka olla väärässä paikassa väärään aikaan. "Delboy" oli 1980-luvun alun kirkkain brittilahjakkuus ja Nigel Mansellin sijaan se, josta piti tulla jotain suurta.
Bobakki sanoi:
On helppo sanoa, että Warwick olisi ainakin ansainnut paremman mahdollisuuden - hän ei koskaan hävinnyt ainoallekaan tallikaverilleen ja kykeni heikollakin kalustolla parhaimmillaan näkyviin suorituksiin.
On aina haastavaa suhteuttaa kuskien lahjakkuutta esim. keskenään Warwick Mansell ja Brundle. Mansellilla oli urallaan "tasokkaita" tallikavereita, samoin toisinaan Brundlella. Näiden kanssa heille tuli usein tappioitakin. Joku voisi sanoa että Warwickin tallikaverit eivät olleet niin tasokkaita, mutta toisaalta kuka tietää, voihan olla että esim. Brian Henton tai Bruno Giacomelli olivat hyviä kuljettajia mutta eivät saaneet oikeaa tilaisuutta. Voidaan sanoa kuitenkin että Warwick joutui vähintään ahtaalle Renaultilla '85 Tambayn kanssa ja '87 Arrowsilla Cheeverin kanssa.


Bobakki sanoi:
Tärkein päätös Warwickin uran kannalta tapahtui koskien seuraavaa vuotta - vaihtoehtoina olivat Renault'lla jatkaminen tai siirtyminen Williamsille Keke Rosbergin pariksi. Koska Williamsin kausi oli ollut varsin murheellinen (Hondan turbokoneet eivät olleet vielä toimivia ja talli käytti ainoana sarjassa alumiinista runkoa) päätyi Warwick jatkamaan Renault'lla. Williams puolestaan valitsi viimeisen vaihtoehtonsa, Lotusilla Elio de Angelisin varjoon jääneen Nigel Mansellin.
Nämä valintatilanteet on ollut aina mielestäni F1:ssä mielenkiintoisia. Joku vois listata tänne vaikka jotain herkullisimpia, monet kun ovat tosiaan ratkaisseet koko kuljettajan uran kehityskaaren.

Bobakki sanoi:
1985 Renault tippui lujaa ja talli lopetettiin kauden päätteeksi
Tästä olen myös aina halunut lukea lisää. Muistaakseni joskus mm. Vauhdin Maailmassa oli juttu Renaultin "tuhon" syistä mutta kun ei vaan muista enää.

Bobakki sanoi:
Warwickin vastoinkäymiset eivät kuitenkaan loppuneet tähän; Renault halusi hänen jatkavan kuljettajanaan ja järjesti tälle paikan Lotusilta, mutta tallin ykköskuskiksi noussut Ayrton Senna ei tähän suostunut. Senna koki, että Warwick oli liian hyvä kakkoskuljettajaksi, eikä uskonut perinteikkään brittitallin resurssien riittävän kahden kuljettajan tasavertaiseen tukemiseen.
En sitten tiedä oliko onni vai epäonni ettei Wawick päässyt Lotukselle silloin. Senna ei ole helpoin voitettava tasavertaisella kalustolla saati epätasaisella. Koska Senna oli Warrin suojatti, olisi enemmän kuin todennäköistä että Warwick olisi saanut Lotuksella kakkosluokan palvelua ja siten huonompia sijoituksia kuin Senna. Tämä taas olisi johtanut suuressa maailmassa enemmän tai vähemmän siihen että osa tallipääliköistä olisi käynyt epäilemään Warwickin kykyjä huonommaksi kuin Sennan.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Koska topic on Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat, niin mieleenipä tuli liuta kysymyksiä kun mietin sitä mitkä ovat keskikastin kuljettajan kriteerit.

Jos joku osaa vastata joihinkin seuraavista, eli kenellä(tai vaikka TOP 5) on eniten kisaviikonloppuja tai startteja:

A) ilman GP voittoa?
B) ilman palkintosijaa?
C) ilman pistesijaa?
D) ilman maaliin ajettua kisaa?
E) ilman kisaan pääsyä (eli karsiutuminen, tms.) ?
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
-Japé- sanoi:
Koska topic on Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat, niin mieleenipä tuli liuta kysymyksiä kun mietin sitä mitkä ovat keskikastin kuljettajan kriteerit.

Jos joku osaa vastata joihinkin seuraavista, eli kenellä(tai vaikka TOP 5) on eniten kisaviikonloppuja tai startteja:

A) ilman GP voittoa?
B) ilman palkintosijaa?
C) ilman pistesijaa?
D) ilman maaliin ajettua kisaa?
E) ilman kisaan pääsyä (eli karsiutuminen, tms.) ?
Tulee mieleen Nick Heidfeld. Kaveri rymistelly Fykkösissä jo jonkun aikaa ilman voittoa.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Weidlerilla ja Kekellä oli aikoinaan sama manageri!

Eikös Herbert tunnustanut uran loputtua, että hän kusi haalariinsa aina ennen jokaista F1-starttia?!?

Mun mielestä Fisichella ja Trulli ovat hyviä keskikastin kuljettajia. Ikuisia lupauksia. Kummatkin Saksan F3-mestareita.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Koska topic on Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat, niin mieleenipä tuli liuta kysymyksiä kun mietin sitä mitkä ovat keskikastin kuljettajan kriteerit.

Jos joku osaa vastata joihinkin seuraavista, eli kenellä(tai vaikka TOP 5) on eniten kisaviikonloppuja tai startteja:

A) ilman GP voittoa?
B) ilman palkintosijaa?
C) ilman pistesijaa?
D) ilman maaliin ajettua kisaa?
E) ilman kisaan pääsyä (eli karsiutuminen, tms.) ?
A) Andrea de Cesaris
B) Pierluigi Martini
C) Luca Badoer
F1rejectsin mukaan D) on Claudio Langes, E): stä en tiedä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Niinsiis noin päin niiden piti olla, että D:stä en ole hajulla. No joo.
Melkein minäkin huomasin katsoa postaustasi, että nimi oli jo siellä:eek: ...meneepäs hankalaksi. Pitää tutkia lisää, josko löytyisi jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös